A kormány 2022-ig négyezermilliárd forintot fordít közúti és vasúti fejlesztésekre

román autópálya

Négyezermilliárd forintot fordít a kormány 2022-ig közúti és vasúti fejlesztésekre – erősítette meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Győrben, a 83-as út kétszer kétsávosra bővítésének alapkőletételén. Mosóczi László elmondta, hogy a következő években összesen 2500 milliárd forintot fordítanak a közúthálózat fejlesztésére, a tervbe vett kilencszáz kilométernyi autópálya, autóút és gyorsút elkészültével Magyarország új szintre lép a gyorsforgalmi hálózat fejlettségében. A forrásmegoszlásban az uniós források irányából a hazai költségvetési vállalások felé folyamatos az elmozdulás – fűzte hozzá. Kiemelte: a 83-as út Győr és Pápa közötti fejlesztése…

Részletek>

A közúti árufuvarozás jövője lehet a platooning

kamion

A European Platooning Challenge-et 2016-ban a holland EU elnökség idején hirdették meg az okos kamionkonvojok közutakon történő megjelenésének népszerűsítésére. A Volvo Trucks azon hat európai gyártó egyike, amely válaszolt erre a felhívásra és sikeresen kifejlesztette saját megoldását, melyet ma Magyarországon is bemutat. Az európai felhívásra megalkotott járműtechnológiát a Volvo Trucks, mint a jövő egyik lehetséges, a közúti áruszállítás mai kihívásaira adott válaszaként mutatja be. A svéd gyártó fontosnak tartja, hogy a fejlesztéseit felhasználóival közösen tesztelje, és hogy, ezáltal csak a legmegfelelőbb megoldások fejlesztését építse be a majdan piacra kerülő termékeibe.…

Részletek>

Hamarosan elkészül a nemzeti tengelysúlymérő rendszer

A nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm) kivitelezési munkálatai a jövő hét végére minden frekventált helyen befejeződnek – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A társaság az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) beruházásában országosan 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon a túlsúlyos járművek kiszűrésére. A rendszer mozgás közben képes megmérni a járművek tengelyterhelését, összsúlyát, majd ezt összeveti az útdíjadatbázissal, így fény derül az esetleges túlsúlyra. A rendszer az üzembentartót azonosítja, és a büntetést neki címezve…

Részletek>

Fuvarozók egyesülete: a közúti fuvarozók több tízmilliárd bevételtől esnek el a jogsértők miatt

A magyar közúti fuvarozók évente több tízmilliárd forint fuvardíj-bevételtől esnek el a jogsértő módon dolgozó konkurensek miatt – mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára. Kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM) létrehozott, és néhány hete már működő speciális közúti ellenőrzési csoport hatékony, szigorú ellenőrzésétől a jogkövető vállalkozások versenyhelyzetének javulását, bevételeik növekedését várják. Emlékeztetett, az MKFE évek óta szorgalmazta a hatékonyabb hatósági fellépést a jogosulatlanul fuvarozó vállalkozásokkal szemben, 2015-ben kormányhatározat született a magyar közúti fuvarozás versenyképességének növeléséről, amelynek hangsúlyos része a piacvédelem. Tavaly ugyancsak kormányhatározat rendelkezett a speciális,…

Részletek>

A keleti nyitás elért Győrig: épül az elkerülő út

építőipar

Jövő tavaszra készül el a Győrt keletről elkerülő 813-as út harmadik, 5,2 kilométeres befejező szakasza, 14,85 milliárd forint hazai forrásból. Az összesen 13,4 kilométer hosszú elkerülő akkorra köti össze az M1-es autópályát a 14-es úttal – jelentette be a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF Zrt.). A befejező szakasz munkálatai már elkezdődtek, jelenleg a humuszolás, a töltésalapozás és -építés van folyamatban. A szakaszon egy közel négyszáz méter hosszú hidat is építenek a Mosoni-Duna felett, ahol kerékpárutat is kialakítanak. A Bácsai csatorna feletti hídnál pedig jelenleg a pályalemezt alakítják ki. Az út…

