GVH tanulmány: nem vált be a kampányidőszak

autókereskedés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyilvánosságra hozta a magyarországi új személy- és kishaszongépjármű-forgalmazás és -javítás piacai, valamint a kapcsolódó biztosítási piac működését vizsgáló piacelemzési tanulmányát.

A piacelemzés eredményeként a GVH megfontolásra javasolta egyes költségek csökkentését az új gépjárművek forgalomba helyezésével és üzemben tartásával kapcsolatosan, valamint a használt gépjárművek forgalomba helyezésével összefüggő költségek differenciálását.

A GVH tájékoztatta a Nemzetgazdasági Minisztériumot arról, hogy javasolja – akár a felügyeleti hatóság bevonásával – megfontolni a kampányidőszak visszavezetését a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás piacán.

A fentieken kívül a GVH a piaci szereplők részére is ajánlást fogalmazott meg, felhívva figyelmüket arra, hogy fokozottan kövessék nyomon a GVH döntéseit és a versenyjogi gyakorlat alakulását.

A tanulmány teljes terjedelmében alább olvasható.

Kapcsolódi híreink

Leave a Comment