NFM: biztosítottak a források a budapesti kötöttpályás közlekedési fejlesztésekre

Homolya Róbert

Biztosítottak a források a tervezett budapesti kötöttpályás közlekedési fejlesztésekre, a tervek szerint öt-tíz év alatt valamennyi HÉV-vonalat felújítanak és lecserélik a vonatállományt – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a KözlekedésVilág konferencián. Homolya Róbert (képünkön) a Cargo Közlekedési Kft. által szervezett eseményen hozzátette: a múlt héten tárgyalt a kormány arról, hogy mindenáron véghezviszi a tervezett és bejelentett fejlesztéseket. Mint fogalmazott, „mindenki számára ismert a vonalak műszaki állapota”, a MÁV-HÉV Zrt. gördülőállományának átlagéletkora mintegy negyven év. Az államtitkár szerint ősz elejére két fejlesztési koncepciót fog a tárca a kormánynak előterjeszteni…

Részletek>

GVH tanulmány: nem vált be a kampányidőszak

autókereskedés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyilvánosságra hozta a magyarországi új személy- és kishaszongépjármű-forgalmazás és -javítás piacai, valamint a kapcsolódó biztosítási piac működését vizsgáló piacelemzési tanulmányát. A piacelemzés eredményeként a GVH megfontolásra javasolta egyes költségek csökkentését az új gépjárművek forgalomba helyezésével és üzemben tartásával kapcsolatosan, valamint a használt gépjárművek forgalomba helyezésével összefüggő költségek differenciálását. A GVH tájékoztatta a Nemzetgazdasági Minisztériumot arról, hogy javasolja – akár a felügyeleti hatóság bevonásával – megfontolni a kampányidőszak visszavezetését a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás piacán. A fentieken kívül a GVH a piaci szereplők részére is ajánlást fogalmazott meg, felhívva…

Részletek>

NGM: a beszállítók fejlesztését ágazati sajátossághoz kell igazítani

Pomázi Gyula

A beszállítók fejlesztését az adott ágazat sajátosságaihoz kell igazítani, az Irinyi Tervhez tartozó beszállítói stratégiában kiemelt helyen szerepel az értékláncok versenyképességének javítása, a hálózati együttgondolkodás erősítése – hangsúlyozta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára az Ipar Napjain tartott jármű- és gépipari beszállító konferencián. A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK), valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közös rendezvényén az NGM helyettes államtitkára szólt arról, hogy a kormány hazai forrásból Nemzeti Beszállítói Programot, az Európai Unió forrásainak felhasználásával pedig integrátori programot működtet, mindkét programban…

Részletek>

Jövő nyártól kifehéredik a gazdaság

Jövőre debütálhat a gazdaságfehérítés újabb állomása, az online számlázás: a számlázó programok használata esetében 2018. július 1-jétől lesz kötelező az online adatszolgáltatás, amit az adózók már az idén július 1-jétől tesztelhetnek – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. Hangsúlyozták: a tárca célja az, hogy az új rendszer a lehető legkisebb adminisztrációval járjon, rendkívül egyszerűen legyen működtethető, és a tesztelésére a vállalkozásoknak elegendő idejük maradjon. Az online számlázással, vagyis a számlázó programok online adatszolgáltatásával gyakorlatilag a vállalkozók teljes forgalmára rálát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a kockázatelemzők az adatok összegzését követően azonnal kiszűrik…

Részletek>

Megérkezett az első közvetlen teherszállító vonat Kínából

Megérkezett az első közvetlen teherszállító vasúti járat Kínából a Budapesti Szabadkikötőbe, az Ekol Logistics Kft. szervezésében. A 650 méter hosszú tehervonat 41 konténert szállított több mint 1 millió dollár értékű – főként ruházatból, acélból, elektronikából és játékokból álló – rakománnyal, a menetidő 17 nap volt, a legtávolabbról, a Jivu nevű településről érkező áru több mint tízezer kilométert tett meg Kazahsztánon, Oroszországon, Belorusszián, Lengyelországon és Szlovákián át a budapesti végállomásig. A szerelvényt ünnepélyes keretek között fogadta a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete, Tuan Csie-lung, Molnár Tamás, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vámszakmai és…

Részletek>

Nyolcszáz alkalmazottat bocsát el a Lear Corporation Hungary Kft.

Nyolcszáz alkalmazottat bocsát el az amerikai tulajdonú Lear Corporation Hungary Kft., miután a cég vezetése a napokban bejelentette a munkavállalóknak, hogy befejezi az autó üléshuzat-gyártó tevékenységét Magyarországon – közölte Kozma Zsolt, a cégnél működő szakszervezet elnöke. Kozma közleménye szerint a Lear december 31-ig fokozatosan építi le a létszámot, a termelés egy részét befejezi, egy részét alacsonyabb költségű országokban található telephelyeire helyezi át. Mint írta, a munkavállalókat sokként érte a hír, hiszen semmi nem utalt a drasztikus lépésre. A móri telephely több mint 24 éve működik – tette hozzá. A szakszervezet tájékoztatása…

Részletek>

Magyar Vasút 2016: a versenyképesség növeléséért szükséges a vasúti infrastruktúra fejlesztése

Az ország versenyképességének megtartása, növelése érdekében a magyar infrastruktúra fejlesztése szükséges, és ebben a vasútnak meghatározó szerepe van – hangsúlyozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Magyar Vasút 2016 szakmai rendezvényen. Kifejtette: cél, hogy Magyarország Közép-Európában megkerülhetetlen, nélkülözhetetlen legyen logisztikai szempontból. Szijjártó a versenyképesség növelése érdekében a szükséges vasúti fejlesztések között említette a távol-keleti áruk Nyugat-Európába eljuttatásához a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítését, a magyar külgazdaság szempontjából fontos Koper kikötő vasúti megközelítésének javítását, illetve Nyugat-Magyarország bekapcsolását a kontinens észak-déli vasúti hálózatába. Szijjártó kiemelte, az érintettek között egyetértés van abban, hogy a Budapest-Belgrád…

Részletek>