Utoljára repült Tupoljev Tu-154-es európai járaton

Utolsó járatát teljesítette a Belavia színeiben az utolsó, kereskedelmi forgalomban még közlekedő Tupoljev Tu-154-es – írta a ch-aviation légiközlekedési szaklap. Ezzel megszűnt a típus európai kereskedelmi üzemeltetése. Az egykor népszerű orosz géptípus utolsó járatán Minszkből a fehérorosz Gomelbe közlekedett. A cég tájékoztatása szerint a flottából véglegesen csak december végén vonják ki, addig az ország északi részébe charter járatként munkásokat fog szállítani. Ezzel az utolsó még kereskedelmi forgalomban közlekedő Tu-154-es is távozott. A világon már csak két légi cég repüli a típust: az észak-koreai Air Koryo, valamint a jakutföldi regionális Alrosa. Az…

Részletek>

Több gépre kapott megrendelést az Airbus, de a Boeing többet adott át az idén

repülő, utaskisérők

A tavalyi trendnek megfelelően idén is több repülőgépre kapott megrendelést a harmadik negyedév végéig az európai Airbus. Az amerikai riválisa, a Boeing azonban többet adott át üzemeltetésre ebben az év. A gyártók MTI-hez eljuttatott statisztikáiból kiderül, hogy az Airbus a január-szeptemberi időszakban 566 gép gyártására kapott megrendelést. Ezek között kilencven szélestörzsű is van, de az A350-esek gyártását Toulouse várhatóan csak az év hátralévő részében tudja felpörgetni beszállítói problémák miatt. A Boeing eddig 460 repülőgépre kapott megrendelést, de szélestörzsű állománya arányaiban is nagyobb. A 119 darab kétfolyosós repülőt rendeltek meg az amerikai…

Részletek>