Az Air France-KLM versenyképesebbé teszi flottáját; modernebb, nagyobb teljesítőképességű és kevésbé környezetszennyező repülőgépeket szerez be, amelyek kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy a vállalat vezető szerepet töltsön be a légi közlekedésben.
Az Air France rövid- és középtávú járatainak megújítása
Az Air France elrendelte hatvan darab Airbus A220-300-as repülőgép beszerzését, további 30 vásárlási opcióval és harminc beszerzési joggal. Az első repülőgépnek 2021 szeptemberében érkezik meg. Az új gépek az Air France rövid- és középtávú járatainak flottájához csatlakoznak majd. Ez a repülőgép lehetővé teszi az Air France számára, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát. Az A220-300-as 20%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki és kétszer csendesebb, mint a kategóriájához tartozó hasonló repülőgépek.
A 150 férőhellyel és 2300 tengeri mérföldes működési tartománnyal rendelkező A220-300-as gép kiválóan alkalmas az A318-as és A319-es repülők helyettesítésére az Air France rövid- és középtávú járatainak hálózatán. Ez a repülőgép lehetővé teszi a társaság számára, hogy növelje versenyképességét azáltal, hogy a helyettesítendő repülőgépekhez viszonyítva több mint tíz százalékkal csökkenti az ülésenkénti költségeket.
Az új repülőgép Air France flottához való csatlakozása hozzájárul az ügyfélélmény folyamatos javulásához is, mivel az ülések nagyobb helyet kínálnak majd, nagyobbak lesznek a kézipoggyász-tároló rekeszek, szélesednek a folyosók és wifi elérhetőség is lesz a fedélzeten.
Az A380-as repülők kivonása az Air France flottájából 2022-ig
Az Air France-KLM emellett 2022-re kivonja a A380-as modellt az Air France flottájából. A négy motorral rendelkező A380-as ülésenként 20-25%-kal több üzemanyagot fogyaszt és több CO2-t bocsát ki, mint az új generációs hosszútávú járatok. A növekvő repülőgép-karbantartási költségek, valamint az ügyfelek elvárásainak kielégítéséhez szükséges utastéri felújítások még tovább csökkentik az Air France A380-asainak gazdasági megtérülését, így a repülőgép flottában tartása jelentős költségekkel járna.
Az Air France KLM csoport tanulmányozza az A380-as repülőgépek helyettesítésének lehetőségeit a jelenleg forgalomban lévő új generációs repülőgépekkel.
„Ezek a döntések teljes mértékben támogatják az Air France-KLM csoport flottájának versenyképességi stratégiáját” – mondta Benjamin Smith (képünkön), az Air France-KLM csoport vezérigazgatója. “Nagyon örülünk annak, hogy együtt dolgozhatunk az Airbus-szal, és egy új modellel, az A220-300-al egészíthetjük ki a flottánkat. Az Airbus A220-300-zas segítségével a szén-dioxid- és zajkibocsátást jelentősen tudjuk csökkenteni és fenntarthatóbb üzemeltetést tudunk biztosítani. Ez a modell további kényelmet nyújt utasaink számára a rövid- és középtávú járatainkon.”