Január elsejétől még több a díjköteles út

Január 1-jével bővült a díjköteles úthálózat, változott a pótkocsikra és a pótdíjfizetésre vonatkozó szabályozás. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleménye szerint az M35-ös autópálya Berettyóújfalu és a 481. számú főút közötti 18,7 kilométeres, valamint az M4-es autópálya Berettyóújfalu és a 47. számú főút közötti, 3,67 kilométeres szakaszával 1380 kilométerre nőtt a díjköteles úthálózat. A D2 és B2 kategóriába tartozó járművekre 2019-től a pótkocsikra érvényes jogosultságot is meg lehet vásárolni, vagyis az U díjkategóriájú e-matrica birtokában bármilyen vontatmánnyal lehet közlekedni. Az eddigi kettő helyett csak egy pótdíjat kell fizetni, ha sem a…

Részletek>

Drágul az autópályadíj Szlovéniában a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre

Január elsejétől két autópálya-szakaszon is drágul az autópályadíj a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre – közölte pénteken a szlovén autópálya kezelő vállalat (DARS). A bevételből a Koper-Divaca vasútvonal egy 27 kilométeres szakaszán tervezett második vágány építését fogják finanszírozni. A korábban elfogadott, a kormány csaknem egymilliárd eurós kiemelt projektjének építésére vonatkozó törvény szerint Ljubljana és Koper között 15 százalékkal, míg Ljubljana és Sentrupert között öt százalékkal nő az autópályadíj. Az új díjszabás 2025-ig lesz érvényben, és nem vonatkozik a személygépkocsikra, sem a tehergépjárművekre más autópálya-szakaszokon. A jelenlegi forgalmi adatok szerint az említett…

Részletek>

Palkovics: minden autópályának el kell érnie a határig

Útfejlesztésre 2500 milliárd forintot fordít a kormány 2025-ig, a fejlesztések két legfontosabb célja, hogy minden megyeszékhely elérhető legyen gyorsforgalmi úton, illetve minden autópálya elérje az országhatárt – közölte Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter Berettyóújfaluban, az M35-ös autópálya befejező, és az M4-es autópálya első szakaszának átadásán. A gyorsforgalmi szakaszok hatalmas lökést adnak a helyi gazdaság fejlesztésének, az iparfejlesztésnek, támogatják az idegenforgalom fejlesztését, és javítják az ott élő lakosság életminőségét is – tette hozzá a miniszter. Palkovics Debrecent említette példaként, amely 2006, az M35-ös autópálya átadása óta „hatalmasat fejlődött”. A BMW…

Részletek>

Aláírták a szerződést az észak-erdélyi autópálya magyar határ melletti szakaszának a megépítésére

román autópálya

A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) aláírta csütörtökön a tervezési és kivitelezési szerződést az A3-as, észak-erdélyi autópályának a román-magyar államhatár melletti 5,35 kilométeres szakaszára. A CNAIR honlapján publikált közlemény szerint a Bors és Bihar települések közötti szakaszon a Trameco SA, Vahostav SK, Drumuri Bihor SA, Drum Asfalt Srl, valamint az East Water Drillings SL társaságok által alkotott konzorcium fejezheti be az amerikai Bechtel társaság által 14 évvel ezelőtt elkezdett munkát. Az útépítés áfa nélkül 134,22 millió lejbe (9,39 milliárd forint) kerül, a költségeket az Európai Unió forrásaiból biztosítják.…

Részletek>

Átadták az M25-ös autóút északi ütemét

Magyarország gyorsforgalmi törzshálózata öt éven belül szinte teljesen kiépül – fejtette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóút északi üteme és a fejlesztéshez kapcsolódó beruházások átadásakor. Mosóczi László kiemelte: a sztrádák hossza a jelenlegi 1400-ról a következő évtized első felére „jócskán kétezer kilométer fölé nő”, a teljes gyorsforgalmi és főút-hálózat a nemzetközi folyosókba kapcsolódó, európai színvonalú közlekedési feltételeket nyújt majd. A jórészt már folyamatban lévő beruházások eredményeként hét megyeszékhely több mint négyszázezer, valamint vonzáskörzetük mintegy 665 ezer lakójának közlekedési helyzete javul…

