Magyar üzemelési engedélyt is szerezne, illetve magyar leányvállalatot alapítana a LOT lengyel légitársaság, amely májusban indít közvetlen járatokat Budapestről New Yorkba és Chicagóba. Rafal Milczarski, a cég vezérigazgatója erről a LOT első nagyobb befogadóképességű, 9-es szériájú Boeing 787-esének átvétele kapcsán beszélt a Seattle-ből Varsóba tartó gép fedélzetén. Mint mondta, szeretné, ha a magyarok azt gondolnák, a LOT nem csak lengyel, de magyar légitársaság is, ezt pedig azzal szeretné megerősíteni, hogy Magyarországon is szerez légijármű üzembentartói, úgynevezett AOC engedélyt. Hangsúlyozta továbbá, számít minden magyarra a LOT Magyar Légitársaság megalapításában, aki tehetséges,…
Részletek>Címke: légiközlekedés
A közép-európai átlagon felül nőtt a Lufthansa-csoport utasforgalma Magyarországon
A közép-európai átlagon felül, 8 százalékkal nőtt a Lufthansa-csoport magyarországi járatain az utasforgalom tavaly az előző évihez képest, a német légitársasági csoportot 1,75 millióan választották, amely rekordnak számít – közölte Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi vezetője. Antal elmondása szerint a legnagyobb mértékben, 17 százalékkal Afrikába nőtt a forgalom, amelynek oka elsősorban az alacsony bázis, vagyis az előző években alacsony volt a forgalom, emellett Marokkóba jelentősen élénkült a turista forgalom. Észak-Amerika felé 6,5, az unióba pedig 5,7 százalékos forgalombővülést mértek. A legnépszerűbb úticélok Magyarországról New York, Miami, Mexikó, Cancun, Genf, Barcelona,…
Részletek>Egymilliárd utast szállítana bioüzemanyaggal az IATA 2025-ig
Egymilliárd utast szállítana bioüzemanyaggal is töltött repülőgépekkel 2025-ig menetrend szerinti járatokon a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA). A montreali székhelyű, 250 légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet közleménye szerint az első, akkor még kísérleti repülést tíz évvel ezelőtt, 2008 februárjában hajtotta végre a Virgin Atlantic egyik Boeing 747-ese London és Amszterdam között. A gép négy hajtóműve közül csak egyet tápláltak fenntartható forrásból származó bioüzemanyaggal, de a kísérlet bebizonyította, hogy lehet alternatív üzemanyaggal is repülőgépeket üzemeltetni. Alexandre de Juniac (képünkön), a szervezet vezérigazgatója szerint megállíthatatlan a bioüzemanyagok terjedése a légiközlekedésben, hiszen tíz év után…
Részletek>Veszteséggel zárta 2017-et az Air France-KLM
Veszteséggel zárta 2017-et az Air France-KLM légitársasági csoport, mert új nyugdíj-megállapodást kötött a holland hajózó személyzettel. A csoport pénteken közzétett eredménykimutatása szerint az Air France-szal, a KLM-mel, a francia regionális HOP! légitársasággal, valamint a diszkont Transaviával 98,7 millióan utaztak, 5,6 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. A csoport összes árbevétele 3,8 százalékkal 25,8 milliárd euróra javult, miközben a költségek kilenc százalékkal 22 milliárd euróra nőttek. Üzemi szinten 1,4 milliárd eurós nyereség mutatkozott, ez 42 százalékkal jobb, mint 2016-ban. Az Air France és a HOP! 588, a KLM és a Transavia 910…
Részletek>Azonnal szükség lenne a repülőgépek pontos nyomon követésére
A London University professzora szerint azonnal szükség lenne a repülőgépek pontosabb nyomon követésére, különben újabb gép járhat úgy, mint a Malaysia Airlines 370-es járata 2014-ben: eltűnik a radarról, és nehezen, vagy soha nem találják meg. A Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozó David Stuples elmondása szerint a repülőgépek nyomkövető rendszerei ma, a Malayisa Airlines Boeing 777-esének katasztrófája után sem elég pontosak, a percenkénti helyzetjelentést csak 2021-től vezetik be, és akkor is csak az új repülőgépeken. Így 23 500 utasszállítón nem lesznek pontos nyomkövető rendszerek, a technológia bevezetése 2040-2050-ig is elhúzódhat – tette hozzá.…
