MÁV: megérkezett az első tram-train Magyarországra

tram-train

Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa szombat hajnalban – közölte honlapján a MÁV. A szerelvényt december 30-án indították útjára Spanyolországból Szentesre, a járműbiztosítási telephelyre. A következő napokban a Stadler mérnökei helyezik üzembe a járművet, majd a hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek. A Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a két települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos. Lázár János abban bízik, hogy a beruházás kedvezően hat a gazdaságra, a munkaerő- és az ingatlanpiacra, közelebb…

Részletek>

Január közepén érkezik a tram-train prototípusa

Stadler tram-train

Január közepén érkezik meg az ország első vasút-villamosa, a jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train a gyártó Stadler Rail Valencia S.A.U. tájékoztatása szerint – közölte a MÁV Zrt. A közlemény szerint a 216 férőhelyes tram-train járművek Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként 50 kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással pedig már óránként 100 kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas…

Részletek>

Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése

Hódmezővásárhely, 2020. december 2. Mucsi László projekttanácsadó (b) és Kanda Imre, a beruházás főmérnöke az ország első tram-train (vasútvillamos) rendszerének részeként épült hódmezővásárhelyi villamosvonal teszteléséről tartott sajtótájékoztatón 2020. december 2-án. A várost Szegeddel összekötő vasútvillamos műszaki átadása a tervek szerint márciusban kezdődik, majd jövő ősszel indulhat el a menetrendszerű közlekedés. MTI/Rosta Tibor

Elkezdődött az ország első tram-train (vasútvillamos) rendszerének részeként épült, több mint 3,8 kilométeres hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése – közölte Mucsi László projekttanácsadó. A szakember újságíróknak elmondta, több mint száz év óta ez az első olyan villamospálya-építés Magyarországon, amely olyan városban valósult meg, ahol korábban nem közlekedett ilyen jármű. Hódmezővásárhelyen 3850 méteres egyvágányú villamospálya épült öt kitérővel és hat megállóval, valamint a kapcsolódó 600 V-os egyenáramú felsővezeték-hálózattal. A pálya a hódmezővásárhelyi nagyállomásról indul és Népkert állomásnál csatlakozik a nagyvasúti pályához. A szerelvények 22 kilométer után érkeznek meg Szeged-Rókus megállóhelyre, ahonnan az 1-es…

Részletek>

Stram tram-train: a MÁV-Start újabb négy járművet rendelt

Stadler tram-train

A MÁV-Start Zrt. további négy tram-train járművet rendelt a Stadler cégtől – közölte a MÁV. A közlemény szerint a kormányhatározatnak megfelelően a MÁV-Start lehívta a négy darabos opciót a Stadler Rail Valenciával kötött tram-train járműbeszerzési szerződés alapján. A négy szerelvény összesen mintegy 9,2 milliárd forintba kerül. Felidézik, hogy a MÁV-Start és a Stadler Rail Valencia 2017 májusában írta alá a tram-train szerződést nyolc, plusz opcionálisan négy darab jármű beszerzéséről. Ezek lesznek Magyarország első vasút-villamosai, azaz tram-train járművei, amelyek Szegedet és Hódmezővásárhelyt kötik össze a szükséges városi villamos-pályahálózat kiépítése, illetve a meglévő…

Részletek>