Közel öt százalékkal nőtt tavaly a személyautókra és kisteherautókra vásárolt új gumik száma 2016-hoz képest az Automax Kft. legfrissebb elemzése szerint.
A cég közleményében ismertette: tavaly minden negyedik eladott gumiabroncs Magyarországon készült, a márkák közül a legnépszerűbb a Hankook, a Barum, a Dunlop, a Continental és a Goodyear volt.
Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) korábban közölt adatai alapján 2016-ban Magyarországon csaknem 2,4 millió új gumiabroncsot értékesítettek a gyártók, ami hétéves rekord volt.
A kft. értékesítési adatai alapján az alsó középkategóriás autók dominanciájára utal, hogy nyári és téli gumiból is az ilyen autókra való méretből vették a legtöbbet. Az újautó-értékesítés fellendülése ugyanakkor a vásárlási szokásokra is hatással volt, ötven százalékkal többen szerezték be a téli gumit felnire szerelve.
A magyar autósok tavaly négy új abroncs megvásárlására átlagosan 75 946 forintot költöttek, a legolcsóbban egy Daewoo Matizra kerültek téli abroncsok, darabonként hétezer forintért, míg a legtöbbet, 813 ezer forintot egy BMW X6-osra költötte a gazdája – közölték.
Kiemelték, hogy az értékesítés volumene mellett változóban vannak a magyar autósok vásárlási szokásai is, tavaly 8,5 százalékkal nőtt az online megvásárolt gumiabroncsok száma.
Az Automax Szerviz Kft. márkafüggetlen gumikereskedőként 2004-ben jött létre, a cég az elmúlt három évben több mint két millió, kizárólag új gumiabroncsot értékesített, meghatározó részét online webshopján keresztül.