Részletek>

Elégedetlen a román kormány nagy infrastruktúra-projektjeivel a román EU-biztos

Az EU finanszírozásával megvalósuló újabb nagy infrastruktúra-projektek benyújtását sürgette pénteken egy kolozsvári pódiumbeszélgetésen Corina Cretu (képünkön), a regionális politikáért felelős román EU-biztos. Cretu elmondta, a nagy infrastruktúra operatív program keretében az EU még mindig azokat a romániai útépítéseket finanszírozza, amelyeket a korábbi költségvetési ciklusban kellett volna befejezni. A biztos jó hírnek tartotta, hogy az EU elfogadta ezeknek a projekteknek az átvételét a 2014-2020-as költségvetési ciklusba, rossz hírnek vélte azonban, hogy olyan pénzekből épülnek az utak, amelyeket újabb projektekre lehetett volna fordítani. „Kérem a Szállításügyi Minisztériumot, hogy nyújtson be kimunkált projekteket,…

Részletek>

Cseresnyés: több mint háromezer kilométernyi út újult meg

Az elmúlt években több mint háromezer kilométernyi alsóbbrendű út újult meg Magyarországon, a következő években pedig a Magyar falu program révén jelentős összegeket fordítanak a vidéki, négy-öt számjegyű utak felújítására – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken a Zala megyei Ortaházán. Cseresnyés Péter (képünkön), a Páka és Ortaháza között felújított, csaknem 4 kilométeres mellékút átadása kapcsán azt mondta: 2010 óta több mint háromezer kilométer négy-öt számjegyű út újult meg a Magyar Közút beruházásában, idén pedig 1200 kilométernyi mellék- és főút, illetve autópálya felújítása indult el vagy kezdődik meg.…

Részletek>

Palkovics: felújítják, majd három sávossá bővítik az M1-es autópályát

A kormány szeptembertől egy 43 kilométeres szakaszon teljesen felújítja, majd 2021-től három sávossá bővíti az M1-es autópályát – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. A tárcavezető a portálnak elmondta, az M1-es Magyarország legterheltebb autópályája, hiszen az országon átmenő forgalom az osztrák határ és Budapest között lényegében ezen az egyetlen úton bonyolódik le, tervezésekor pedig nem számítottak ennyi, az Európai Unióba tartó járműre. „Most már a tűréshatáron van a forgalom, lényegesen több járművet már nem tudunk fogadni rajta” – fogalmazott. Palkovics kiemelte, a 43 kilométeres felújításon nem a kátyúkat javítják,…

Részletek>

Az EU 60 milliárd forinttal támogatja a Debrecen-Berettyóújfalu autópályaszakasz megépítését

Az EU közel kétszázmillió eurós (több mint hatvanmilliárd forintos) támogatást nyújt a Kohéziós Alapból a kelet-magyarországi autópálya-hálózat Berettyóújfalu és Debrecen közötti szakaszának kivitelezésére — számolt be az europa.eu. Az autópálya-beruházás a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) törzshálózatának részét képezi, és a szükséges kapcsolódó infrastruktúrát – hidakat, aluljárókat, illetve az új útszakaszhoz kapcsolódó le- és felhajtókat – is magába foglalja. Emellett tartalmaz egy összekötő szakaszt Debrecen és a Budapesttől Romániáig vezető M4-es autópálya között, mely utóbbi idén májusban részesült uniós támogatásban. Corina Crețu (képünkön), a regionális politikájáért felelős uniós biztos így nyilatkozott:…

Részletek>

Kolozsvár környékén az ötödik ipari park épül

Társulási szerződést írt alá hétfőn a romániai Kolozs megyei önkormányzat Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Aranyoslóna (Luna) önkormányzataival egy újabb ipari park megépítéséről, amely immár az ötödik lenne a belső-erdélyi város vonzáskörzetében. Az ipari park 115 hektáros területen épülne meg a tervek szerint két év alatt, ötmillió euró beruházás nyomán. Alin Tise, a Kolozs megyei önkormányzat elnöke közölte, hogy az ipari park teljes területének bérbeadására már jelentkeztek különböző vállalatok, jelezve, hogy van érdeklődés a beruházás iránt. Az önkormányzati vezető szerint főleg azon vállalatok számára vonzó a hely, amelyek az észak-erdélyi autópálya…

Részletek>