A teherforgalom történelmi csúcsra, az utasforgalom pedig kilencéves rekordra nőtt tavaly a pozsonyi Milan Rastislav Stefánik (BTS) repülőtéren – derült ki a légikikötő közleményből.
A pozsonyi légikikötő utasforgalma 2017-ben 1 millió 942 ezer volt, 11 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Bár a BTS tavalyi utasforgalma a legmagasabb a 2008-ban elért, eddigi abszolút rekord (2,2 millió utas) óta, az emelkedés üteme ismét lassult, némileg elmaradt az egy évvel korábbi 12,3 százaléktól.
Tavaly a pozsonyi reptér teherforgalma rekordértékre emelkedett, több, mint 14 százalékkal, 26 ezer 246 tonnára emelkedett. A növekedés üteme gyorsult, felülmúlta az egy évvel korábbi kilenc százalékot.
A vizsgált időszakban a légikikötőben lebonyolított repülőgép-landolások és felszállások száma meghaladta a 27 ezer 300-at, hat százalékkal nőtt éves szinten, gyorsabban a 2016-os négy százalékosnál.
„Rekord szabadságszezont zártunk, a charterforgalom 35 százalékkal nőtt. Az öt új járatnak és a járatsűrűség növekedésének köszönhetően a menetrendszerű forgalomban is három százalékos volt a növekedés” – véleményezte az adatokat Jozef Pojedinec a pozsonyi repülőtér igazgatótanácsának elnöke.
Az utasforgalom túlnyomó többsége, 1 millió 373 ezer utas a menetrendszerinti járatokon utazott. Tavaly a Pozsonyból induló repülőgépekkel utazók legkedveltebb célállomása London volt, az Egyesült Királyság fővárosát Dublin, Antalya, Milánó és Moszkva követte a sorban. A legnagyobb utasforgalmat 2017-ben is a Ryanair légitársaság gépei bonyolították, Pozsonyból vagy Pozsonyba az év folyamán több mint egymillió utast szállítottak. Az utasforgalom alapján a Ryanair légitársaságot a Travel Service, a Wizz Air, a Pobeda, a flydubai, a cseh nemzeti légitársaság és az Air Cairo követte.
A pozsonyi Milan Rastislav Stefánik repülőtér Szlovákia legnagyobb és egyben egyetlen európai léptékben is jelentős forgalmat bonyolító nemzetközi légikikötője. A BTS 2012-ben átadott új terminálja évi ötmillió utas ellátására képes, közel 540 alkalmazottnak ad munkát.