A Greenstic Europe Kft. (Greenstic) a magyar, szlovák és román érdekeltségei gyártási és logisztikai kapacitásának bővítésére, termék- és ügyfélkörének szélesítésére fordítja a Hiventures-től érkező, mintegy 550 millió forint befektetést – közölte a Greenstic.
A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét. Utóbbinál jelezték, ügyfeleik használt tálalóeszközeinek biológiai komposztálását is elvégzik, amivel a körforgásos gazdasági modell terjedését ösztönzik a HoReCa területen.
Hozzátették, hogy a magyarországi és nemzetközi fejlesztések mellett a Greenstic saját gyártói kapacitás kiépítését is tervezi, amellyel még hatékonyabbá teheti működését a jövőben.
A száz százalékban magyar tulajdonú, 20 embert foglalkoztató Greenstic az egyszer használatos edények és evőeszközök piacának meghatározó szereplője. Forgalma látványosan nő 2019-es alapítása óta: 2020-ban 67 millió, 2021-ben 195 millió, tavaly már 250 millió forint volt az árbevétele. A vállalat tavaly nemzetközi terjeszkedésbe kezdett: Romániában leányvállalati, Szlovákiában franchise formátumú együttműködést alakítottak ki. A társaság célja, hogy Közép-Európa piacvezető környezettudatos csomagolóanyag beszállítójává váljon.
A HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés) a vendéglátóipar egyik szegmense, ami a szállodákra, az éttermekre és a kávéházakra fókuszál.