Próbafúrásokkal kezdődött meg az M5-ös metróvonal megépítésének első szakasza a Kálvin térnél – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK). Azt írták, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a csepeli és a ráckevei HÉV így „összefonódva” – a Boráros tér érintésével – a Kálvin térig jár majd, ami azt jelenti, hogy átszállás nélkül lehet a metróvonalakat elérni. A metróhoz tervezett alagút a Kálvin téri végállomásnál éri el a legnagyobb, 50 méteres mélységet, vagyis a 38 méter mélységben haladó 4-es metró alá érkezik. Hozzátették, hogy mivel az alagút változatos talajkörnyezetben épül majd, a tervezéséhez minél…
Részletek>Címke: HÉV
17-18 milliárdból akadálymentesítenék a 3-as metró aluljáróit
A Lánchíd felújításához hasonlóan várhatóan még a tavasszal feltételes közbeszerzési eljárást írnak ki a 3-as metró aluljáróinak felújítására és akadálymentesítésére, amely 17-18 milliárd forintból valósulhatna meg – mondta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezérigazgatói posztját februártól betöltő Varga Ivett (képünkön). Beszélt arról is, vizsgálják virtuális dokkolók kialakításának lehetőségét, hogy csak ott lehessen elhelyezni például a kölcsönzött elektromos rollereket. Varga hozzátette: a 3-as metró középső szakaszának felújításával egy időben kezdenék meg az ottani aluljárók akadálymentesítését, az esetek többségében ezt liftekkel oldanák meg. Közölte, gondolkodnak úgynevezett mobilitási pontok létrehozásáról. Ilyeneket –…
Részletek>Több száz hellyel bővül a P+R parkoló a békásmegyeri HÉV-állomásnál
Több mint háromszázhetven parkolóhelyet építenek majd Békásmegyeren a HÉV-állomás közelében – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A közleményben azt írták, hogy a békásmegyeri fejlesztés részeként – amelyre a BKK pénteken írt ki közbeszerzési eljárást – a HÉV-megálló nyugati oldalán, az Ország út mentén felújítják és bővítik a meglévő P+R parkolót, ezzel összesen 173 parkolóhelyet kialakítva. Az Ország út és a HÉV-vonal között 37 új parkolóhely épül, a HÉV-vonal keleti oldalán pedig új felszíni P+R parkolót alakítanak ki 166 hellyel. Térfigyelő rendszert is létesítenek, és a szabad parkolóhelyeket jelző rendszert,…
Részletek>A Fővárosi Közgyűlés elfogadta a Budapesti mobilitási tervet
Elfogadta a 2030-ig szóló fővárosi közlekedésfejlesztési stratégiát, a Budapesti mobilitási tervet (BMT) a Fővárosi Közgyűlés. A tervet 21 igennel, 1 tartózkodás mellett fogadta el a testület. A tervdokumentációt március 21-én a Fővárosi Fejlesztések Tanácsa és ezen keresztül a kormányzati szervezetek, a Miniszterelnökség is megvitatta. A tervezési folyamat része a BMT és a hozzá tartozó stratégiai környezeti vizsgálat széleskörű társadalmi egyeztetése is, amelyen április 11. és május 11. között zajlott. A BMT-ben szereplő lehetséges projektek listája, az úgynevezett hosszú lista azon fejlesztési elképzelések összessége, amelyek a terv céljainak és az azokhoz tartozó intézkedéseknek…
Részletek>Desiro motorvonatok segítik a HÉV-közlekedést a ráckevei vonalon hétfőtől
Sikeres próbamenet után hétfőtől egy két egységből álló Desiro motorvonat segíti a ráckevei (H6-os) vonal közlekedését. A menetrend nem módosul, a vonatokon a HÉV-menetjegyek és -bérletek ugyanazokkal a feltételekkel érvényesek, mint a HÉV-szerelvényeken – közölte a MÁV-HÉV. Közölték: az indulási időpontok nem változnak a ráckevei HÉV menetrendjében. A jegyek érvényesítésére az ideiglenesen felszerelt, a HÉV-eken alkalmazott jegyérvényesítő készülékek használhatók. A piros színű vonatokon az ajtó nyitása az ajtónyitó gomb megnyomásával lehetséges. Emlékeztettek arra, hogy pénteken sikeres volt a MÁV-HÉV és a MÁV-Start által kidolgozott és hatóságilag engedélyezett próbamenet. A MÁV-Start…
Részletek>NFM: biztosítottak a források a budapesti kötöttpályás közlekedési fejlesztésekre
Biztosítottak a források a tervezett budapesti kötöttpályás közlekedési fejlesztésekre, a tervek szerint öt-tíz év alatt valamennyi HÉV-vonalat felújítanak és lecserélik a vonatállományt – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a KözlekedésVilág konferencián. Homolya Róbert (képünkön) a Cargo Közlekedési Kft. által szervezett eseményen hozzátette: a múlt héten tárgyalt a kormány arról, hogy mindenáron véghezviszi a tervezett és bejelentett fejlesztéseket. Mint fogalmazott, „mindenki számára ismert a vonalak műszaki állapota”, a MÁV-HÉV Zrt. gördülőállományának átlagéletkora mintegy negyven év. Az államtitkár szerint ősz elejére két fejlesztési koncepciót fog a tárca a kormánynak előterjeszteni…
Részletek>