Fogyasztóvédelmi akcióterv készült a légi utasok jogainak védelmére

stewardess

Hosszú egyeztetési folyamat végén elkészült a fapados légitársaságokra vonatkozó fogyasztóvédelmi akcióterv-javaslat a légi utasok jogainak védelmére.

A dokumentumot a napokban juttatták el Adina Valean közlekedéspolitikáért felelős uniós biztosnak.

„Fontos hogy a fogyasztóvédelmi minimumelvárások idővel ne csak a fapados légitársaságokra vonatkozzanak, hanem a hagyományosan működő járatokra is. A fapados üzleti modell egyértelműen üdvözlendő, azonban az elmúlt időszak botrányai miatt egy fogyasztóvédelmi „etikai kódex” létrejötte nélkülözhetetlen volt” — jelentette ki a javaslat beterjesztője.

Az uniós biztosnak benyújtott csomag többek között arra tesz javaslatot, hogy miként biztosítsa a légitársaság az átfoglalások zökkenőmentességét, hogyan értesítse hatékonyan az utasokat a járatmódosításokról, illetve mennyi idő elteltével kell minden utasnak ivóvizet biztosítani a fedélzeten, ha bármilyen okból késik a felszállás. Mindemellett a csomag azt is indítványozza, hogy a légitársaságok ügyfélszolgálatainak telefonos elérését ne lehessen emelt díjas szolgáltatásként üzemeltetni, illetve hogy jogos követelés esetén az ügyfélnek joga legyen legkésőbb harminc nap alatt megkapni az esetleges kompenzáció összegét.

Az akcióterv-javaslat beterjesztője reményét fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy idővel tovább lehet lépni akár a jogalkotás irányába is, és akár ki is lehet terjeszteni az etikai elvárásokat a most formálódó, új és fenntartható „légiközlekedési ökoszisztéma” egészére.

Kapcsolódi híreink

Leave a Comment