Válaszút előtt a romániai vasút

Válaszút előtt áll a román állami vasúttársaság (CFR) – jelentette ki Szentes József, a társaság vezérigazgatója. „Idén lesz húsz éve, hogy megtörtént az első vasúti reform – nem tudom, hogy a reform szót tegyem-e idézőjelbe vagy ne. Húsz éve léteznek a nagy romániai vasúttársaságok. És íme, megalakulása után húsz évvel, a megvalósításokkal és hiányosságokkal együtt, a CFR utasszállító részlege válaszút előtt áll, akárcsak a teljes romániai vasútrendszer. Olyan döntéseket kell meghoznunk, amelyek nem tűrnek több halasztást. Szükséges, sőt, kötelező egy radikális paradigmaváltás a vasúti rendszer működtetésében, enélkül Románia nem lesz…

Részletek>

Dávid: a térség érdeke a vasúti infrastruktúra fejlesztése

A térség stratégiai érdeke a vasúti infrastruktúra fejlesztése, a vasút versenyképességének fokozása, az észak-déli kapcsolat erősítése – mondta Dávid Ilona (képünkön), a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A térség 15 országából érkezett vállalatvezetők a szerdán kezdődött kétnapos budapesti tanácskozáson a vasúti áruszállítás helyzetét, a versenyképesség növelésének lehetőségeit, a vasúti munkaerőpiacot, a digitalizációs megoldásokat tekintik át szekció üléseken. Dávid a megnyitón jelezte, hogy a visegrádi együttműködés (V4 – Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia) keretén belül dolgoznak a négy ország meghatározó vasútvállalatainak konzultációs lehetőséget adó vasúti kerekasztal létrehozásán.…

Részletek>

Koper-Divaca vasútvonal bővítése: a szlovén parlamentben Magyarország bevonásáról vitáznak

vasút

Vita alakult ki a szlovén parlamentben kedden Magyarország bevonásáról a Koper-Divaca vasútvonal bővítésébe – közölte a szlovén közszolgálati televízió. Az ellenzéki Bal párt azt kifogásolta, hogy a szlovén kormány véglegesítette a szerződést Magyarországgal, amely szerint Budapest kész 200 millió euróval támogatni a Koper-Divaca vasútvonal 28 kilométer hosszú szakaszán a második sínpár építését, cserébe pedig földterületeket lízingelhet a koperi kikötő közelében. Az ellenzéki párt nehezményezte, hogy a kormány titokban tárgyalt a magyar kormánnyal, a parlament felhatalmazása nélkül. Hozzátették: ők támogatják a második vágány megépítését, de külföldi országok bevonása nélkül. Úgy vélték:…

Részletek>

Bemutatták a GYSEV új generációs Flirt motorvonat-flottájának első járművét

Bemutatták a GYSEV Zrt. új Flirt motorvonat-flottájának első járművét. A jelentős részben hazai gyártású Stadler villamos motorvonatok várhatóan a jövő év közepétől fokozatosan állhatnak forgalomba a vasúttársaság hálózatán, az utolsót 2019 januárjában szállítja le a gyártó cég. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkára hangsúlyozta: a GYSEV megbízható szövetségese a magyar kormánynak és „élenjáró munkát végez” a vasútfejlesztésben, legyen szó pályakorszerűsítésről, villamosításról, a távvezérlési rendszer megújításáról, közlekedés-biztonsági projektekről, vagy mint most, járműbeszerzésekről. A helyettes államtitkár közölte: a tíz újabb korszerű, alacsonypadlós villamos motorvonat beszerzésével a GYSEV Flirt motorvonat-flottája…

Részletek>

Megjelent a kiírás a Budapest-Belgrád vasútvonal hazai szakaszának felújítására

vasút

Megjelent a Soroksár és Kelebia közötti, 152 kilométer hosszú vasútvonalra vonatkozó tervezés-kivitelezés beszerzési eljárás részvételi felhívása a MÁV honlapján, valamint a hirdetményt feladták az Európai Unió Hivatalos Lapjában – közölte a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.. A közlemény szerint a vasútvonal fejlesztése a 160 kilométer/óra sebesség és az új második vágány eredményeképpen a menetidő jelentős csökkenését és az áruszállítási kapacitás bővülését teszi lehetővé a legkorszerűbb biztonsági feltételek mellett. A hirdetményt ajánlatkérőként a MÁV Zrt. nevében eljáró Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. adta fel. A részvételi felhívás a gazdasági szereplőknek nyitott, kétszakaszos, tárgyalásos…

