Bemutatták a GYSEV Zrt. új Flirt motorvonat-flottájának első járművét.
A jelentős részben hazai gyártású Stadler villamos motorvonatok várhatóan a jövő év közepétől fokozatosan állhatnak forgalomba a vasúttársaság hálózatán, az utolsót 2019 januárjában szállítja le a gyártó cég. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkára hangsúlyozta: a GYSEV megbízható szövetségese a magyar kormánynak és „élenjáró munkát végez” a vasútfejlesztésben, legyen szó pályakorszerűsítésről, villamosításról, a távvezérlési rendszer megújításáról, közlekedés-biztonsági projektekről, vagy mint most, járműbeszerzésekről.
A helyettes államtitkár közölte: a tíz újabb korszerű, alacsonypadlós villamos motorvonat beszerzésével a GYSEV Flirt motorvonat-flottája 2019 elejéig megduplázódik. Szólt arról, hogy a hazai vasúttársaságoknál mára Európa legnagyobb Flirt-flottája, összesen 133 darab korszerű elővárosi jármű közlekedik, szavai szerint a MÁV-Start tíz utasából négyet – 2016-ban 56,5 millió utast – a svájci cég motorvonatai juttatta el úti céljához.
Hozzáfűzte: a magyar vasút a Stadlerrel együtt lép egy szintet: az első emeletes motorvonatokat is ez a gyártó szállíthatja, a nagy kapacitású szerelvények forgalomba állásával pedig a MÁV-Start minden második utasa Stadler-járműveket használ majd. Felidézte: a Stadler három hazai leányvállalatánál összesen mintegy félezer embernek ad munkát, pusztaszabolcsi és szolnoki beruházásainak összértéke pedig meghaladja a 17 milliárd forintot.
Közölte: a fejlesztési tárca a korábbi járműbeszerzések hiányosságainak pótlásában is segíti a magyar vasutat, ezért az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból támogatják 59 elővárosi motorvonat felszerelését ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel.
Kövesdy Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a vasúttársaság egy nagyívű fejlesztési programot hajt végre, amelynek fontos része a motorvonatok beszerzése is. Szavai szerint az utazóközönség körében méltán népszerű Flirt-ökkel a vasúttársaság teljes regionális személyforgalmát ki tudja majd szolgálni.
Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport magyarországi igazgatója elmondta: örömükre szolgál, hogy a Flirt legújabb generációját is bemutathatják. Tájékoztatása szerint a már eddig is megbízhatóan szolgáló villamos motorvonatok mind külsejükben, mind pedig a műszaki tartalomban jelentős fejlesztéseken mentek át.
Az új járművek szavai szerint képesek lesznek „szinkron üzemmódra”, nemcsak önmagukkal, de a korábban beszerzett járművekkel is összekapcsolhatók, így a vasúttársaság hatékonyabban tudja szervezni, a pillanatnyi igényekhez igazítani az utasforgalom kiszolgálását.
Képünkön: Puskás Tivadar, Szombathely polgármestere, Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója, Christian Spichiger, a Stadler Rail Csoport ügyvezető alelnöke, Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója, Hende Csaba, országgyűlési képviselő, a parlament alelnöke és Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a bemutatón. (Forrás: Stadler Trains Magyarország Kft.)