A vasúti, vízi és közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy ötvenezer kamionnal közlekedhetne kevesebb a magyarországi közutakon – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség szerint olyan ösztönző rendszert kellene kidolgozni, amely új forgalmakat generál a vasúti és vízi intermodális fuvarozási rendszerekre. Egyszerűbbé kell tenni és fel kell gyorsítani a vasúti határforgalmat, mert a tehervonatok esetenként akár kilenc órán át is egy-egy szomszédos ország határállomásán várakoznak. Szükség lenne egy olyan budapesti terminál megépítésére is, ahol a nem daruzható közúti pótkocsikat át lehetne rakni a vasútra – írták.…
Részletek>Címke: intermodális
ITM: 600 kilométer új út építése zajlik
A jelenlegi európai uniós költségvetési időszakban 600 kilométer új út építése történik meg az országban, több mint 200 kilométernyi utat pedig bővítenek, felújítanak – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Tóth Péter a 14. regionális közlekedési konferencián tartott nyitóelőadásában azt mondta, hogy az útépítéseket és fejlesztéseket – beleértve a mintegy 450 kilométernyi gyorsforgalmi útépítést is – több mint ötven százalékban magyar költségvetési forrásból valósítják meg. A komplex útjavítási program keretében százmilliárd forint értékű projekt indult el, a felújítások jelenleg is folynak. A Magyar falu program…
Részletek>Nincs fennakadás: szépen épül a kaposvári autóbusz-telephely
Jól halad a helyi járatú autóbuszok telephelyének építése Kaposváron, a mintegy 5,5 milliárd forintos beruházás jövő tavasszal fejeződik be – mondta a város polgármestere. Szita Károly (képünkön) hangsúlyozta: a Cseri úton zajló fejlesztéssel harminc év után végleges helye lesz a tömegközlekedését biztosító, cukorgyári melléktermékből előállított gázzal üzemelő autóbuszflottának, a járművek szervizelését pedig bérmunka helyett maga a Kaposvári Közlekedési Zrt. végezheti el. A projekttel jelentős állomásához érkezett Kaposvár Németh István néhai polgármesterről elnevezett, 187 milliárd forintos fejlesztési programja, amelynek része egy a somogyi megyeszékhely közlekedési feltételeit javító, 12 milliárd forintból megvalósuló úgynevezett…
Részletek>Logisztikai szövetség: évi több tíz milliárd forint megtakarítást jelenthetne az intermodális fuvarozás fejlesztése
A közutak környezeti terhelésének, útfelújítási igényének csökkenésével éves szinten több tízmilliárd forintos megtakarítást is hozhatna az intermodális fuvarozás fejlesztése – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ). A szövetség szerint ehhez a nagy távolságú, az ezer kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20 százalékát kellene vasútra és vízi útra terelni. A közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések fejlesztésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költséget takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Az…
Részletek>Évente több ezer életet menthet a kamionok holtterének ismerete
Évente több ezer közúti baleset lenne megelőzhető, ha az autósok, motorosok, kerékpárosok és a gyalogosok is tisztában lennének a tehergépjárművek holtterének méreteivel – többek között erre is felhívták a figyelmet május 11-én, a Közlekedéstudományi Egyesület által elindított Közlekedési Kultúra Napjának budapesti rendezvényén. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által szervezett eseményen a biztonságtudatos közlekedés fontossága mellett, az intermodális fuvarozás közlekedési kultúrára kifejtett hatásait, előnyeit is ismertették. A résztvevők többek közt kipróbálhatták, mit lát egy sofőr a kamion vezetőfülkéjéből, és azt is, hogyan daruzzák át a kamionok több tonnás pótkocsiját…
Részletek>A gombák is megirigyelheteik, olyan ütemben szaporodnak az ipari parkok Magyarországon
