Holcim Magyarország Kft. néven folytatja működését a baranyai Királyegyházán cementgyárat működtető Lafarge Cement Magyarország Kft. – közölte a magyar piacra új, zöld cementterméket bevezetni szándékozó vállalat. Közleményükben azt írták, hogy a május elsejével megtörtént név- és arculatváltás „kifejezi és tovább erősíti a globális anyavállalattal, a Holcim cégcsoporttal közös értékrendet, amely elkötelezett a hosszú távon fenntartható és környezettudatos építési megoldások iránt”. Hoffmann Tamást, a Holcim Magyarország Kft. ügyvezető igazgatóját idézve kiemelték: a Holcim „a hazai építőipar zöld motorja kíván lenni” a továbbiakban is. A közlemény szerint a királyegyházi cementgyár 2011-es megnyitása…
Részletek>Címke: emisszió
Klímasemleges elektromos rollerekkel fejleszti Budapest közlekedését a TIER
Európa vezető mikromobilitási szolgáltatója, a TIER 150 elektromos járművel indítja el budapesti rollermegosztó szolgáltatását. Budapest a legújabb nagyváros, ahol a berlini székhelyű TIER elérhetővé teszi a közlekedés megújítására irányuló szolgáltatásait. Így mostantól a magyar főváros belső kerületeiben is a nap huszonnégy órájában a felhasználók rendelkezésére állnak a társaság elektromos rollerjei. A világ több mint százharminc városában jelen lévő TIER a városvezetéssel szoros együttműködésben kiemelt figyelmet fordít a különböző kerületekre vonatkozó, az e-rollerek használatát és parkolását szabályozó előírások betartására. „Új, környezetbarát és fenntartható közlekedési alternatívát kínálunk a budapestieknek, illetve az ide látogató…
Részletek>Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére
Az elektromos járművekre átállás csak jelentéktelen mértékben járulhat hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének tanulmánya szerint. Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) közleménye megállapítja, hogy az elektromos járművek forgalomba állítása nem járul hozzá számottevő mértékben a közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. Ehelyett a közlekedésben sokkal inkább a földgáz, hidrogén és bio-metán üzemű belsőégésű motorok elterjesztésére kellene helyezni a hangsúlyt. Németországban az áramtermelési energia-mixet és az akkumulátorgyártás áramigényét is figyelembe véve az akkumulátor-üzemű teljesen elektromos járművek összesített járulékos szén-dioxid…
Részletek>Az autóipar irreálisnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére kitűzött célt
Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a hétfőn este Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig. Az uniós tagállamok és az Európai Parlament megbízott tárgyalói hétfőn este megállapodtak, hogy 2025-től csak a 2021-eshez képest átlagosan 15 százalékkal, 2030-tól pedig 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó új járművek kerülhetnek forgalomba az Európai Unióban. A jelenleg érvényes szabályok szerint 2021-től kilométerenként átlagosan 95 grammot meg nem haladó szén-dioxid-kibocsátású új járművek helyezhetők csak forgalomba az EU-ban. A csökkentési előírás szigorúbb lett, mint arra az autóipar számított, és ténylegesen csak…
Részletek>Nőtt a német személyautó-állomány szén-dioxid-kibocsátása
Emelkedett az elmúlt években Németországban a személygépkocsik abszolút szén-dioxid-kibocsátása a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kimutatása szerint. A Destatis adatai szerint a Németországban forgalomban lévő személygépkocsik 115 millió tonna szén-dioxidot bocsátottak ki 2017-ben, hat százalékkal többet mint 2010-ben. A kibocsátott szén-dioxid mennyisége három tényező, az átlagos motorteljesítmény, az összesített menetteljesítmény, valamint az átlagos fogyasztás függvénye. Az összesített menetteljesítménynek két összetevője van, a személygépkocsi állomány nagysága és átlagos menetteljesítménye. A személygépkocsi-motorok átlagos teljesítménye a 2010-2017-es periódusban 16 százalékkal emelkedett. A 2017-ben forgalomban helyezett személygépkocsik átlagosan 111 kilowatt, a 2010-ben forgalomba…
Részletek>