Jelentősen szigorítaná az Európai Unió a légi utasok kártérítéséről szóló irányelvet, az utasoknak nehezebb lenne kompenzációt kérni a légitársaságtól. A Politico által szemlézett javaslat lényege, hogy sokkal többet kellene egy járatnak késnie ahhoz, hogy az utas kártérítést kérhessen. A horvát elnökség által beterjesztett módosítás szerint az 1500 kilométert meg nem haladó utak esetében a mai kettő helyett öt, az 1500 és 3500 kilométer közöttieknél három helyett kilenc, míg a 3500 kilométeresnél hosszabbak esetében négy helyett 12 órát kellene késnie a járatnak ahhoz, hogy az utas kompenzációt kérhessen. Ugyanezek a feltételek…
Részletek>Címke: kártérítés
Lelki károkozás miatt kell kártérítést fizetnie Volkswagennek Dél-Koreában
Egy szöuli bíróság pénteki döntése szerint a Volkswagen konszernnek kártérítést kell fizetnie az emissziós értékek manipulálása és a visszahívások okozta „lelki károk” miatt. Az emissziós teszteken a károsanyag-kibocsátási értékeket módosító (defeat device) funkcióval ellátott Audi és Volkswagen gépkocsik dél-koreai tulajdonosai indítottak kártérítési pert a Volkswagen konszern ellen, a szöuli járásbíróság pedig részben helyt adott a keresetnek. A bíróság döntése alapján a Volkswagen konszern minden felperes autótulajdonosnak egymillió von (245 ezer forint) kártérítést kell hogy fizessen az okozott lelki károk miatt. A bíróság ugyanakkor nem találta megalapozottnak a felpereseknek a hamis…
Részletek>Európai Bíróság: a kifutópályára ömlött üzemanyag miatti késés után nem jár kártérítés az utasoknak
Nem kötelesek a légitársaságok kártérítést fizetni az utasoknak hosszú késés esetén sem, amennyiben azt egy másik repülőgépből a kifutópályára ömlött üzemanyag okozza – mondta ki az Európai Bíróság. A luxembourgi bírák megállapították, hogy az ilyen eset „rendkívüli körülménynek” minősül, amelyet teljes bizonyossággal még akkor sem lehet elkerülni, ha egyébként minden óvintézkedést betartanak. Az ítélet szerint „rendkívüli körülményeknek” minősíthetők az olyan események, amelyek jellegüknél vagy eredetüknél fogva nem tartoznak az érintett légi fuvarozó rendes tevékenységi körébe, és befolyásán kívül esnek. Az érintett vállalatoknak ugyanakkor mindent meg kell tenniük a járattörlés vagy késés…
Részletek>Kártérítési kötelezettség terhelheti a Volkswagen főrészvényesét a dízelbotrány miatt
Helyt adott a Volkswagen dízelbotrányával kapcsolatban a társaság főrészvényese, a Porsche SE befektető társaság ellen benyújtott kártérítési keresetnek a stuttgarti tartományi bíróság polgári tanácsa. A Porsche SE ellen benyújtott kereset késedelmes tájékoztatást vet a társaság szemére a dízelbotrányról, és annak a Volkswagen konszernre gyakorolt pénzügyi következményeiről. A Porsche SE és a Volkswagen AG egyaránt visszautasítja a vádakat. A döntés nem jogerős. Az indoklás szerint a Porsche SE, mint a Volkswagen főrészvényese nem tett eleget tájékoztatási kötelességének, Martin Winterkorn, a Volkswagen AG vezérigazgatója pedig gondatlan módon sértette meg hivatali kötelességeit. A…
Részletek>Rontotta profitkilátásait a Ryanair
A szeptemberi sztrájkok és azok utóhatása miatt csökkentette profit-előrejelzését az ír Ryanair diszkont légitársaság. A cég közleménye szerint az év kilencedik hónapjában két napon is összehangolt sztrájkot tartott 5 európai országban és bár ezeken a napokon is közlekedett a járatok 90 százaléka, az embereknek – mint írták – megrendült a bizalma és újabb sztrájktól tartva elpártoltak tőlük. Emiatt a harmadik negyedéves előzetes foglalások rosszabbul állnak, mint egy évvel korábban. Emellett a mintegy nyolcszáz járat törlése miatt a 261-es uniós irányelv alapján kifizetett kártérítés is sokkal magasabb volt, mint a tervezet,…
Részletek>A légiutasok Európában közel egymilliárd euró kártérítést nem igényeltek vissza
Európai utasok mintegy egymilliárd euró jogos kártérítést nem igényeltek vissza a légitársaságoktól, részben azért, mert nem ismerik a jogaikat – mondta Bolyó Anikó (képünkön). A légi utasok érdekérvényesítésével foglalkozó Flight Refund ügyvezetője elmondta, a légitársaság-függő a kártérítések, kárenyhítések kifizetése, önként nagyon kevés cég fizet. Felidézte, hogy a légiutasjogokat európai uniós rendelet szabályozza, légitársaság hibájából történt járattörlés, három órán túli késés, járattúlfoglalás miatt visszautasított beszállás esetén 250 eurótól 600 euróig jár kártérítés. Ugyanakkor vis maiornak számít a kedvezőtlen időjárási viszony, a politikai ok, a sztrájk, ilyen esetekben nem jár kártérítés. Hozzáfűzte,…
Részletek>