Lassan vége a világ legnagyobb vasúti közlekedési szakkiállításának, a berlini InnoTransnak.
A német fővárosban 11. alkalommal megrendezett kiállítás minden eddiginél nagyobb szabású: míg az előző, 2014-es InnoTrans-on 55 országból 2761 kiállító mutatkozott be, ezúttal 60 országból 2950-en érkeztek, és új csúcsra, 62 százalékra emelkedett a külföldi kiállítók aránya.
A hatnapos vásáron 140 világpremiert tartanak, és a gyártók 123 új vasúti járművet mutatnak be. Az egyik fő téma a kötöttpályás közlekedés és a digitalizáció összefonódása, a „4.0-ás mobilitás”. Fontos téma a klímavédelem is, ezt jelzi a többi között, hogy bemutatják az első sorozatgyártásban előállított hidrogénhajtású személyszállító motorvonatot, a német kormány támogatásával kifejlesztett iLint nevű járművet, amelynek technológiája a kiállítást megnyitó közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt szerint a dízelvonatok valódi alternatívája lehet.
A kiállításon az ágazat valamennyi jelentős szereplője megjelenik, például a világ legnagyobb, kötöttpályás járműveket és technológiákat gyártó vállalata, a kínai CRRC, amely először vesz részt az InnoTrans-on.
A visszatérő kiállítók között van a MÁV Magyar Államvasutak Zrt., amely két éve az IC+ vasúti kocsit, ezúttal pedig az FMK-008 síndiagnosztikai vasúti járművét mutatja be. A társaság keddi közleménye szerint a jármű iránt már az első nap hatalmas érdeklődés mutatkozott.
A szakmai tanácskozásokkal egybekötött szakkiállítás első napján tartották meg az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közösségének (CER) közgyűlését is, amelyen Rüdiger Grubét, a Deutsche Bahn német vasúttársaság vezérigazgatóját választották meg a szervezet vezetőjének. Elődje, Christian Kern – az Österreichische Bundesbahnen osztrák vasúttársaság korábbi vezetője – tavasszal Ausztria kancellárja lett, ezért leköszönt az elnöki posztról.
A közgyűlésen részt vett Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, a CER Vezető Bizottságának tagja, aki a társaság közleménye szerint a világ vasúti vezetőinek csúcstalálkozóján több kétoldalú megbeszélést is folytatott, mások mellett az osztrák, a német és az orosz vasút képviselőivel, és tárgyalt Violeta Bulc Violeta Bulc közlekedésügyi uniós biztossal a Szerbiával közös Budapest-Belgrád projektről.