Megkezdődött a Cargo City névre keresztelt, új árukezelő központ építése a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az első fázisban a kivitelezők egy húszezer négyzetméteres épületet, illetve 32 ezer négyzetméter forgalmi előteret építenek, utóbbi egyszerre két Boeing 747-es kiszolgálását teszi lehetővé. A második ütemben az árutovábbító cégek árukezelő központja épül fel. A 32 millió eurós beruházással a budapesti repülőtér árukezelési kapacitása évi kétszázezer tonnára nő. Az új épületet a nem integrátor szolgáltatók (Qatar Cargo, Silk Way, Turkish Cargo, Cargolux és Air Bridge Cargo) használják, a TNT, a UPS, a DHL és…
Részletek>Címke: légiközlekedés
Hivatalosan átadták a ferihegyi repülőtér új utasforgalmi épületét
Hivatalosan átadták a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új utasforgalmi épületet, a 2B terminálhoz csatlakozó új utasmólót. A mintegy tízezer négyzetméteres új épület egyszerre három szélestörzsű és négy keskenytörzsű gépet tud kiszolgálni, a gépeket utashídon, buszon és gyalog is meg lehet közelíteni. A beruházás része a BUD 2020 fejlesztési tervnek, az új épület mintegy 7,8 milliárd forintba került. Az utasok már augusztus elején birtokba vehették a mólót. A csütörtöki ünnepélyes átadáson Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy negyedik éve kétszámjegyű utasforgalom-bővülést tapasztalnak, idén év végére új…
Részletek>A Boeing 2700 milliárd dollárért adhat el gépet és szolgáltatást Kínának 2037-ig
Az amerikai repülőgépgyártó előrejelzése szerint Kínába 2700 milliárd dollár értékben adhatnak el repülőgépeket, illetve szolgáltatásokat 2037-ig. Az amerikai gyártó közleménye szerint a következő húsz évben a kínai légitársaságok és lízingcégek 7690 új repülőgépet vásárolnak majd 1200 milliárd dollár értékben. Ezek többsége, háromnegyede keskenytörzsű lesz, viszont egyre nagyobb az igény a szélestörzsű utasszállítókra. A Boeing előrejelzésében kitért arra is, hogy az e-kereskedelem folyamatos bővülése miatt Kínában az áruszállító gépekre is egyre nagyobb a kereslet. Randy Tinseth, a Boeing kereskedelmi típusokért felelős alelnöke az adatokat úgy kommentálta, hogy Kína folyamatosan fejlődő gazdasága…
Részletek>Újrafestették a Malév első Tupoljev Tu-154-esét
Újrafestette a Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) a Malév első Tupoljev Tu-154-es repülőgépét, amely 45 évvel ezelőtt érkezett meg Szamarából Budapestre. Az LKK közleménye szerint a HA-LCA lajstromjelű Tu-154B-2-est 1991-ben teherszállításra alakították át, majd 1993-ban vonták ki a forgalomból. Ezt követően különféle földi képzésekben és gyakorlatokban kapott szerepet, majd félrevontatták. Éveken keresztül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér műszaki előterének szélén állt, az LKK 2014-ben szerezte meg, majd a Lufthansa Technik hangárában újrafestették a 45 évvel ezelőtti Malévos köntösét. A külső felújítás a 48 méter hosszú törzs, a szárnyak és a vezérsíkok…
Részletek>Eurocontrol: 2040-ig több mint ötven százalékkal nő a repülések száma, és hétszeresére a késő járatoké
A következő húsz évben több mint ötven százalékkal nő az európai repülések száma, a repülőterek kapacitása azonban a szükségesnél csak lassabban bővül, így a mostaninál hétszer több járat fog egy-két órás késést szenvedni az Eurocontrol tanulmánya szerint. Az európai légiforgalom áramlásának megszervezésével, illetve a léginavigációs díjak beszedésével foglalkozó, brüsszeli székhelyű Eurocontrol honlapján szerdán közölt „Challenges of Growth” (A növekedés kihívásai) című tanulmányában arra mutatott rá, hogy 2040-ig a maihoz képest 53 százalékkal 16 millióra emelkedik majd az éves repülések száma. A lassabb gazdasági növekedés és a repülőterek kapacitáshiánya miatt a…
