Nem környezetbarát eszköz az elektromos roller

Az elektromos rollerek a közhiedelemmel ellentétben nem járulnak hozzá a környezet védelméhez a német szövetségi környezetvédelmi hivatal, az Umweltbundesamt (UBA) honlapján közzétett tanulmány szerint. A tanulmány megállapításait összefoglalva Maria Krautzberger, az UBA elnöke rámutatott: az elektromos rollerek ökológiai lábnyoma természetesen jóval kisebb, mint az autóké, a kerékpárnál azonban lényegesen környezetszennyezőbb megoldást jelentenek és nem nyújtanak vele szemben előnyös közlekedési alternatívát. Az elektromos roller a használt akkumulátor miatt számít környezetszennyező közlekedési eszköznek. Az elektromos rollerrel pont az a legnagyobb probléma – állapítja meg a tanulmány, – hogy a belvárosi gyalogos és…

Részletek>

Európai bizottsági javaslat a gépjárművek valós vezetési feltételek melletti kibocsátásvizsgálatára

dízel

Az Európai Bizottság megismételt javaslatot nyújtott be, hogy a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra (RDE) vonatkozó vizsgálatok bizonyos elemei beépüljenek az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa jogszabályaiba – közölte az uniós bizottság. 2018 decemberében az Európai Unió Bírósága megsemmisítette a valós vezetési feltételek melletti kibocsátások vizsgálatára vonatkozó, 2017 szeptemberében bevezetett uniós jogszabályok egyes rendelkezéseit. A bíróság megítélése szerint ugyanis az úgynevezett megfelelési tényezőket nem az uniós bizottságot végrehajtási hatáskörrel felruházó, úgynevezett komitológiai eljárással, hanem rendes jogalkotási eljárás keretében kellett volna elfogadni. A megsemmisítés részleges volt, az RDE-szabályozási csomag…

Részletek>

Az EU jóváhagyta a lekerekített, hosszabb vezetőfülkéjű tehergépjárművek használatát

kamion

Az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta a jobb aerodinamikai jellemzők, illetve a biztonságosabb és kevésbé környezetszennyező közlekedés érdekében kialakított, lekerekített orrú vezetőfülkés teherautók használatát 2020. szeptember 1-től – közölte az uniós tanács. Ezzel megnő a tehergépjárművek megengedett legnagyobb hosszúsága, a növekedést azonban csak a vezetőfülke aerodinamikai kialakításának javítására lehet használni, a járművek hasznos teherbírásának növelésére nem. A hosszabb vezetőfülkék miatt kisebb lesz a holttér, így a vezetők könnyebben észrevehetik a veszélyeztetett úthasználókat, például a gyalogosokat és a kerékpárosokat – írták. Emellett ütközésnél a másoknak okozott károk vagy sérülések is kisebbek lesznek.…

Részletek>

Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

elektromos autó

Az elektromos járművekre átállás csak jelentéktelen mértékben járulhat hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének tanulmánya szerint. Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) közleménye megállapítja, hogy az elektromos járművek forgalomba állítása nem járul hozzá számottevő mértékben a közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. Ehelyett a közlekedésben sokkal inkább a földgáz, hidrogén és bio-metán üzemű belsőégésű motorok elterjesztésére kellene helyezni a hangsúlyt. Németországban az áramtermelési energia-mixet és az akkumulátorgyártás áramigényét is figyelembe véve az akkumulátor-üzemű teljesen elektromos járművek összesített járulékos szén-dioxid…

Részletek>

New York polgármestere az acélból és üvegből épülő felhőkarcolók betiltását ígéri

Bill de Blasio, New York polgármestere egy hétfői televíziós interjúban az acélból és üvegből épülő felhőkarcolók betiltását ígérte. De Blasio az MSNBC televízióban azt fejtegette, hogy New York ikonikus felhőkarcolói a legnagyobb környezetszennyezők, a város pedig a jövőben nagyobb figyelmet akar fordítani a környezetvédelemre. A polgármester drasztikus változásokat ígért. „Egyértelmű és erőteljes üzenetet akarunk küldeni a károsanyag-kibocsátás csökkentésére” – mondta de Blasio. Bejelentette, hogy öt éven belül a városban teljes egészében áttérnek a megújuló energia használatára. Egyben kilátásba helyezte, hogy súlyos pénzbüntetésre számíthatnak azok az ingatlantulajdonosok, akik nem alakítják át…

Részletek>

Az EU szigorúbb CO2-kibocsátási előírásokat fogadott el a közúti közlekedésre vonatkozóan

