A jövő mobilitási fejlesztéseit bemutató Bosch Mobility Experience 2017 rendezvény egyik legnagyobb sztárja a 40 tonnás Vision X okoskamion volt – méretét tekintve legalábbis mindenképpen. A Bosch a szemrevaló, áramvonalas monstrummal a haszongépjárművek és a közúti áruszállítás jövőjének alapjait fekteti le, ami három technológiai pilléren nyugszik. Ezek pedig: a hálózatba kapcsoltság, az elektromobilitás és az önvezető, autonóm technológia.
A jövőben a különféle vezetéstámogató rendszerek és az automatizálás kombinációja biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszi majd a teherautókat – csaknem annyira, mintha sínen közlekednének. Sőt, a vezetés bizonyos elemeit maga a teherautó veszi majd át. Például miután a jármű autópályára ért, egy konvojhoz csatlakozhat – egy tehervonatra emlékeztető, de nem vasúti kocsikból, hanem teherautókból álló sorhoz.
Egy ilyen konvojban az adott teherautó több másikkal együtt egy vezérjárművet követ, amelyhez elektronikusan kapcsolódnak, és amivel folyamatos összeköttetésben állnak. Azáltal, hogy a konvoj tagjai szinkronban gyorsítanak, fékeznek és manővereznek, teljesen új szintre emelik az automatizált vezetést, javítva a biztonságot és levéve a terhet a sofőrök válláról. A sofőr addig kormányozza a teherautót, amíg az meg nem kapja egy megfelelő konvoj azonosító adatait.
Amint a teherautó csatlakozik egy konvojhoz az autópályán, a sofőr megtervezheti a következő útvonalát, míg a teljes irányítás továbbra is a kezében marad. Eközben hozzáférhet minden kulcsfontosságú információhoz a kabin képernyőjén keresztül, és szükség esetén átveheti a volánt. Ugyanez érvényes akkor, amikor egy teherautó elhagyja a konvojt, hogy lehajtson az autópályáról. Ezen a ponton a sofőr visszaveszi az irányítást, hogy manuálisan, vagy részben automatizált módban fejezze be az útját.