A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma átlépte júliusban a másfél milliót, soha ennyi utast nem kezelt még a ferihegyi repülőtér egy hónapban.
A Budapest Airport közleményében arról tájékoztat, hogy júliusban 1 millió 512 ezren fordultak meg a légikikötőben, 13,8 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. A január-júliusi időszakban 8,3 millió utast kezeltek, 14,7 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta, hogy a ferihegyi utasforgalom bővülési üteme két és félszer akkora, mint az európai átlag, és a közép-kelet-európai régióban is kiemelkedő.
A repülőtér üzemeltetője azt írta, a nagy arányú fejlődés annak köszönhető, hogy az idén már négy észak-amerikai útvonal érhető el Budapestről, a már itt lévő légitársaságok nagyobb repülőgépeket állítanak be a budapesti járatokra, illetve sűrítik a menetrendet is. A nyári időszakban a hagyományos európai és földközi-tengeri nyaralóhelyek felé szintén jelentősen bővült a forgalom.
Tavaly a budapesti repülőtéren rekordszámú, 13 millió utas fordult meg, a várakozás szerint ebben az évben az utasszám elérheti a 15 milliót.
Mindeközben: csökkent a légi áru-, és utasforgalom bővülési üteme az első fél évben
Lassult a légi áru-, és utasforgalom bővülése az első fél évben: utaskilométerben számolva 7 százalékkal nőtt a szektor teljesítménye, szemben az egy évvel korábbi 8,3 százalékos ütemmel – derült ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb adataiból. A kimutatás szerint a lassulás oka, hogy a kerozin árának emelkedése miatt nőttek a jegyárak. Az áruforgalomban is hasonló folyamatok figyelhetőek meg, az első fél évben áru-tonnakilométerben számolva 4,7 százalékkal több árut fuvaroztak, mint tavaly az első fél évben, de a ráta csak a fele a tavaly ugyanekkor mért ütemnek. Az IATA azzal indokolta a visszaesést, hogy az árufeltöltési ciklus negatív hatásai továbbra is érzékelhetőek: a cégek az év elején feltöltötték a raktárakat, így most alacsonyabb az igény a fuvarozásra. Emellett a globális kereskedelem rosszabb helyzetben van, amelyet a beszerzésimenedzser-index (PMI) alacsony mértéke is alátámaszt.