Az Európai Unió Tanácsa a közúti közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében szigorúbb szabályokat fogadott el a személygépkocsikra és a kisteherautókra vonatkozóan – közölte az uniós tanács. Mint közölték, az unió a gépkocsikra és a könnyű haszongépjárművekre alkalmazandó, új és szigorú szén-dioxid-kibocsátási előírások bevezetésével tisztábbá kívánja tenni a közúti közlekedést. Az új szabályokkal az unió közelebb kíván kerülni az éghajlatváltozási célértékeinek eléréséhez, és ahhoz, hogy a gépkocsigyártók is hozzájáruljanak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló erőfeszítésekhez. Az Európai Unió Tanácsa által elfogadott rendelet szerint 2030-tól kezdődően az új gépkocsik a 2021-es…

Részletek>

Az autóipar irreálisnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére kitűzött célt

használtautó-tlelp

Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a hétfőn este Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig. Az uniós tagállamok és az Európai Parlament megbízott tárgyalói hétfőn este megállapodtak, hogy 2025-től csak a 2021-eshez képest átlagosan 15 százalékkal, 2030-tól pedig 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó új járművek kerülhetnek forgalomba az Európai Unióban. A jelenleg érvényes szabályok szerint 2021-től kilométerenként átlagosan 95 grammot meg nem haladó szén-dioxid-kibocsátású új járművek helyezhetők csak forgalomba az EU-ban. A csökkentési előírás szigorúbb lett, mint arra az autóipar számított, és ténylegesen csak…

Részletek>

Lemaradásban van a dízelautók szoftverfrissítése Németországban

dízel

Lemaradásban vannak a német autóipari vállalatok a dízelautók motorvezérlő szoftverének a frissítésében – derül ki a szövetségi közlekedési minisztériumnak a dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszából. A tájékoztatás szerint jelenleg mindössze 3,75 millió dízelautónál történt meg a motorvezérlő szoftver frissítése az év végéig kitűzött 5,3 milliós célhoz képest. „Az autógyártók szavukat adták, hogy az év végéig 5,3 millió dízelautónál frissítik a motorvezérlő szoftvert” – jelentette ki a dpa hírügynökségnek Andreas Scheuer közlekedési miniszter. „Mi már az év elején jeleztük náluk, hogy szorít az idő és határidőket szabtunk számukra. Nagyon úgy néz…

Részletek>

Földgázüzemű tehergépjármű konzorciumhoz csatlakozott a Scania

Shell LNG

Csatlakozott a földgázüzemű járművek elterjesztésére létesült BioLNG EuroNet konzorciumhoz a Scania haszongépjármű gyártó vállalat — közölte a Scania Hungária Kft. A BioLNG EuroNet konzorcium célja a cseppfolyósított földgáz (LNG) üzemanyag alkalmazásának a népszerűsítése a közúti forgalomban a technológia hosszú távú sikerét és tömeges elterjedését biztosító infrastruktúra kiépítésével. A konzorcium tagjai, köztük a Shell, a Disa, a Scania, az Osomo és az Iveco célja LNG-üzemű tehergépkocsik forgalomba állítása és LNG-töltőállomások felállítása körülbelül négyszáz kilométerenként a főbb közlekedési folyosók mentén Spanyolországtól Kelet-Lengyelországig. A járművek szén-dioxid-kibocsátása cseppfolyósított földgáz üzemanyaggal húsz százalékkal csökkenthető, biogáz-bekeverésével pedig…

Részletek>

A fuvarozók nem csatlakoznak a francia civilek tiltakozó mozgalmához

Folytatódott hétfőn Franciaországban az üzemanyag adójának emelése ellen hétvégén meghirdetett lakossági tiltakozó mozgalom: országosan 358 helyről jelzett a rendőrség útblokádokat nagyobb kereszteződésekben, benzinkutaknál, vagy autópálya-lehajtóknál, valamint üzemanyag-raktárakhoz vezető utakat is elbarikádoztak a tiltakozók. A fuvarozók szervezetei ugyanakkor jelezték: nem csatlakoznak a mozgalomhoz. „A mozgósítás már nem akkora méretű, mint szombaton”, amikor is 288 ezren tiltakoztak több mint kétezer helyszínen – közölte Laurent Nunez belügyi államtitkár a CNEws hírtelevízióban. Vasárnap 46 ezren tiltakoztak, hétfő délelőtt a hatóságok szerint országszerte 358 helyen számoltak össze az utakon 13 ezer tiltakozót. „Mostantól az olajfinomítókat és…

Részletek>