Részletek>

Nemzetközi logisztikai konferenciát rendez az MLSZKSZ

Nemzetközi konferenciát rendez a 160 éves magyar közlekedéslogisztika előtt tisztelegve a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) januárban. A rendezvényen bemutatják a nemzetközi logisztika legújabb trendjeit és technológiai újításait, valamint megvitatják a hazai hatósági szabályozás aktuális kérdéseit is. Az esemény apropója, hogy jövőre lesz 160 éve, hogy felépült az első, rakodásra is alkalmas partfal a Lánchíd pesti végénél a Dunán. Ez a kikötőépítés indította el Pest-Budát, majd Budapestet a régió szállítmányozási csomópontjává válásának útján, amihez nem sokkal később az államvasutak megalakulásával a vasúti, majd a „postarepülőgépek” formájában a légiközlekedés is…

Részletek>

A MÁV négy százalékkal emel. Persze nem mindenkinek

A kiemelt jelentőségű vasutas munkakörökben foglalkoztatottak bérét átlagosan négy százalékkal emeli a MÁV munkakörtől függően 2017. július elsejéig, illetve 2017. január elsejéig visszamenőleg; az intézkedés 1300 munkavállalót érint, a megemelt bért a szeptemberi fizetéssel október 10-én kapják meg a dolgozók – közölte a MÁV Zrt. A MÁV tájékoztatása szerint a béremeléskor egyes munkaköröket magasabb besorolásba tettek. A vasúttársaság hangsúlyozta, az állami vállalatok közül az idén elsőként a MÁV alakított ki közös béremelési javaslatot a szakszervezetekkel, és 2017. március 13-án a tulajdonos Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyásával és a kormány támogatásával három…

Részletek>

Nagysebességű vasúti közlekedés köti össze jövő évtől Londont és Skóciát

Nagysebességű vasúti közlekedés köti össze jövő évtől Londont és Skóciát, több vonalon is jelentősen lerövidítve az utazás idejét. A Virgin vasúttársaság a csúcstechnológiára szakosodott Hitachi japán vállalattal együttműködve alakítja ki az új szolgáltatást, amellyel negyvenéves vonatokat cserélnek le. Az Azuma nevű szerelvények egyikét szerdán tesztelték először vasúti síneken, a szerelvény a Doncaster és Dunbar közötti utat tette meg. Maximális – óránként hozzávetőleg 200 kilométeres – sebességgel haladva a vonat 22 perccel négy órára rövidíti le a London és Edinburgh közötti 666 kilométeres utat. A Virgin Train East Coast vasúttársaság más,…

Részletek>

A MÁV-Start csökkenti az étkező- és hálókocsi szolgáltatást több nemzetközi vonaton jövőre

A MÁV-Start a gazdaságos működtetés érdekében több nemzetközi vonaton csökkenti, illetve megszünteti az étkező- és hálókocsi szolgáltatást a 2017/2018-as menetrend december 10-i életbelépésétől – közölte a vasúttársaság. A tájékoztatás szerint az elmúlt években, különösen 2016-ban az utasellátó jelentős veszteséget termelt, ezért megvizsgálva a nemzetközi járatok kihasználtságát, bevételtermelő képességét, döntöttek a járatok optimalizálása mellett. A döntés értelmében több nemzetközi járat étkező- és hálókocsi nélkül közlekedik a decemberi menetrendváltástól, a Metropol EuroNight pedig Berlin helyett csak Prágáig közlekedik. A változások nem érintik az Adria, Beograd, Dacia, Hungária, Kálmán Imre, Varsovia és Wiener Walzer…

Részletek>

Fónagy: gyökeresen, már-már talpfáról talpfára változott meg a magyar vasút

A magyar vasút 2010 után gyökeresen megváltozott, működési rendszere hosszú távon kiszámítható, tervezhető, fejlesztési irányai ismertek, biztatóak, van nemzeti közlekedési infrastruktúra fejlesztési stratégia, személyszállítási törvény – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára pénteken a vasutas tisztavató ünnepségégen a 67. vasutasnap budapesti központi ünnepségén a Magyar Vasúttörténeti Parkban. Kiemelte, a vasúttársaságok 2020-ig szóló személyszállítási, 2026-ig érvényes pályaműködtetési közszolgáltatási szerződés alapján dolgoznak, a MÁV-csoport korábban háromszázmilliárd forint meghaladó adósságállománya 2016 végére az ötödére, 64 milliárd forintra csökkent. A kormány az elmúlt időszakban úgy erősítette meg a vasúti közlekedés…

Részletek>