Húsz százalékkal nőttek a Ford eladásai Magyarországon tavaly

Magyarországon húsz százalékkal nőtt a Ford gépjárművek értékesítése tavaly. A tendencia idén folytatódik, a masszív növekedést táplálni fogja a növekedési hitelprogram most induló harmadik üteme is – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

A márka 2018-ban 20 047 járművet értékesített a magyar piacon, ezzel részesedése meghaladta a 12 százalékot. Az eladásokból 6102 darab kishaszonjármű volt, 30,9 százalékkal több az előző évinél, a Ford piaci részesedés ezzel 26,8 százalékos lett. A Ford jól teljesít a személyautók piacán is, a tavaly eladott 13 653 személygépkocsival a második legnépszerűbb márka volt Magyarországon. Szamosi jelezte: az idén 2000-3000 darabbal emelkedhet az eladás.

Az ügyvezető elmondta, a dinamikus növekedéshez alkalmazkodva bővíteni kell a márkakereskedések számát. Jelenleg 38 értékesítési hely és ötven szerviz van országszerte. Az ügyvezető igazgató szerint még három-négy kereskedéssel lesz optimális a hálózat mérete. Megjegyezte: a hálózat jelentős fejlesztésen megy át, részint a hibrid és elektromos járművek számának növekedése miatt.

Az ügyvezető szólt arról, hogy folyamatban van egy másodlagos szervizhálózat kiépítése, amellyel az idősebb járműveket szolgálják ki. Már négy ilyen szerviz működik, a hálózatot 10-15 tagúra tervezik. Szamosi emlékeztetett arra, hogy a Ford tavaly szeptemberben megnyitotta szolgáltató központját Budapesten. Itt máris több száz munkatársat foglalkoztatnak, számuk 2020 végéig ezerre nő.

Kapcsolódi híreink

Leave a Comment