A kombinált fuvarozás fejlesztésével évente 50 ezerrel kevesebb kamion járna az utakon

kamion

A vasúti, vízi és közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy ötvenezer kamionnal közlekedhetne kevesebb a magyarországi közutakon – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség szerint olyan ösztönző rendszert kellene kidolgozni, amely új forgalmakat generál a vasúti és vízi intermodális fuvarozási rendszerekre. Egyszerűbbé kell tenni és fel kell gyorsítani a vasúti határforgalmat, mert a tehervonatok esetenként akár kilenc órán át is egy-egy szomszédos ország határállomásán várakoznak. Szükség lenne egy olyan budapesti terminál megépítésére is, ahol a nem daruzható közúti pótkocsikat át lehetne rakni a vasútra – írták.…

Részletek>

Magyarország kész 25 százalékos tulajdonrészt vásárolni egy épülő horvát LNG-terminálban

Magyarország ajánlatot tett Horvátországnak, hogy 25 százalékos tulajdonrészt vásárolna egy esetlegesen megépülő LNG-terminálban – nyilatkozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A miniszter a magyar delegáció tagjaként részt vett Kína és 16 kelet-közép-európai ország vezetőinek csúcstalálkozóján, és a tanácskozás alkalmával kétoldalú megbeszélést folytatott horvát partnerével. A Tomislav Coric horvát környezetvédelmi és energetikai miniszterrel folytatott tárgyalásáról Szijjártó Péter elmondta: a közép-európai térség számára kritikus fontosságú kérdés, hogy tudja-e diverzifikálni a gázbeszerzési forrásait. Erre több forgatókönyv is létezik, az egyik egy cseppfolyósított gáz fogadására alkalmas terminál építése a horvát tengerparton – mondta. A külügyminiszter…

Részletek>

KKM: Magyarország tárgyal a részesedésszerzésről a Krk-szigeti LNG-terminálban

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken személyesen tárgyal Tomislav Coric horvát környezetvédelmi és energiaügyi miniszterrel Dubrovnikban arról, hogy Magyarország részesedést szerezne a Krk-szigeti LNG-terminálban – közölte az MTI-kérdésére a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM). A KKM közleménye szerint Magyarország és a régió energiabiztonsága szempontjából komoly előrelépést jelentene, ha déli irányból is lehetőség nyílna földgáz beszerzésére annak nyomán, hogy az Európai Unió és a horvát kormány finanszírozási intézkedéseit követően megszületett a projekt megvalósítását megerősítő beruházási döntés. Coric vasárnap azt mondta, néhány héttel ezelőtt érkezett meg Zágrábba a KKM szándéknyilatkozata, amelyben az állt,…

Részletek>

Újabb 6,5 milliárd forintot fordít a Budapest Airport a meglévő terminál fejlesztésére

Ferihegy

Újabb 6,5 milliárd forintot költ a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője a meglévő terminál épületek fejlesztésére – jelentette be a repülőteret üzemeltető Budapest Airport. Szarvas Gábor közösségi kapcsolatokért felelős igazgató a fejlesztést a megnövekedett utasigényekkel magyarázta, mert az elmúlt években tapasztalt, az európai átlagot meghaladó növekedés az előrejelzések szerint folytatódni fog. Bár a repülőtér 225 milliárd forintból új terminált is épít, ez csak 2024-re készül el, addig a már meglévő épületeket is modernizálni kell. Huszka Péter forgalmi igazgató az újításokat sorolva elmondta, hogy a nyári szezonra háromszor annyi mosdó…

Részletek>

Százmillió euróval támogatja a horvát kormány a krki LNG-terminál megépítését

A horvát kormány szerdai döntése szerint százmillió euróval (31,8 milliárd forint) támogatja a krki LNG-terminál (cseppfolyósított földgáz-terminál) megépítését: ötvenmillió euróval 2019-ben és további ötvenmillió euróval 2020-ban. A Kvarner-öbölbe tervezett terminál 2021-ben kezdi meg működését, és a projekt 234 millió euróba kerül, ebből csak maga az úszó LNG-terminál (FSRU) 160 millió euróba. A projektet az Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) koordinációs bizottsága 2017 februári döntése szerint 101,4 millió euróval támogatta. A fennmarad összeget – 32,6 millió eurót – a kormány által elfogadott finanszírozási terv szerint az LNG Hrvatska vállalat és az ország…

Részletek>

Újra rekordot döntött az utasforgalom 2018-ban a Liszt Ferenc repülőtéren

Ismét rekordot döntött az utasforgalom a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, tavaly 14,9 millióan használták a ferihegyi légikikötőt. A repülőtér üzemeltetője 225 milliárd forintos fejlesztést is bejelentett. Hardy Mihály, (képünkön) a Budapest Airport kommunikációs igazgatója azt közölte, hogy tavaly 14 millió 867 ezren fordultak meg a repülőtéren, ez 13,5 százalékos növekedést jelent, amely a legnagyobb ráta a közép-kelet-európai régióban. A fel- és leszállások száma 12 százalékkal 115 ezerrel növekedett. Tavaly összesen 45 légitársaság üzemeltetett járatokat Budapest érintésével és 134 célállomás volt elérhető. A Budapest Airport közleményében kiemelte, hogy tavaly új hosszútávú…

Részletek>

Úszó LNG-terminált avattak Kalinyingrádnál, megszűnt a függés a litván gáztranzittól

Kalinyingrád megyében úszó cseppfolyósított földgáz- (LNG-) fogadó és visszagázosító állomást helyeztek üzembe. Avató beszédében Vlagyimir Putyin rámutatott, hogy az ország első úszó LNG-fogadó és visszagázosító termináljának üzembe helyezésével Kalinyingrád megye számára megszűntek a tranzitból fakadó kockázatok. Hozzátette ugyanakkor, hogy a csővezetékes gázszállítás olcsóbb, gazdaságosabb, így az évi 2,7 milliárd köbméter gáz előállítására képes terminál valószínűleg tartalékkapacitás marad. Alekszej Miller, a Gazprom orosz gázipari vállalat vezérigazgatója kedden Kalinyingrádban egyúttal azt is közölte, hogy a nap folyamán leállították a szállítást a Minszk-Vilnius-Kaunas-Kalinyingrád csővezetéken, így a Lengyelország és Litvánia közé ékelődő orosz exklávé gázellátása…

Részletek>

Hosszabbított eljárásban sem sikerült értékesíteni a horvátországi krki LNG-terminál kapacitásait

A horvát kormány által létrehozott LNG Hrvatska vállalat által kiírt kötelező eljárás második körében sem sikerült a krki LNG-terminál (cseppfolyósított földgáz-terminál) kapacitásait értékesíteni, annak ellenére sem, hogy az ajánlatok benyújtási határidejét december 20-ig meghosszabbították – közölte a vállalt. A közlemény szerint a felkínált gázmennyiségre 520 millió köbméter kötelező és háromszázmillió köbméter feltételes ajánlat érkezett, ami összesen sokkal kevesebb az másfél milliárd köbméternél, amennyi minimum szükséges ahhoz, hogy a beruházás kifizetődő legyen. Az LNG Hrvatska jelezte, hogy a szabályoknak megfelelően a beérkező ajánlatok alapján gazdasági elemzést végez, amelynek eredményéről tájékoztatja a terminál…

Részletek>