Külföldi tőkebevonással folytatja terjeszkedését a BeeRides

A BeeRides sikeres tőkebevonással indította 2018-at: terveikhez sikerült megnyerni egy vezető német befektetőt, az innogy Innovation Hub-ot. A cég Budapest és Dortmund után közösségi car sharing szolgáltatásait Nyugat-Európa más városaira is kiterjeszti, a következő tervezett célállomás Düsseldorf. A BeeRides-modell egyedi a maga nemében: a reptéren a cég parkolójában hagyott gépkocsit az elutazás időtartama alatt bérbe adják, ami az egész országban, és akár külföldön is használható. Csak hazánkban, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren főszezonban sokszor hétezer „unatkozó” autó várja azt, hogy tulajdonosa hazarepüljön, és újra elfordítsa a slusszkulcsot. Ezek az utazók…

Részletek>

Kötelező csődbiztosítást vezetnének be a légitársaságokra

A légitársaságokra kötelező csődbiztosítás bevezetését szorgalmazza az európai utazási irodai szövetségek brüsszeli székhelyű szervezete, a hátrahagyott utasok elszállításához és kártalanításához. Michel de Blust, az  European Travel Agents’ and Tour Operators’ Association (ECTAA) főtitkára a szervezet budapesti közgyűlését követő háttérbeszélgetésén pénteken azt mondta: az elmúlt időszakban számos légitársaság ment csődbe, ami ráirányította a figyelmet az egységes szabályozás hiányosságaira. Akkor ugyanis, ha egy utazási iroda megy csődbe, van kötelezően előírt biztosítás az utasok kártalanítására, míg ha egy légitársasággal történik ugyanez, nincs biztosíték. Ezen a területen szükségesnek látják egy új, mindenkire érvényes szabályozás…

Részletek>

Egymilliónál kevesebb járműnek van év végi évfordulós kgfb-szerződése

Egymilliónál kevesebb járműnek van év végi évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződése, így a segédmotoros-kerékpárok nélkül számított 4,7 millió gépjármű mintegy 32 százalékának, a személygépkocsik közül kevesebb mint 967 ezer járműnek a szerződését kell megújítani ősszel. A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) közleménye szerint 2013-ban még a járművek több mint 67 százaléka volt érintett az őszi kampányban, a magánszemélyek tulajdonában álló személygépjárművek szerződéseinek 70 százaléka esett az év végére 2013-ban. A magyarországi kgfb-piac díjhirdetési rendszere 2010. január 1-jétől vált teljesen szabaddá, azóta a biztosítók év közben is bármikor módosíthatják tarifáikat, de az…

Részletek>