Harminc százalékkal nőtt a CEE-12 régió ipari és logisztikai ingatlanállománya 2022-ben

autóipar

A CEE-12 régióban az összes ipari és logisztikai ingatlanállomány meghaladta a 65 millió négyzetmétert 2022 végére, amely 30 százalékkal haladja meg a 2021 végi 50 millió négyzetméteres állományt. Ebből 25 millió négyzetméter kötődik a 12 főváros, illetve azok környékének piacához. Lengyelország továbbra is őrzi vezető helyét a régióban, szektorok szerint pedig az autóipar és az élelmiszeripari cégek adják a piaci növekedés bázisát – derül ki a Colliers nemzetközi ingatlan-tanácsadó éves piaci jelentéséből. A Colliers „ExCEEding Borders” című tanulmánya az ipari és logisztikai ingatlanpiac fejlődését vizsgálta a régió 12 országában, amelyhez…

Részletek>

Zsinórban harmadszor az Erste Bank a térség Best of the Best ingatlanfinanszírozója

taps

Ismét az Erste Bankot választották a legjobb kelet-közép-európai ingatlanfinanszírozó banknak a Construction & Investment Journal HOF (Hall of Fame) Awards 2020 rendezvényén. Az ötödik alkalommal megrendezett, a pandémiás helyzet miatt ezúttal online tartott nemzetközi díjátadón hét nemzet (Csehország, Lengyelország, Magyarország, Montenegró, Románia, Szerbia és Szlovákia) helyben legjobbnak választott ingatlanos vállalkozásai versengtek egymással több kategóriában. Miután az Erste Bankot Magyarországon 2016, 2017 és 2018 után 2019-ben is az Év Ingatlan Finanszírozó Bankjának választották, a pénzintézet ismét képviselhette a finanszírozó kategóriában hazánkat a nemzetközi megmérettetésen. A Best of the Best Bank kategóriában…

Részletek>

Nem is annyira rémisztőek az autópályadíjak Európában 2018 nyarán

Az üdülési szezon beindultával számos honfitársunk autóval utazik a szomszédos országokba, számukra hasznos információ, hogy a nyaralás célpontjai felé vezető úton mennyit és milyen módon fizethetnek az autópálya-használatért. Az autopalyamatrica.hu portál összegyűjtötte a nyári utazások legnépszerűbb célországainak autópályadíj-fizetéssel összefüggő alapvető tudnivalóit. A körképből kiderül: nincs két olyan ország, ahol ugyanannyit kellene fizetnünk az autópályákért, ám korántsem a hazai úthasználati jogosultság a legdrágább. A díjak beszedését alapvetően két módon oldják meg: matricás (időalapú) és kapus rendszerrel. Utóbbi általában jóval drágább, és bizonyos időszakokban komoly torlódások is kialakulnak, elég, ha a nyáron…

Részletek>