Részletek>A pénzügyi műveletek nyereségbe lendítették a Norwegian Air Shuttle-t
A pénzügyi műveletek eredménye miatt nyereségessé vált a Norwegian Air Shuttle az első félévben, de üzemi szinten a társaság még veszteséget termelt – derül ki a cég honlapján közzétett eredménykimutatásból. Az adatok szerint a Norwegian 32 százalékkal kétmilliárd dollárra tudta emelni árbevételét. A légitársaság január-júniusban 17,4 millió utast fuvarozott, 14 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A költségek azonban a bevétel növekedéséhez hasonló mértékben emelkedtek. Az üzemelés költsége harminc százalékkal 2,2 milliárd dollárra rúgott, ebben kiemelkedő szerepe volt a két legnagyobb költségtényezőnek, a személyi ráfordításoknak és a kerozinárnak. Előbbi 32,…
Részletek>Átlépte a másfél milliót a budapesti repülőtér utasforgalma júliusban
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma átlépte júliusban a másfél milliót, soha ennyi utast nem kezelt még a ferihegyi repülőtér egy hónapban. A Budapest Airport közleményében arról tájékoztat, hogy júliusban 1 millió 512 ezren fordultak meg a légikikötőben, 13,8 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. A január-júliusi időszakban 8,3 millió utast kezeltek, 14,7 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta, hogy a ferihegyi utasforgalom bővülési üteme két és félszer akkora, mint az európai átlag, és a közép-kelet-európai régióban is kiemelkedő.…
Részletek>Kétszer nagyobb volt a légiforgalom Magyarország fölött júliusban az előrejelzettnél
A HungaroControl adatai szerint kétszer akkora volt júliusban az átrepülő légiforgalom Magyarország fölött, mint az előre jelzett. A magyar légiforgalmi szakszolgálat közleménye szerint az előző év azonos időszakához képest az átrepülő forgalom növekedése meghaladta a 10,5 százalékot, és új rekord született: először lépte át a 110 ezer gépet a forgalom. Ez kétszerese az előrejelzettnek és háromszorosa az európai átlagnak. A budapesti repülőtér forgalma hosszú idő után először haladta meg a 11 ezer gépmozgást (fel- és leszállást), és a legfrissebb előrejelzések is azt mutatják, hogy 2018 őszéig minden hónapban kétszámjegyű növekedés…
Részletek>Boeing: kétszer több pilótára lesz szükség 2037-ig
Az amerikai Boeing repülőgépgyártó frissített előrejelzése szerint 2037-ig minden eddiginél több, 790 ezer új pilótára lesz szüksége a légiközlekedési iparágnak a business jetek és polgári helikopterek pilótáit is beszámítva. A gyártó közleménye szerint ez a szám duplája a most szolgálatban lévő pilótáknak. Emellett a Boeing számításai szerint 622 ezer műszaki szakemberre, illetve 858 ezer új légiutas-kísérőre is szüksége lesz az iparágnak. Karbantartóból tavaly még az ideinél nagyobb, 648 ezres igényt mértek, a csökkenés oka, hogy az újabb repülőgépeknek nagyobb a karbantartási ciklusuk, tehát több időt tölthetnek a levegőben nagyobb ellenőrzés…
Részletek>A légiutasok Európában közel egymilliárd euró kártérítést nem igényeltek vissza
Európai utasok mintegy egymilliárd euró jogos kártérítést nem igényeltek vissza a légitársaságoktól, részben azért, mert nem ismerik a jogaikat – mondta Bolyó Anikó (képünkön). A légi utasok érdekérvényesítésével foglalkozó Flight Refund ügyvezetője elmondta, a légitársaság-függő a kártérítések, kárenyhítések kifizetése, önként nagyon kevés cég fizet. Felidézte, hogy a légiutasjogokat európai uniós rendelet szabályozza, légitársaság hibájából történt járattörlés, három órán túli késés, járattúlfoglalás miatt visszautasított beszállás esetén 250 eurótól 600 euróig jár kártérítés. Ugyanakkor vis maiornak számít a kedvezőtlen időjárási viszony, a politikai ok, a sztrájk, ilyen esetekben nem jár kártérítés. Hozzáfűzte,…
Részletek>