Nőtt a német személyautó-állomány szén-dioxid-kibocsátása

Emelkedett az elmúlt években Németországban a személygépkocsik abszolút szén-dioxid-kibocsátása a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kimutatása szerint. A Destatis adatai szerint a Németországban forgalomban lévő személygépkocsik 115 millió tonna szén-dioxidot bocsátottak ki 2017-ben, hat százalékkal többet mint 2010-ben. A kibocsátott szén-dioxid mennyisége három tényező, az átlagos motorteljesítmény, az összesített menetteljesítmény, valamint az átlagos fogyasztás függvénye. Az összesített menetteljesítménynek két összetevője van, a személygépkocsi állomány nagysága és átlagos menetteljesítménye. A személygépkocsi-motorok átlagos teljesítménye a 2010-2017-es periódusban 16 százalékkal emelkedett. A 2017-ben forgalomban helyezett személygépkocsik átlagosan 111 kilowatt, a 2010-ben forgalomba…

Részletek>

A Csarna-völgyi kisvasút építése nem élvezi az agrárminisztérium támogatását

Nem támogatja az Agrárminisztérium a kisvasút építését a fokozott védelmet élvező, különleges természeti értékekkel rendelkező börzsönyi Csarna-völgyben. Csütörtöki közleményében a környezetügyért is felelős szaktárca hangsúlyozza, hogy a Csarna-völgyben a jogszabályok csak természetvédelmi céllal, a természeti folyamatok működésének biztosítása és elősegítése érdekében engedik a beavatkozást. A minisztérium szerint mindezt hosszú távon a nemzeti park igazgatósági vagyonkezelése biztosíthatná, ezért soron kívül intézkednek arról, hogy a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság vagyonkezelésébe kerüljön át a terület az állami erdőgazdaságtól. Az Ipoly Erdő Zrt.-t Nagy István miniszter a beruházás engedélyeztetési kérelmének visszavonására utasította – közölték.

Részletek>

Ragaszkodnak a németek az autóikhoz

A németek ragaszkodnak autóikhoz, a környezetkímélő eszközök használatának ösztönzése csak a járműállomány növekményében jelentkezett – állapítja meg a német szövetségi közlekedési minisztériumnak a lakosság közlekedési szokásairól összeállított tanulmánya. A „Mobilität in Deutschland 2017” tanulmány megállapításai szerint Németországban a kilométer-teljesítményt tekintve vitathatatlanul az autó a domináns közlekedési eszköz, különösen a nagyvárosokon kívül. A személygépkocsi azonban átlagos hétköznapi használatban is legfeljebb 45 percig van forgalomban, egyébként pedig parkol. A tömegközlekedési eszközöket, az autómegosztó szolgáltatásokat és a kerékpárt pedig főként csak nagyvárosokban veszik igénybe a lakosok, de ott valamelyest növekvő számban. Az elektromos…

Részletek>

A koros dízelek lecserélésének az ösztönzését javasolja a Volkswagen

dízel

Az idősebb dízelautók lecserélésének ösztönzésével támogatja a Volkswagen a német kormány törekvését a városi behajtási tilalom elkerülésére – jelentette be a Porsche Hungaria. A Volkswagen a járműállomány következetes megújítását tekinti a levegőminőség javításának leggyorsabb és leghatékonyabb módjának. A Volkswagen-csoport volumenmárkái ennek szellemében becserélési ösztönzőket ajánljanak fel 14 német városban azon ügyfeleiknek, akik az Euro 1-től Euro 5-ig terjedő besorolású dízelmotoros járműveiket egy Volkswagen-csoport által gyártott korszerű járműre cserélnék. „Egyértelműen kiemeli a német szövetségi kormány tervezete, hogy az elmúlt években a német városok levegője tisztábbá vált. A Volkswagen és más autógyártók eddigi…

Részletek>

Nőttek augusztusban a Volkswagen konszern VW márkájának eladásai

Európában kiemelkedő mértékben növelte eladásait augusztusban, az új emissziós tesztelési eljárás bevezetése előtti utolsó hónapban a Volkswagen konszern fő márkája, a VW – jelentette be Volkswagen konszern leányvállalata Wolfsburgban. A Volkswagen augusztusban 513 ezer autót értékesített világszerte, 3,7 százalékkal többet, mint 2017 augusztusában. Európában viszont 26 százalékkal haladták meg eladásai augusztusban az egy évvel korábbit, Németországban pedig 17,3 százalékkal. Szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten áteső új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban. Hasonló…

