A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) várakozásai szerint a légitársaságok még 2021 végén sem lesznek abban a helyzetben, hogy készpénzállományuk növekedésnek induljon, addig pedig havi tízmilliárd dollár nagyságrendű veszteséget kell elszenvedniük. Brian Pearce, a montreali székhelyű, kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza egy keddi videokonferencián arról számolt be, hogy a cégek a második negyedévben havonta átlagosan 17 milliárd dollár készpénzt használtak fel és mostanra átlagosan 8,5 hónapnyi működésre elegendő szabad készpénzük maradt. Ennek oka Pearce szerint leginkább az, hogy a bevételek nyolcvan-kilencven százalékkal, a kiadások viszont „csak” ötven százalékkal…
Részletek>Címke: koronavírus
Több mint kilencven százalékkal csökkent szeptemberben a légi utasforgalom Ferihegyen
Több mint kilencven százalékkal csökkent az utasforgalom szeptember első két hetében a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren augusztushoz képest, az áruforgalomban viszont alig tapasztalható visszaesés. A repülőteret üzemeltető Budapest Airport közleménye szerint augusztusban közel 400 ezer utas fordult meg a terminálokon. Szeptember egészére vetítve a Budapest Airport 90 százalék feletti visszaesést vár 2019 azonos időszakához viszonyítva. Több légitársaság már jelezte, hogy a kereslet hirtelen visszaesése miatt a következő hónapban is kevesebb járatot indít, így októberben is 80-90 százalék közötti forgalomvisszaesésre lehet számítani. A Budapest Airport korábban már lezárta a 2-es terminál…
Részletek>IATA: olcsó gyorsteszttel újraindítható a légiközlekedés
Heteken belül több gyógyszeripari cég is elkészülhet gyors és olcsó koronavírus-teszttel, ez különösen fontos a légiközlekedés újraindítása érdekében – mondta Alexandre de Juniac (képünkön), a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója. A kétszáz légitársaságot tömörítő, montreali székhelyű kereskedelmi szervezet vezetője szerint már októberben elérhetővé válhatnak ezek a tesztek, amelyek antitesteket mutatnak ki, áruk pedig 10 amerikai dollár alatt van. Az IATA szerint ezen teszteket az induló repülőtéren kellene használni, így minden utast gyorsan tudnának szűrni, az érkező országban pedig el kellene fogadni ennek eredményét. Erről már tárgyalnak a kormányokkal, mert a…
Részletek>Kisebb légiforgalomra számít a vártnál a következő fél évben az Eurocontrol
A korábban vártnál kisebb légiforgalomra számít az Eurocontrol a tagállamok légterében, és a korábban becsülthöz képest harmincmilliárd euróval több bevételkieséssel kell számolnia a légiközlekedési ágazatnak a frissített, hétfőn megjelent előrejelzés szerint. Az európai légiforgalom áramlásszervezője legutóbb április végén készített előrejelzést arról, hogy a pandémia idején hogyan alakulhat a légiforgalom a kontinens fölött. A prognózis augusztusig pontos volt, de szeptember első felében már 13 százalékkal kevesebb gép közlekedett a légtérben, mert több ország is újra jelentős korlátozásokat vezetett be. A korábbi előrejelzés szerint jövő februárban a 2019-es forgalomhoz képest 15 százalékos…
Részletek>Eurocontrol: eddig 140 milliárd euró bevételkiesést okozott a járvány
Eddig mintegy 140 milliárd euró bevételkiesést okozott a légiközlekedési iparág fő szereplőinek a koronavírus-járvány, a felkínált kapacitás pedig alig a fele a tavalyinak – mondta Eamonn Brennan (képünkön), az Eurocontrol főigazgatója. Az európai légiforgalmat szervező társaság videokonferenciáján a főigazgató ismertette, 4,2 millió járat nem közlekedett a pandémia miatt az Eurocontrol tagállamainak légterében, 1,2 milliárddal csökkent az utasforgalom, és jelenlegi becslések szerint 2024-re érik csak el a 2019-es szintet. A repülőterek, légitársaságok, légiforgalmi irányító szolgálatok a járvány kitörése óta mintegy 140 milliárd euró bevételtől estek el. Európában jelenleg a felkínált kapacitás…
