Eladásai mintegy 30 százalékos javulását várja a Fiat Chrysler Automobiles-hoz tartozó Jeep Magyarországon jövőre új modellje, a Compass bevezetésétől – mondta Czuczor Zsófia, a márka termékmenedzsere.
A terepjárókat értékesítő amerikai cég magyarországi eladásai az idén megduplázódtak a tavalyihoz képest, elsősorban a Renegade modellnek köszönhetően, de az értékesítésnek újabb lökést adhat a Compass modell piaci bevezetése.
A Compassból már hatot eladott a magyarországi vezérképviselet, noha a modell hivatalos bemutatójára csak csütörtökön került sor. Az új modellből csak ebben az évben hatvan eladását prognosztizálják, jövőre pedig további harminc százalékkal bővülhet a teljes Jeep eladás Magyarországon – mondta Czuczor.
Hozzátette: a közép-kelet-európai régióban Magyarországon a legnagyobb piaci részesedése a 76 éves Jeepnek, értékesített darabszámban pedig a második helyen áll Csehország után.
A Compass az egyik legerősebb szegmensbe, a középosztályú szabadidőautók közé érkezik. E kategóriában tavaly ötven százalékkal nőttek az eladások, összesen 14 500 jármű talált gazdára. Európában 2016-ban 1,6 millió autót értékesítettek ebben a kategóriában, 2020-ra pedig a kétmilliót is meghaladhatja az eladott autók száma.
A Jeep Magyarországon 2017-ben eddig 475 autót értékesített, 85 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése a teljes autóeladásokból 0,65 százalék volt. A legtöbbet az alsó-középkategóriás Renegade terepjáróból adtak el, 431 ilyen modell kelt el, míg egy évvel korábban 202-t értékesítettek.