Részletek>

Tetemes bírságra számíthatnak az autógyártók 2020-tól ha nem teljesítik a szén-dioxid kibocsátási normát

autopálya

Akár 14 milliárd euró feletti összegre is rúghat az autógyárakat sújtó uniós bírság, ha nem teljesítik a teljes modellpalettára 2021-től érvényes átlagos károsanyag kibocsátási határértékeket – írja a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet elemzése. Az Európai Unió 2020-tól új, szigorúbb, kilométerenként 95 grammos átlagos szén-dioxid kibocsátási határértéket vezet be az autógyártók személygépkocsi termékpalettájára. A kibocsátási normát fokozatosan vezetik be, azt 2021-től kell majd a járművek valós közúti üzemi terhelését a korábbinál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) tesztelési eljárás szerint teljesíteni. A határértéket nem teljesítő flottákra már…

Részletek>

Dízelbotrány: nehezményezi az Európai Bizottság, hogy a Volkswagen nem vállal teljes körű garanciát

A Volkswagen-csoport a dízelbotrányt követően elrendelt 8,5 millió gépjármű-visszahívásra vonatkozó eddigi intézkedései kedvező eredményeket hoztak az Európai Bizottság szerint, de a testület kifogásolta, hogy a járműgyártó nem vállal teljes körű garanciát a szoftverfrissítésből eredő esetleges problémákra. Vera Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztos a Volkswagennel folytatott megbeszélések eredményeit összegző tájékoztatóján közölte, előremutató a járműgyártónak a bizalom kiépítésére és a fogyasztói tájékoztatás jelentős javítására irányuló erőfeszítései, az eddig intézkedései pedig kedvező fejleményeket eredményeztek a szoftverfrissítés okáról és megvalósításának módjáról. A Volkswagen azonban nem biztosított teljes…

Részletek>

Nem végeznek az idén a dízelautók vezérlő szoftverének frissítésével Németországban

A korosabb dízelautók motorvezérlő szoftverének a károsanyag-kibocsátási értékek javítását szolgáló frissítését nem fogják tudni az idén a teljes kijelölt állományra elvégezni, marad belőle a jövő évre is – közölte az autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Passauer Neuen Presse lapnak adott interjúban, ami kedden jelent meg az online kiadásban. Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt,…

Részletek>

Karbonsemleges minősítést kapott a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) elismerte, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér elérte a karbonsemleges minősítést, a kelet-közép-európai országok között elsőként. A Budapest Airport közleménye kiemeli: egész Európában alig harminc repülőtér tartozik a karbonsemleges légikikötők csoportjába. Az ACI által alapított akkreditációs program kimutatta, hogy a budapesti repülőtér a működése során egyensúlyban tartja az energiafelhasználást és az energiatermelést, az erről szóló minősítést áprilisban vehette át a Budapest Airport. A repülőtér üzemeltetőjének tájékoztatása szerint a környezettudatossági programban egyebek mellett energiatakarékos LED izzós rendszerekre cserélték a terminálok világítását, folyamatosan felújítják és karbantartják a…

Részletek>

Dízelbotrány: az EP új szabályokat hagyott jóvá a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében

dízel

Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén új szabályozást hagyott jóvá, hogy az autók biztonságosabbak legyenek, működésük kevesebb károsanyag-kibocsátással járjon. Az uniós parlament sajtószolgálatának tájékoztatása szerint minden uniós tagállamnak egységesen, az előző évben fogalomba helyezett gépjárművek közül negyvenezrenként egyet legalább évente biztonsági szempontok alapján ellenőriznie kell, és legalább húsz százalékuk esetében az ellenőrzéseknek a károsanyag-kibocsátására is fókuszálnia kell. Az új vizsgálati rendszer biztosíthatja, hogy az autók mindvégig a kibocsátási határértékeken belül maradjanak. Ennek érdekében a tesztközpontokat rendszeresen és független hatóság bevonásával ellenőrizni fogják. Az autótulajdonosok kiadásait megtérítik, ha olyan problémákat javíttatnak…

Részletek>