Egyre nehezebb helyzetben a magyar fuvarozók: a magyar áruk felét külföldiek viszik el

autópálya, kamion

A kormányzat, a hatóságok és a logisztikai szakma szereplőinek összefogására van szükség ahhoz, hogy a magyar logisztikai iparág meg tudja őrizni versenyképességét és nemzetközi piaci részesedését – hangzott el az MLSZKSZ szervezésében megrendezett Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián. A nyugat-európai országok egyre több olyan burkolt piacvédelmi szabályozást vezetnek be a nemzetközi árufuvarozásban, amelyek jelentős többletköltséget okoznak a magyar fuvarozóknak, miközben Magyarország nem alkalmaz hasonló szabályokat a külföldiekkel szemben. Mindeközben a magyar áruk ötven százalékát az áfamentesség miatt külföldi fuvarozók viszik el az országból. A NAV szerint a nemzetközi fuvarozásban a visszaélések megakadályozása…

Részletek>

Sokszorosára nőhet a Magyarországra irányuló kínai konténerforgalom

konténer

Sokszorosára nőhet a Magyarországra irányuló kínai konténerforgalom egy, a kínai-magyar logisztikai együttműködés fejlesztésére kötött megállapodásnak köszönhetően – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A közlemény szerint az együttműködési megállapodást a kínai Hszian Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, a MLSZKSZ, a Mahart Container Center Kft., a CECZ csoporthoz tartozó GHIBLI Szállítmányozási Kft. és a Záhony-Port Zrt. írta alá. A megállapodással az érintett felek a két ország közötti logisztikai forgalom volumenének növelését és a szakmai kooperációt kívánják elősegíteni. A kínai befektető cég és a magyar felek gyakorlati lépésekkel…

Részletek>

Nemzetközi logisztikai konferenciát rendez az MLSZKSZ

Nemzetközi konferenciát rendez a 160 éves magyar közlekedéslogisztika előtt tisztelegve a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) januárban. A rendezvényen bemutatják a nemzetközi logisztika legújabb trendjeit és technológiai újításait, valamint megvitatják a hazai hatósági szabályozás aktuális kérdéseit is. Az esemény apropója, hogy jövőre lesz 160 éve, hogy felépült az első, rakodásra is alkalmas partfal a Lánchíd pesti végénél a Dunán. Ez a kikötőépítés indította el Pest-Budát, majd Budapestet a régió szállítmányozási csomópontjává válásának útján, amihez nem sokkal később az államvasutak megalakulásával a vasúti, majd a „postarepülőgépek” formájában a légiközlekedés is…

Részletek>

Nemzetközi áruforgalmi csomóponttá válhat Záhony

Záhony

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vámszabad területté jelölt ki egy, a záhonyi szabad vállalkozási zónában lévő 17 400 négyzetméteres területet. Az engedély nyomán az ország jelenleg egyetlen vámszabadterülete jött létre, amely jelentősen fellendítheti a térség iparvonzó képességét és kulcsfontosságú ahhoz, hogy a záhonyi térség nemzetközi áruforgalmi és logisztikai csomóponttá válhasson. Az engedélyt a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kezdeményezésére, az érintett terület tulajdonosa a Záhony-Port Zrt. kérelmezte a Nemzetgazdasági Minisztériumnál. A vámszabad terület fő vonzereje, hogy jelentős versenyelőnyt biztosít az ide szállító, és betelepülő cégeknek a halasztott adó- és vámfizetési…

Részletek>

MLSZKSZ: jelentősen nőhet a Kínából érkező áruforgalom

Bíró Koppány Ajtony

A kormány és a logisztikai szakma összefogásának eredményeként az elmúlt hónapokban negyven vonat és mintegy 1400 konténernyi áru érkezett Kínából Magyarországra, és az előrejelzések alapján ez a forgalom jelentősen nőhet. Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára elmondta, hogy Magyarország válhat az Európába érkező kínai áruforgalom egyik elosztóbázisává. Hozzátette, hogy a szektorban több régiós ország versenyzik, Magyarország legnagyobb konkurense Lengyelország, amely Oroszországon keresztül rengeteg kínai árut hoz Európába, de Szlovákia és Csehország is erős versenytárs. A szakember szerint a versenyben értéknövelő szolgáltatásokkal, például gördülékeny vámkezeléssel állhat helyt…

