A HungaroControl továbbfejleszti repülésbiztonsági rendszerét

HungaroControl

A járvány ellenére is folytatódnak a HungaroControl Zrt. fejlesztései, idén megújul a budapesti repülőtér területén mozgó légi és földi járművek pontos követését, illetve azonosítását segítő rendszer – közölte a vállalat. A beruházás a mintegy hárommilliárd forintból megvalósuló, az integrált toronyirányítási rendszert megújító program (mirTWR) fontos állomása, amely megalapozza a jövő repülőtéri irányítását – emelték ki. A mirTWR projekt eredményeképpen a légiforgalmi irányítók a távoli tornyok számára előírt legmagasabb szintű technológiai követelményeknek is megfelelő munkakörnyezetben láthatják el feladataikat, és akár az irányítás helyszínétől jelentős távolságra lévő repülőterek forgalmát is kezelhetik majd. A…

Részletek>

Tavaly az isztambuli repülőterek bonyolították le az európai repülőutak közel hét százalékát

Török repülőtér

A török Állami Repülőtereket Működtető Igazgatóság (DHMI) adatai alapján 2020-ban az Atatürk Repülőtérről 10359 belföldi és 27059 repülőgépjárat indult. A kizárólag magán- és teherjáratokat bonyolító repülőtérről 2020-ban összesen 37428 repülő indult. A Sabiha Gökcen Repülőtéren tavaly összesen 126337 járat, köztük 83801 belföldi és 42536 külföldi repülőút indult. Az Isztambuli Repülőtéren a január-december közötti időszak 185642 járata közül 59839 volt belföldi, 125803 pedig külföldi. Ezzel tavaly az isztambuli repülőtereken belföldön 153999, külföldön 195408, azaz összesen 349407 repülőútra került sor. Tavaly Isztambulból 703896 bel- és külföldi repülőútra került sor. Az európai légi…

Részletek>

Végrehajtotta szűzrepülését az orosz Il-114-300-as utasszállító

IL--114-300

Végrehajtotta szűzrepülését az Il-114-300-as turbópropelleres orosz urasszállító a Moszkvához közeli zsukovszkiji repülőtérről – közölte szerdán a Rosztyeh orosz állami vállalat. A repülés során a motor üzemmódjait, a repülőgép stabilitását és irányíthatóságát, valamint rendszereinek működését tesztelték. A repülőgépet orosz TV7-117SzT-01 típusú hajtóművekkel szerelték fel, amelynek gyártója az orosz Egyesült Hajtóműépítő Vállalat (ODK). Gyenyisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter kijelentette, hogy az utasszállító sorozatgyártása a tervek szerint a tanúsítvány 2022-re várt megszerzése után kezdődik, és 2030-ig száz darabot fognak legyártani belföldi és külföldi megrendelőknek. Szergej Csemezov, a Rosztyeh vezérigazgatója arra hívta…

Részletek>

Kisebb légiforgalomra számít a vártnál a következő fél évben az Eurocontrol

Eamonn Brennan, az Eurocontrol főigazgatója

A korábban vártnál kisebb légiforgalomra számít az Eurocontrol a tagállamok légterében, és a korábban becsülthöz képest harmincmilliárd euróval több bevételkieséssel kell számolnia a légiközlekedési ágazatnak a frissített, hétfőn megjelent előrejelzés szerint. Az európai légiforgalom áramlásszervezője legutóbb április végén készített előrejelzést arról, hogy a pandémia idején hogyan alakulhat a légiforgalom a kontinens fölött. A prognózis augusztusig pontos volt, de szeptember első felében már 13 százalékkal kevesebb gép közlekedett a légtérben, mert több ország is újra jelentős korlátozásokat vezetett be. A korábbi előrejelzés szerint jövő februárban a 2019-es forgalomhoz képest 15 százalékos…

Részletek>

Eurocontrol: eddig 140 milliárd euró bevételkiesést okozott a járvány

Eamonn Brennan, az Eurocontrol főigazgatója

Eddig mintegy 140 milliárd euró bevételkiesést okozott a légiközlekedési iparág fő szereplőinek a koronavírus-járvány, a felkínált kapacitás pedig alig a fele a tavalyinak – mondta Eamonn Brennan (képünkön), az Eurocontrol főigazgatója. Az európai légiforgalmat szervező társaság videokonferenciáján a főigazgató ismertette, 4,2 millió járat nem közlekedett a pandémia miatt az Eurocontrol tagállamainak légterében, 1,2 milliárddal csökkent az utasforgalom, és jelenlegi becslések szerint 2024-re érik csak el a 2019-es szintet. A repülőterek, légitársaságok, légiforgalmi irányító szolgálatok a járvány kitörése óta mintegy 140 milliárd euró bevételtől estek el. Európában jelenleg a felkínált kapacitás…