Ígéretesen alakulnak az ipari-logisztikai beruházások Fülöp Zsolt, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elnöke szerint. A Magyar Hírlapban közölt interjúban Fülöp Zsolt elmondta, a fejlődés a következő egy-két évben bizonyosan folytatódik, de nem lehet figyelmen kívül hagyni a nemzetközi események hatását sem. Magyarországon 196 ipari park van, logisztikai központból pedig kétféle létezik: az egyik a vállalati típusú, amelyek száma 200-250-re tehető, a másik a több cégnek szolgáltatási nyújtó, bárki számára elérhető logisztikai központ, amelyekből tizenhét intermodális, nyolc regionális és tizenhat helyi logisztikai szolgáltató központ működik. A legtöbb ipari park…
Részletek>Megalakult a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó
Magyarország, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia képviselői aláírták a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó irányító testületének alapító megállapodását Brüsszelben. Az Európai Unió Tanácsának tájékoztatása szerint a létrejövő vasúti folyosó – amely északon Varsóból és a lengyel-belorusz határtól indul, délen a szlovén koperi kikötőig, illetve a magyar-szerb határig tart – fontos ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze az Adriai-tengerrel és a balkáni államokkal, valamint Magyarországi szakaszai közé tartozik a kínai finanszírozással felújítandó Budapest-Kelebia vasútvonal is. Mint elmondták, a folyosó kiemelt szerephez juthat a Távol-Keletről egyre nagyobb mennyiségben vasúton Lengyelországba, hajón a koperi…
Részletek>Már idén is megérkezett a 600. Schmitz Cargobull pótkocsi a Waberer’s-hez
Átadta a Schmitz Cargobull az utolsó pótkocsit a Waberer’s számára a 2017-ben megrendelt szériából, a hatszázadik Mega típusú eszköz leszállítását a két cég vezetői közösen ünnepelték a pótkocsigyártó németországi komplexumában. Ünnepélyes keretek között vették át az idén aktuális megrendelésből a hatszázadik új Schmitz Cargobull pótkocsit a Waberer’s International Nyrt. képviselői a gyártó altenberge-i központjában. A lezárult beszerzés hozzájárult ahhoz, hogy továbbra is az egyik legmodernebb, legfiatalabb járműflottát üzemeltetheti a nemzetközi FTL fuvarozás piacvezető cége Európában. A két vállalat hosszú évekre visszanyúló sikeres együttműködést tudhat maga mögött, melynek során a Waberer’s…
Részletek>A Belgrád-Budapest vonal nélkül is kevesebb, mint három hét alatt Kínából Franciaországba érkezett a GEFCO első zárt tehervonata
Az ipari logisztika globális szereplőjeként és Európa vezető autóipari logisztikai vállalataként ismert GEFCO Csoport első, Kínából induló konténervonata 11 ezer kilométernyi utazást követően megérkezett Franciaországba. A kínai Vuhanból induló, negyven lábas konténereket szállító vonat kevesebb, mint három hét alatt érkezett meg a GEFCO-partner PSA-hoz az észak-franciaországi Dourges-ba. A tehervonat 2017. november 3-án hagyta el a kínai Vuhan városát, hogy Kazahsztánon, Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül haladjon tovább. A szerelvény Dostyk (Kazahsztán) és Brest (Fehéroroszország) között a United Transport and Logistics Company (UTLC) vasúttársaságokat tömörítő konzorcium 1520* mm-es nyomtávú pályáján haladt. A…
Részletek>A Kínába irányuló szárazföldi áruforgalom növekedésére számítanak a szakértők
A Magyarországról Kínába irányuló szárazföldi áruforgalom növekedésére és a Magyarországra érkező kínai import bővülésére számítanak a Rail Cargo Group magyarországi leányvállalatai és a CECZ csoport szakértői, akik egy keddi szakmai eseményen fejtették ki véleményüket. A rendezvényen Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat jövő hétfőn először indít Magyarországról Kínába áruszállító vonatokat: a XiangOuExpress – Budapest-Changsha szerelvény Ukrajnán, Oroszországon és Mongólián át jut el a távol-keleti országba, a Budapest-Pireusz konténeres exportvonat pedig a görög tengeri kikötőhöz indul. A szerelvények indítását a Budapesten vasárnap összeülő kínai-közép-európai csúcstalálkozóhoz…
Részletek>