Részletek>

Magyarország lehet a kínai áruk régiós elosztóbázisa

Az elmúlt évek geopolitikai változásainak, valamint több logisztikai szolgáltatónak köszönhetően Magyarország válhat a kínai áruforgalom elosztóbázisává a kelet-közép-európai térségben, az előrejelzések alapján a forgalom jelentős növekedése várható – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szervezet kiemeli, hogy három tagvállalatuk – az Ekol Logistic Kft., a Ghibli Szállítmányozási Kft. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. – szervezésének köszönhetően az elmúlt hónapokban 40 vonat és mintegy 1400 konténer érkezett Kínából, ezzel elindult a távol-keleti országból vasúton érkező konténerek magyarországi átrakása és továbbítása az európai piacok felé. A szállítmányok Fehéroroszországon…

Részletek>

Nemzeti logisztikai összefogást javasolnak az ágazat szereplői

Forint

Százmilliárd forintot meghaladó nemzetgazdasági többletbevételt generálhatnának azok az intézkedések, amelyeket a magyar logisztikai iparág kilenc meghatározó szervezete közösen javasol egy, a kormánynak március végén benyújtott ágazati helyzetértékelésében. A Nemzeti Logisztikai Összefogás elnevezésű dokumentumban nevesítették azokat a területeket, ahol a hazai logisztikai ágazat versenyképessége és piacvédelme érdekében beavatkozások szükségesek. Az aláírók továbbá egy olyan közös – a honos megbízó, a logisztikai szolgáltató, a fuvarozó és a Magyar Kormány együttműködésén alapuló – érdekeltségi rendszer kialakítását kezdeményezik, amely segítené a magyarországi logisztikai szolgáltatókat és fuvarozókat, hogy helyt tudjanak állni az európai piacon. A…

Részletek>

Padozat-rejtély: négymilliárdos többletköltség a hanyag tervezés és kivitelezés miatt

Az összesen 3,8 millió négyzetméternyi területre kiterjedő magyarországi ipari- és logisztikai létesítmények közel felénél mára komoly problémát okoz, hogy az elmúlt évtizedben a létesítmények tervezésénél és kivitelezésénél nem fordítottak kellő figyelmet a padozatok megfelelő minőségű elkészítésére – derült ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) friss felméréséből. A szövetség szerint a megrepedt, széttört padozatok rendbetételével és a megfelelő technológia kiválasztásával ágazati szinten évente három-négymilliárd forintnyi költséget lehetne megtakarítani. A MLSZKSZ folyamatosan figyeli és elemzi azokat a hazai és nemzetközi lehetőségeket, amelyek alkalmazásával a logisztikai központokban javítani lehet a hatékonyságot,…

Részletek>

NFM: összehangolják a logisztikai és a gazdasági fejlesztési elképzeléseket

A kormány a közeljövő logisztikai beruházásait mindenképpen összehangolja a gazdaságfejlesztési elképzelésekkel – mondta Erb Szilvia, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) gépjármű-közlekedési és vasúti szabályozási főosztályának vezetője csütörtökön Velencén, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) nemzetközi közlekedéslogisztikai konferenciáján. Hozzátette, hogy a vasúti beruházásoknál kiemelten figyelembe veszik az intermodális szempontokat, akár a személy-, akár a teherfuvarozás fejlesztésről lesz szó. A főosztályvezető közölte, hogy az Integrált közlekedésfejlesztési operatív programban (Ikop) mintegy 1200 milliárd forint lesz beruházásokra. Az uniós forrásokból megvalósítandó vasúti fejlesztések többek között új járművek beszerzését, a szűk keresztmetszetek felszámolását, az…

Részletek>

Digitális robbanás a logisztikában – jön a „drónok támadása”

Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencia, Velence – Rohamtempóban hódítanak teret a digitális megoldások a logisztikában, egyre több helyről kiszorítva az emberi munkaerőt – hangzott el a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által szervezett Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián. Az új, digitális technológia által vezérelt eszközök – például a drónok, automata targoncák – sokkal többet és pontosabban képesek dolgozni, mint az ember, így alkalmazásuk jóval olcsóbbá válik a cégek számára a humán munkaerőnél. A drónos csomagfuvarozás térhódításának kezdete ráadásul nem is a távoli jövő: mindössze egy éven belül várható. A 2010 óta évről évre…

Részletek>