A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni első teljes évben, 2011-ben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz – olvasható a Bónusz Brigád közleményében.
A Skoopy Kft. tulajdonában álló kuponos oldal, amely az indulása utáni első teljes évben, 2011-ben egymilliárd forint forgalmat ért el, 2014-ben 2,7 milliárd forintot, míg idén várhatóan több mint négymilliárd forint lesz a forgalma.
A Bónusz Brigád nyolc év alatt már több mint harminc milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak, ennyivel kevesebbet kellett kifizetniük a magyaroknak – mondta a közlemény szerint Kaprinay Zoltán ügyvezető, a cég egyik alapítója.
A Bónusz Brigád adatai szerint, míg az első négy-öt évben a piac ötven-kilencven százalékos kedvezményekkel működött, ma már a hatvan százalékos engedmény is soknak és ritkának számít. Ennek elsősorban az az oka, hogy a 2008-as válságot követően jó ideig a vevők csak azt nézték, mennyi pénzt spórolhatnak meg a kuponos oldalakon keresztül, míg napjainkban már a minőség és a különlegesség számít, és ezért a hatvan százaléknál nagyobb kedvezmény már inkább ijesztő, mint vonzó – mondta Kaprinay.
Változott a vásárlók korösszetétele is, míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, addig mára tíz százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve húsz százalékot tesz ki az ötven év fölöttieké.
A tájékoztatás szerint az elmúlt években változott az átlagos vásárlási érték is: míg 2011-ben a kosárérték 8000 forint volt, addig 2018-ban már több mint 12 ezer forint. Jellemző az is, hogy minél idősebb valaki, annál többet költ: a 18-24 évesek átlagosan 5500 forintért vesznek szolgáltatást, illetve 3900 forintért terméket, és 32 ezer forintért utazási lehetőséget. A 25-49 évesek ugyanerre 6400 forintot, 5400 forintot és 36 ezer forintot, az 50-64 évesek sorrendben már 6900 forintot, 6400 és 40 ezer forintot költenek, a 65 év felettiek pedig átlagosan 6200 forintért vesznek szolgáltatást, 5800 forintért terméket, és több mint 42 ezer forintért utazást.

Közölték: a Bónusz Brigád nyereséges, az idén az első hat hónapban 47,7 millió forint adózott eredményt ért el, míg tavaly ugyanebben az időszakban mintegy 15 millió forint veszteséget könyvelt el, mivel jelentős fejlesztéseket hajtottak végre. Példaként említették, hogy az egész webes felületet újraírták, és bevezették a felhasználók személyre szabott elérését, így a cég vásárlói csak akkor kapnak levelet, ha van olyan új ajánlat, ami érdekelheti őket, és amelyik érvényes akkor, amikor a levelet olvassák.
A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és hatszázezren vásároltak.
A vásárlás gyakorisága változó, terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig fél, egy évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van – közölték. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.
A Bónusz brigádot tulajdonló Skoopy Kft. tulajdonosi szerkezete
Tarpa Hungarikum Manufaktúra Kft 33%
Heller Gábor 29%
Kaprinay Zoltán 28%
Selvomat.cz s.r.o. 10%