Az eddigieknél nagyobb konkurenciát kaphatnak a Kínába érkező és Kínából induló légitársaságok, miután az állam október elejétől enyhít a szabályokon.
A húsz legnépszerűbb kínai légi útvonalon az állam október 1-jével az eddigieknél több kínai légitársaságnak engedélyezi majd a járatok indítását, amelynek a Crucial Perspective szingapúri tanácsadó cég szerint az amerikai és európai légitársaságok lehetnek a kárvallottjai. Kínában ugyanis sem az európai, sem az amerikai légitársaságoknak nincs nagy hagyománya, így az Air France-KLM, a Lufthansa, a British Airways, vagy az American Airlines, a United és a Delta helyett a kínai légitársaságokat választhatják az utasok.
Több nem kínai légitársaság már csökkentette is járatait, köztük az American Airlines és a Hawaiian. Az Air France-KLM egyik szóvivője azt mondta, ők minimális változásra számítanak. A külföldiek mellett a kínai állami légitársaságokat is negatívan érintheti a változás, mert azokon az útvonalakon, amelyeken eddig kizárólagosságuk volt, most versenytársat kaphatnak.
Az „egy útvonal egy légitársaság” elv Kínában 2009-óta van érvényben, a Kínai Légiközlekedési Hatóság ezt a légiközlekedési piac változásai miatt veti most el. A nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb kutatása szerint Kína lesz a legnagyobb mértékben bővülő légiközlekedési piac: míg 2016-ban 921 millió új kínai utas jelent meg, ez a szám 2036-ra 1,5 milliárdra emelkedik évente.