Részletek>A repülőjegyárak kis mértékű emelkedésére számít a Wizz Air vezérigazgatója
A repülőjegyárak kisebb mértékű emelkedésére számít 2018-ban Váradi József (képünkön), a Wizz Air vezérigazgatója. Váradi a cég harmadik negyedéves pénzügyi eredményének közzététele után telefonon az MTI-nek elmondta, a cég kiadásai között a két legnagyobb tétel, a kerozin- és a bérköltség is jelentősen nőtt, előbbi 33, utóbbi 28 százalékkal. Az üzemanyag árát piaci tényezők befolyásolják, a légitársaság legfeljebb tompíthatja azokat megfelelő fedezeti ügyletekkel. A munkaerőköltségeket leginkább a pilóták fizetésének emelkedése okozta. Jelezte, hogy a cég folyamatosan és proaktívan keresi a válaszokat a munkavállalóktól érkező igényekre. A költségek emelkedését ellensúlyozza részben, hogy egyre…
Részletek>Rekordszintre nőtt a kereskedelmi légi járatok kihasználtsága 2017-ben
A kereskedelmi légi járatok kihasználtsága 2017-ben minden eddiginél magasabbra, átlagosan 81,4 százalékra emelkedett globálisan, az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény pedig 7,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet – közölte a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA). A montreáli székhelyű, több mint 200 légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet adatai azt mutatják, hogy a legnagyobb mértékben, 10,1 százalékkal az egyébként is legnagyobb piaci részesedéssel bíró Ázsia-Óceániában nőtt a forgalom, Európában 8,2, Dél-Amerikában 7, a Közel-Keleten 6,4, Afrikában 6,3, Észak-Amerikában pedig mindössze 4,2 százalékos bővülést mértek a forgalomban. A társaságok átlagosan 6,3 százalékkal…
Részletek>Rekord nyereséget ért el a Wizz Air a harmadik negyedévben
Rekord méretű, 14 millió eurós nyereséget termelt a magyar kötődésű Wizz Air diszkont légitársaság a december 31-ével végződött harmadik pénzügyi negyedévben – közölte a légitársaság. Az eredménykimutatás szerint az árbevétel 24 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest és 421,2 millió eurót tett ki, a kiegészítő árbevétel 21,3 százalékkal 181,1 millió euróra emelkedett. A kiadások főként a kerozin 33 százalékos drágulása miatt 25,4 százalékkal 408 millió euróra nőttek. Az üzemi eredmény így 14,6 millió euró volt a negyedév végén, 5,6 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, az adózott eredmény…
Részletek>Jól hajrázott az Airbus
Az év végi hajrával sikerült az Airbusnak a Boeingnél több, 1109 repülőgépet eladnia 2017-ben, de az átadott gépek számában továbbra is az amerikai cég teljesít jobban. Az Airbus hétfőn hozta nyilvánosságra értékesítési adatait. E szerint a toulouse-i gyártó csak decemberben 841 repülőgép eladására kötött szerződést, köztük a Wizz Airrel. A magyar kötődésű légitársaság 146 Airbus A320-as családba tartozó gépet vásárolt. Az Airbus ezzel megelőzte fő riválisát, az amerikai Boeinget, a rentoni központú cég 912 gép gyártására szerződött. Az Airbus év közbeni teljesítménye azonban rendkívül hullámzó volt, februárban például egyetlen egy…
Részletek>Mesterséges intelligenciát vezet be az ügyfélkiszolgálásban a KLM
A légitársaságok között elsőként a KLM mesterséges intelligenciával válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a Twitteren, a Messengeren és a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásban. A légitársaság közleménye szerint a DigitalGenius céggel közösen hoztak létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Jelenleg egy 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával…
Részletek>