Részletek>

A légi utasforgalom szintje csak 2024-ben állhat vissza Európában

Olivier Jankovec, az ACI Europe vezetője

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) európai divíziója szerint a korábban vártnál egy évvel később, csak 2024-ben állhat vissza a 2019-es szintre az utasforgalom az európai repülőtereken. A szervezet közleményében azt írta, júniusban a vártnál jóval kevesebb, 16,8 millió utast kezeltek az európai légikikötőkben, ez a tavalyi szinthez képest 93 százalékos csökkenés. Bár június elején még 267 ezer, a hónap végére pedig már 757 ezer utast regisztráltak naponta, ez még mindig elenyésző az egy évvel korábbi nyolcmilliós napi átlagos forgalomhoz képest. Az ACI felhívta a figyelmet arra, hogy az előző hónaphoz…

Részletek>

Csökkenő forgalomra számítanak a német repülőterek

Trendforduló várható a németországi légi személyszállításban, az utóbbi évek növekedése után az idén az utasok is, a járatok száma is csökkenhet a repülőterek szövetségének (Arbeitsgemeinschaft Deutscher Verkehrsflughäfen – ADV) pénteken ismertetett előrejelzése szerint. A 22 nemzetközi és kilenc regionális németországi repülőteret összefogó szervezet prognózisa szerint az utasok száma 0,7 százalékkal, a járatok száma 2,9 százalékkal maradhat el az egy évvel korábbihoz képest. Az utasok és a járatok számának csökkenése már a tavalyi második félévben elkezdődött. Az ADV legutóbbi, novemberi kimutatása szerint az utasok száma az egy évvel korábbihoz képest 3,7 százalékkal…

Részletek>

IATA: a biometrikus azonosítás növelheti a repülőterek hatékonyságát

repülő, utaskisérők

A biometrikus azonosítástól remélik a légiközlekedési szakértők, hogy jelentősen növeli a légikikötők hatékonyságát, és ezzel fel tudják venni a versenyt az utasforgalom növekedésével – hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) varsói, Global Airport and Passenger Symposium nevű, az utasélmény fejlesztésére fókuszáló konferenciáján. Nick Careen, az IATA utas- és áruforgalomért felelős vezetője előadásában azt hangsúlyozta, hogy a szervezet a következő 10-15 évre jelentős, évi négy százalék körüli átlagos forgalomnövekedést prognosztizál, ekkora mértékben viszont nem lehet fejleszteni a repülőtereket, mert azok építése a túlszabályozottság miatt is nehézkes és lassú. A…

Részletek>

IATA: a csomagkezelésen kell a legtöbbet fejleszteni a légi közlekedésben

A légi közlekedésben az utasok szerint a csomagkezelési folyamatokat kell a leginkább fejleszteni, de az országba beléptetés és az utasbiztonsági ellenőrzés minősége is kifogásolható – derül ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) friss utaselégedettségi felméréséből. Pierre Charbonneau, az IATA utasélményért felelős vezetője a szervezet varsói, Global Airport and Passenger Symposium elnevezésű, háromnapos szakmai konferenciáján számolt be a 2019-es kutatás eredményeiről. A mintegy 11 ezer utas körében végzett felmérés adatai szerint a megkérdezettek 75 százaléka inkább elégedett volt a szolgáltatás színvonalával, és a repülőjegy foglalásának folyamatát leszámítva minden területen javult…

Részletek>

IATA: még kérdés, hogy konszolidációhoz vezet-e a légi áruszállítás recessziója

Alexandre de Juniac az IATA elnök-vezérigazgatója

Egyelőre korai arról beszélni, hogy a légi áruszállítási üzletág teljesítményének visszaesése konszolidációhoz vezet majd – mondta Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója kedden Varsóban, a Global Airportand Passenger Symposium rendezvényén. A szervezet legutóbbi, augusztusi adatai szerint az árutonna-forgalomban mért teljesítmény 3,9 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, ez volt a tizedik egymást követő hónap, amikor csökkenést mutattak ki, ilyen hosszú időszakra a 2008-as válság óta nem volt példa. Ezzel kapcsolatban Alexandre de Juniac (képünkön) azt mondta, a folyamat hátterében a kereskedelem csökkenése, az Egyesült Államok…

Részletek>