Nőtt a Tesco forgalma a karácsonyi időszakban. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat csütörtökön Londonban ismertetett előzetes eredményjelentésében magyarországi piaci részesedésének bővüléséről is beszámolt.
A Londoni Értéktőzsdén (LSE) közzétett időszaki jelentés szerint az azonos eladótérre számolt csoportszintű értékesítés a január 7-ével zárult 19 hétben 1,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben.
A 19 hetes vizsgált időszak átlagán belül a folyó üzleti év november 26-án zárult harmadik negyedében a forgalom 1,5 százalékkal, a január 7-ig fennmaradó hat hétben 0,3 százalékkal nőtt.
A nagy-britanniai forgalom a harmadik üzleti negyedévben 1,8 százalékkal nőtt, és a Tesco 2011 óta első ízben növelte hazai piaci részesedését.
A beszámoló szerint a Nagy-Britannián és Írországon kívüli nemzetközi forgalom értéke a 19 heti vizsgált időszakban 0,1 százalékkal csökkent. A cég azonban – egyelőre számok nélkül – kiemelte, hogy „jó ütemben” növelte piaci részesedését Magyarországon, Szlovákiában és Thaiföldön.
Az időszakon belül az üzleti év harmadik negyedében „tartósan erőteljes” volt a Tesco teljesítménye Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában – áll a cég előzetes jelentésében.
A részletes adatokat tartalmazó éves jelentést a vállalat április 12-én teszi közzé.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis „nagyon biztatónak” nevezte a csoportszinten elért eredményt. Hangsúlyozta, hogy a cég forgalma nyolcadik negyedéve növekszik folyamatosan, és a Tesco „a harmadik sikeres karácsonyán” van túl.
A karácsonyi forgalom erősségét illusztrálva a cég közölte, hogy az év végi ünnepi időszakra 15 ezer idényfoglalkoztatottat vett fel.
A Tesco, amely a brit magánszektor legnagyobb foglalkoztatója több mint 300 ezer alkalmazottal, rendkívül nehéz, könyvelési botrányokkal és ezzel összefüggő bűnügyi vizsgálatokkal súlyosbított üzleti időszakot élt át az elmúlt két és fél évben.
A Tesco a dél-koreai hálózat eladása után bejelentette, hogy ezzel lezárult nemzetközi portfóliójának felülvizsgálata.