A Csepeli Szabadkikötőben kiépített mobil árvízvédelmi fal és a hozzá kapcsolódó csarnoképület 1,359 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból és hazai forrásból valósult meg, a vízi áruszállítás gördülékenysége, kiszámíthatósága szempontjából kulcsfontosságú létesítményt pénteken adták át – közölte a Mahart-Szabadkikötő Zrt. A közlemény szerint ez a közelmúlt egyik legnagyobb fejlesztése a Csepeli Szabadkikötő területén. Az Európa belvízi közlekedésében meghatározó szerepet játszó szabadkikötőben a mobilgátnak köszönhetően a jövőben a magas vízállás, az egyre gyakoribb árvízhelyzetek sem eredményeznek időszakos leállást. A beruházás elsősorban a szabadkikötő I-es kereskedelmi medencéjét érinti, ez a…
Részletek>Címke: Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.
Négy ország dolgozik együtt a Budapest – Rostock közötti áruszállítás fejlesztésén
Négy ország – Németország, Csehország, Szlovákia és Magyarország – vesz részt az európai közlekedési hálózat regionális fejlesztésével foglalkozó CORCAP projektben, amelynek az a feladata, hogy cselekvési terveket, elemzéseket készítsenek a Rostock – Budapest közötti hatékony, több közlekedési alágazatot igénybe vevő áruszállítás megvalósítása érdekében – közölte a projekt egyik magyar résztvevője, a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlemény szerint a projekt teljes költségvetése 2,5 millió euró, amelyből 2,1 millió eurót a határokon átnyúló európai uniós Interreg Közép-európai program finanszíroz, a fennmaradó összeget a résztvevő országok biztosítják, Magyarország hozzájárulása 110 ezer…
Részletek>Átadták a Budapesti Szabadkikötő új logisztikai csarnokait
Átadták a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. új logisztikai csarnokait kedden a csepeli szabadkikötő létrehozásának 90. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen. A két, ötezer és tízezer négyzetméter alapterületű csarnokot a társaság mintegy kétmilliárd forint beruházással alakította ki, a területet 90 százalékban már bérbe adták. Sztilkovics Szávó, a Mahart-Szabadkitötő Zrt. vezérigazgatója köszöntőjében elmondta, a csepeli szabadkikötő mindennapjait a magyar állami tulajdonban lévő társaság és a magyar magánbefektetők tulajdonában lévő Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. határozza meg. Úgy vélte, az állami tulajdonlás garancia arra, hogy a szabadkikötő ezután is bármely vállalkozás számára egyenlő feltételekkel használható…
Részletek>A Duna extrém alacsony vízszintje gondot jelent vízi közlekedésben
A Duna extrém alacsony vízállása hátráltatja a hajózást, az árufuvarozók kapacitásuk egyharmadát tudják csak kihasználni, a személyszállító hajók forgalmát korlátozták, a kikötők kihasználtsága is csökken. Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége elnöke katasztrófálisnak nevezte a Duna mostani vízszintjét a vízi áruszállítással foglalkozó vállalkozások számára. A Duna egyes szakaszain – például Németországban -, már üresen sem tudnak közlekedni a hajók, a magyar szakaszon is vannak olyan gázlók, ahol nehezen lehet csak hajózni, itt a hajók szállítási kapacitásuk egyharmadát tudják csak kihasználni, ami a gazdaságosság határa alatt van – mondta Bencsik.…
Részletek>