A Mercedes-Benz 540 800 személyautót szállított ki az ügyfeleknek az utolsó negyedévben, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; az egész évben egy százalékkal 2,04 millióra csökkent az átadott autók száma – közölte a vállalat.
A vállalat működését a közlemény szerint a járvány miatti intézkedések, a félvezetőhiány és a fokozott logisztikai kihívások nehezítették.
Európában a kiszállított gépkocsik száma 1 százalékkal 635 100 darabra nőtt éves szinten 2022-ben (ezen belül Németországban nyolc százalékos volt a növekedés, ami 229 500 autót jelentett); Ázsiában egy százalékkal 987 800 darabra, Észak-Amerikában 3 százalékkal 327 ezerre nőtt az átadások száma – tájékoztattak. A világ többi részén 94 ezer gépkocsi került ügyfélhez, 27 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, miután a cég úgy döntött, hogy nem exportál Oroszországba.
A tisztán elektromos járműeladások (BEV) tavaly 124 százalékkal 117 800 darabra nőttek. Amennyiben a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik, a márka teljesen elektromos meghajtásra áll át az évtized végére; ennek részeként a Mercedes-Benz egy saját, nagyteljesítményű töltőhálózat létesítését tervezi – idézték fel korábbi bejelentésüket.
A cég közlése szerint erőteljes kereslet mutatkozott a Top-End Luxury járművek iránt: a Mercedes-Maybach 37 százalékos növekedéssel a legjobb évet tudhatja maga mögött; az S-osztály kiszállításai pedig további öt százalékkal emelkedtek.
Britta Seeger (képünkön), a Mercedes-Benz Group AG marketing és sales vezetője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a cég márkaértékét tavaly tíz százalékkal növelték, így a Mercedes-Benz továbbra is a világ legértékesebb prémium autómárkája. Az idei év számos mérföldkövet tartogat a közvetlen értékesítési modell bevezetésével olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország – tette hozzá.
Lendületes éve volt a Volkswagennek a magyarországi újautó-piacon tavaly
Lendületes éve volt a Volkswagen márkának tavaly a magyarországi újautó-piacon: a márkakereskedések 10 311 VW személyautót adtak el, 46 százalékkal többet, mint a megelőző évben — közölte az importőr Porsche Hungaria. Ezzel a wolfsburgi márka 9,2 százalékos piaci részesedéssel zárta 2022-t Magyarországon, amivel a 3. helyen áll a márkák erősorrendjében. A Volkswagen 13 ország több mint 30 termelési helyszínén gyártja, és mintegy 150 piacán forgalmazza járműveit. Tavaly 4,56 millió autót szállított ki világszerte.