i-Cell: nagy az útdíj-bevallási közreműködők felelőssége

Egyre nő az útdíjfizetők tudatossága, azonban figyelmetlenség, valamint a rendelkezésre álló riasztási funkciók hanyagolása miatt sokan egyébként elkerülhető útdíj bírságokat kénytelenek fizetni. A leggyakoribb hibák és figyelmetlenségek kiküszöbölésével komoly összegeket lehetne megspórolni, ami, figyelembe véve a kirótt bírságok nagyságát (140 ezertől akár 165 ezer forintig), egyes kisebb cégek életben maradását is szavatolhatja. Ebből a szempontból pedig a bevallási közreműködő vállalatoknak komoly felelősségük, támogató és tájékoztató szerepüknek pedig piaci jelentősége is lehet.

A bevallási közreműködő egy szolgáltató, amely begyűjti a gépjármű GPS-nyomkövetője vagy a fedélzeti egység által küldött adatokat, majd továbbítja azokat az útdíjszolgáltató felé – szól az egyszerűsített meghatározás. A bevallási közreműködő szerepe és felelőssége azonban az útdíjfizetési rendszer bevezetése óta eltelt három és fél év során megváltozott: a felhasználók támogatására és védelmükben komplex megoldásokat kell nyújtani.

„Az e-útdíj rendszer indulása óta, szorosan követjük ügyfeleink e téren jelentkező, leggyakoribb problémáit. Támogató rendszereinket sok éves tapasztalataink alapján, folyamatosan, a változó ügyféligényekkel összhangban fejlesztjük. Testreszabott képzési anyagokat állítottunk össze gépjárművezetőknek, flottamenedzsereknek és tulajdonosoknak, valamint a partner szervizhálózatoknak egyaránt, és az elmúlt évtől kezdődően csoportos és egyéni kihelyezett oktatásokat is tartunk. A visszajelzések alapján egy ehhez hasonló kurzus is elég ahhoz, hogy a vállalat flottáját kevesebb útdíj bírság sújtsa. Az OBU S550 helyes használatáról továbbá oktatóvideókat is készítettünk, amelyek megtekintési száma mára már átlépte a harmincezret. Ez is mutatja, hogy nagy igény van a célzottan a sofőrök, vagyis a végfelhasználók támogatására és tájékoztatására” – jelentette ki Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója.

A vállalat az általa forgalmazott OBU S550 útdíj-bevallásra alkalmas készüléket is továbbfejlesztette, hogy ne csak fény-, hanem hangjelzésekkel is tájékoztassa a sofőrt az esetleges működési hibáról, legyen az műszaki jellegű, vagy épp egyenleghiány. A rendszerfrissítésnek köszönhetően nem kell határátlépéskor ki- és bekapcsolni a készüléket, online lehet tengelyszámot állítani, valamint a gépjármű és a fedélzeti egység belső akkumulátorának feszültségét is nyomon követhetjük. Mindezen szolgáltatások mellett, az OBU működésének teljes körű ellenőrzése is rendelkezésre áll mind a régi, mind az új típusú készülékekkel rendelkező felhasználók számára.

Létrehoztunk egy saját fejlesztésű, webes támogató felületet is, ahol állandóan ellenőrizni lehet az OBU-készülék minden funkcióját. Összesen kilenc nyelven, számítógépről vagy mobilalkalmazásban is, hogy ne csak a logisztikai vagy flottamenedzserek, hanem az úton lévő gépjárművezetők is könnyedén hozzáférhessenek a kívánt adatokhoz, és a lehető legkevesebb útdíj bírságot fizessék elkerülhető okok miatt” – tette hozzá Farkas.

A felületen követhető például az utolsó letépett szakaszjegy időpontja, a jármű szakaszjegyei, a SIM-kártya érvényessége, és a jármű pozíciója térképes nézeten. A felület alkalmas arra is, hogy több eszközt egyszerre is ellenőrizni lehessen, így több jármű esetén az egész flottára vonatkozó készülékadatok és kiegészítő információk is elérhetővé válnak.

Kapcsolódi híreink

Leave a Comment