Részletek>Októberben több tízezer légitársasági dolgozó veszítheti el állását az Egyesült Államokban
Októberben több tízezer légiközlekedésben dolgozó veszítheti el állásását az Egyesült Államokban, mert lejár a kormányzati segélyért cserébe vállalt felmondási moratórium. A legnagyobb amerikai légitársaságok tavasszal egyenként több tízmilliárd dollár értékű bértámogatást kaptak a kormányzattól a hitelek és hitelgaranciák mellett, ezért cserébe vállalniuk kellett, hogy felfüggesztik a prémiumok és osztalékok kifizetését, leállítják a saját részvényeik visszavásárlását és szeptember 30-ig nem küldenek el egyetlen munkavállalót sem. A moratórium lejártával egyre több légitársaság figyelmeztet, hogy újabb állami támogatás hiányában több tízezer ember veszítheti el az állását. Az American Airlines már megkezdte a tárgyalásokat…
Részletek>Az Ericsson szerint a jövő
A fogyasztók és vállalati ügyfelek részéről is egyre jelentősebb igény mutatkozik a gyors szállítási szolgáltatások iránt, ami számos technológiai és logisztikai kihívás elé állítja a szállítmányozó cégeket. Az Ericsson IndustryLab legújabb, „Proaktív logisztika – út a jövőbe” című jelentése azt vizsgálta meg, mit várnak a logisztikai döntéshozók az iparág technológiai fejlődésétől. A tanulmány a logisztikai ágazat jövőjét veszi górcső alá, felméri az ún. proaktív logisztika megvalósíthatóságát, és számos ezzel kapcsolatos kérdésre igyekszik választ adni. A digitális technológiák, például az IoT és az 5G révén mennyivel lehet hatékonyabb és fenntarthatóbb rendszereket…
Részletek>Veszteséges negyedévet zárt a BMW AG
Veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, tizenegy éve az első alkalommal, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé. A BMW AG az április-júniusi negyedévben 19,973 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert összes márkája értékesítése után, 22,3 százalékkal kevesebbre a 2019 második negyedévi 25,715 milliárd eurónál. A csoport adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye 666 millió euró hiányba fordult 2,201 milliárd euró többletből. A bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 8,0 százalékról 9,5 százalékponttal, 1,5 százalékos veszteségtermelésbe…
Részletek>IATA: a járvány 2024-ig hatással lesz a globális légi utasforgalomra
A vártnál szerényebb bővülés miatt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) arra számít, hogy a korábban tervezettnél egy évvel később, csak 2024-ben érheti el a légi utasszállítás a járvány előtti szintet. Brian Pearce, a montreali székhelyű, háromszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza egy keddi videokonferencián számolt be arról, hogy június végén az egy évvel korábbi szinthez képest 86,5 százalékkal volt alacsonyabb az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény, és a májusi 91 százalékos csökkenést jelentő mélyponthoz képest alig történt elmozdulás. Ennek oka az elemző szerint, hogy a különböző országok eltérő szabályokat…
Részletek>A légi utasforgalom szintje csak 2024-ben állhat vissza Európában
A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) európai divíziója szerint a korábban vártnál egy évvel később, csak 2024-ben állhat vissza a 2019-es szintre az utasforgalom az európai repülőtereken. A szervezet közleményében azt írta, júniusban a vártnál jóval kevesebb, 16,8 millió utast kezeltek az európai légikikötőkben, ez a tavalyi szinthez képest 93 százalékos csökkenés. Bár június elején még 267 ezer, a hónap végére pedig már 757 ezer utast regisztráltak naponta, ez még mindig elenyésző az egy évvel korábbi nyolcmilliós napi átlagos forgalomhoz képest. Az ACI felhívta a figyelmet arra, hogy az előző hónaphoz…
Részletek>