Kárpáti András lett a Jövő Mobilitása Szövetség új elnöke

Jövő Mobilitása Szövetség

A Jövő Mobilitása Szövetség éves közgyűlésén Kárpáti Andrást választották meg a szövetség új elnökének – közölte a szövetség. A tájékoztatás szerint a korábbi elnök, Pukler Gábor elfoglaltságai miatt nem vállalta az elnöki tisztséggel járó teendőket, szövetségi munkáját elnökségi tagként folytatja. Kárpáti András a Park&Roll elektromos roller flottakezelő cég alapítója, a Rollersuli megálmodója, a vizuális kommunikációban, főként médiaértékesítésben és menedzsmentben több mint húsz éves tapasztalattal rendelkezik – írták a közleményben. A Jövő Mobilitása Szövetség húsz hazai vállalat összefogásával alakult meg 2020 végén, célja az elektro- és mikromobilitás, a közlekedésszervezés, és a…

Részletek>

Fuvarozás: nőnek a napídíjak

TEFU teherfuvarozás

A kormány az adómentesen adható napidíjat belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli — jelentette be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM). A belföldön és külföldön is megfigyelhető további piacvesztés, a bérverseny, valamint a tízezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány áttekintette a helyzetet. A kormány a versenyjavítást célzó lépések közül elsőként az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva. A kormány a GFM javaslatát elfogadva az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer…

Részletek>

Egyre súlyosabb a gépjárművezető-hiány

kamion

Jelentős, mintegy 1,52 százalékos a hozzájárulása a hazai GDP-hez a 110 hazai piacvezető fuvarozó vállalkozásnak mégis veszélybe került versenyképességük fenntartása. Olyan súlyos a munkaerőhiány az ágazatban, hogy az már az ellátási lánc – és tágabb értelemben – a költségvetés biztonságát és érdekeit is veszélyezteti. „Kincs, ami nincs!” – címmel rendezett közös konferenciát a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). A két meghatározó fuvarozói érdekképviselet szakmai konferenciáján, – a piacvezető munkáltatókat megszólaltatva – kereste a megoldásokat az ágazat legégetőbb problémáira. Azaz arra, hogyan…

Részletek>

Az év végéig leállítanak egy németországi Opel-gyárat a csiphiány miatt

wartburg

Legalább az év végéig leállítják a termelést a németországi Eisenachban működő Opel-gyárban a globális csiphiány miatt – jelentette be az autógyártó társaság. Az üzemet október első hetében állítják le. A mintegy 1360 dolgozót bejelentik rövidített munkaidőre, így bérük nagy részét az állami támogatás révén megkapják. Legkorábban 2022 elején indulhat újra a termelés. Konkrét dátum nincsen. Ezt azzal indokolták, hogy a félvezetők hiánya miatt az egész ágazat rendkívüli helyzetben van, és nem lehet tudni, hogy mikorra állnak helyre a gyártáshoz szükséges ellátási láncolatok. A dolgozókat csütörtökön értesítették. Szakszervezetük, az IG Metall erősen…

Részletek>

Együttműködik a HUNGRAIL és a NiT Hungary

aláírás

A kombinált fuvarozás fejlesztésének segítésére együttműködési megállapodást kötött a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) – közölte a két szakmai szervezet közös közleményben. A megállapodást Homolya Róbert, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke és Füle László, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) elnöke írta alá a Magyar Vasút Konferencián. A közleményben kiemelték, a megállapodás alapján a felek együttműködnek a kombinált fuvarozás fejlesztését szolgáló intézkedések előmozdításában, a közúti vállalkozások kombinált fuvarozásba történő hatékony bekapcsolódásához szükséges keretrendszer kialakításában, a szabályozási környezet egyszerűsítésében, korszerűsítésében. Hangsúlyozzák, a…

Részletek>

Hungrail: a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az uniós célkitűzéseket

vasút

A logisztikai iparág a vasúttal együttműködve veheti ki részét a klímasemleges gazdaság megvalósításából – írta a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület a Logisztika napjára kiadott közleményében. A közleményében a vasutas szakmai érdekképviselet kiemelte, a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az energiahatékonysági, környezettudatossági, fenntarthatósági uniós célkitűzéseket. Kifejtik, a klímasemlegesség eléréséhez a közlekedésből származó kibocsátások legalább kilencven százalékos csökkentésére van szükség 2050-ig, ehhez az egyéb intézkedések mellett vasúton kellene bonyolítani 2030-ra az áruszállítás legalább harminc százalékát, 2050-ig a felét. A Hungrail közleményében rámutat arra, hogy a vasút térnyerése látszólag kedvezőtlenül hat…

Részletek>

MÁV-osok a Stratosz élén

Homolya Róbert

Homolya Róbertet (képünkön), a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóját választották a Stratégiai és Közszolgáltató Társaságok Országos Szövetségének elnökévé, a főtitkári feladatokat a jövőben a MÁV Zrt. humánerőforrás vezérigazgató-helyettese, Steininger Zsolt látja el – közölte MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága. A Stratosz egyik kiemelt feladata – a közszolgáltató vállalatok fejlődésének elősegítése mellett – a tagvállalatok esetében a munkabéke és a rendezett munkaügyi kapcsolatok fenntartásának támogatása. A megújult elnökség elsődleges feladatának tekinti a Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fóruma (KVKF) mielőbbi összehívását és a korábbi években kialakított együttműködés tovább folytatását ezen a területen is – áll a…

Részletek>

Sztrájkolnak a Continental makói telephelyén

szakszervezet

Az új kollektív szerződésről folyó tárgyalások eredménytelensége miatt nyolcórás sztrájkot tartanak a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában szombat reggel 6 órától. Hajdú Roland, a Makói Gumiipari Szakszervezet (MGSZ) titkára azt közölte, hogy a munkáltató tavaly nyáron mondta föl a 23 éves kollektív szerződést, mert elavultnak tartotta azt. Az új megállapodásról – kisebb megszakításokkal – decemberig folytak a tárgyalások, de nem tudtak egyezségre jutni, ezért szerdán végső eszközként kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak. A munkabeszüntetés utáni újabb egyeztetésen ugyan közeledett a szakszervezet és a munkáltató álláspontja, de nem sikerült megállapodni.…

Részletek>

Piacvédelmi konzultációt kezdeményezett a NiT Hungary fuvarozói érdekképviselet

Dittel Gábor

A NiT Hungary soron kívüli piacvédelmi konzultációt kezdeményezett július 9-ére az érintett szakhatóságok bevonásával, mert álláspontja szerint veszélyes árverseny tapasztalható a közúti árufuvarozásban, a magyarországi exportfuvarok mintegy harmadát áron alul viszik el a román fuvarozók – közölte a fuvarozói érdekképviselet. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary – a közleménye szerint már tavaly év végén tapasztalható volt az a tendencia, hogy az olcsóbb áron fuvarozó, sokszor szabálytalanságok sorát vállaló román kamionosok kiszorítják a hazai cégeket a magyar piacról, az árverseny a koronavírus-járvány időszakában még inkább kiéleződött. Az érdekképviselet példaként…

Részletek>

Egyre súlyosabb a mozdonyvezetőhiány Németországban

Egyre nehezebben találnak mozdonyvezetőket a német vasúttársaságok, miközben az utasok száma az év elején bevezetett adócsökkentés révén tovább emelkedik. A vasúti közlekedésben tevékenykedő cégek országos érdekképviseletének (Allianz pro Schiene) hétfőn ismertetett adatai szerint az egy évvel korábbi 28-ról 25-re süllyedt a 100 meghirdetett mozdonyvezetői állásra jutó álláskereső mozdonyvezetők száma. Ez azt jelenti, hogy nehezebb betölteni ezeket az munkahelyeket, mint a beteg-, és az idősápolói, vagy a víz-, és gázvezeték-szerelői állásokat, amelyeknél régóta súlyos munkaerőhiánnyal küszködnek a németországi munkaadók. Az érdekképviselet szerint nagyobb állami szerepvállalás kell a helyzet javításához. A szövetségi…

Részletek>