Részletek>

MKFE: ellehetetlenítenék a visegrádi országok fuvarozóit Nyugat-Európában

Az Európai Bizottság kiküldetési irányelvében a fuvarozásra is olyan minimálbér kötelezettséget, adminisztrációs terheket írnak elő, amely ellehetetlenítené a visegrádi országok nemzetközi közút fuvarozóinak munkáját Nyugat-Európában — mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára. Példaként említette, hogy olyan bejelentési kötelezettségeket kellene teljesíteniük, ami már a fuvarozók indulását is megnehezítené. Betarthatatlannak nevezte a főtitkár, hogy gépkocsivezetőnek a munkabér-igazolást is magánál kellene tartania, hogy azt az ellenőrzéskor megmutathassa. Somogyi kifejtette: az Európai Unióban tudott, hogy köszönőviszony sincs a nyugat-európai és a visegrádi országok minimálbérei között, ezért szerinte gazdasági ellehetetlenítéshez vezetne…

Részletek>

A Magyar Közút az idén 9,95 milliárd forintot költ kátyúzásra, lokális javításra

Kátyúzási, lokális javítási munkákra a Magyar Közút (MK) Nonprofit Zrt. nettó 9,95 milliárd forintot költhet idén, ez mintegy 146 ezer tonna aszfalt felhasználását teszi lehetővé – közölte a társaság. A Magyar Közút közleményében emlékeztetett: a téli útüzemeltetési időszak minden év november 10-étől március 15-éig tart, idén a téli készenlétet nem kellett meghosszabbítani, így csütörtöktől a társaság 93 mérnökségén elkezdődhetett az átállás a tavaszi munkákra. Az elmúlt négy hónapban a társaság gépei 190 454 munkaórát teljesítettek, ezen időszak alatt 110 743 tonna sót, 1228 tonna kalcium-klorid granulátumot, 3,81 millió liter kalcium-klorid…

Részletek>

Rail Cargo Terminal-BILK: ahol megtalálják az elveszett időt

Ágh Miklós

Utcahosszon állnak a színes konténerek. Ezernyi óriási vasdoboz szép sorba rendezve, több emeletnyi magasságban, ameddig a szem ellát. Mintha egy akciófilm díszletei között, vagy egy gigantikus LEGO-városban sétálnánk. Soroksár határában vagyunk, a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ konténer terminálján, ami az európai kombinált szállítási szakmában Rail Cargo Terminal-BILK néven ismert. – Ez egy 23 hektáros terület – mutat körbe Ágh Miklós, az RCT-BILK executive igazgatósági tagja. 23000 négyzetméter, ami nagyjából 33 focipályának felel meg. Van hét iparvágányunk, mindegyik 750 méter hosszú, ami azért fontos, mert alkalmasak az úgynevezett irányvonatok fogadására és…

Részletek>

Magyar-albán közvetlen légi járat indításáról írtak alá szándéknyilatkozatot Budapesten

Magyarország és Albánia közötti közvetlen légi járat indításáról írt alá szándéknyilatkozatot Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter és Sokol Dervishaj albán közlekedési és infrastrukturális miniszter hétfőn, Budapesten. Az aláírást követően Seszták elmondta: a Budapest és Tirana közötti közvetlen légi járat indítása új utat nyit Magyarország és Albánia kapcsolatában. Felidézte: a Malév leállása után fehér foltok alakultak ki a Balkánon, ezért a magyar kormány stratégiai, gazdasági és turisztikai szempontok alapján döntött a nyugat-balkáni célállomásokat érintő közvetlen légi járatok koncessziós szerződés keretében történő üzemeltetésének finanszírozásáról, miután ezek a járatok piaci alapon nem tudnának…

Részletek>

Drónokra cserélheti futárait a DHL

A DHL több mint három éve fejleszt és tesztel drónokat olyan körülmények között, ahol futárautókkal nem, vagy csak nagy nehézségek árán oldható meg a csomagszállítás. A DHL harmadik generációs drónját, az úgynevezett DHL Parcelcoptert hegyvidéki körülmények között tesztelték, és teljesen automatikusan közlekedik két csomagküldő állomás között. „A drónok szerepe elsősorban az elzárt települések esetében jelentős, ahol nehéz útviszonyok, zord időjárás vagy nagy szintkülönbségek nehezítik a közlekedést. Ilyenek lehetnek a hegyvidéki települések, szigetek, de akár áradás vagy viharkárok miatt elzárt falvak, ahová a hagyományos közúti vagy vízi járművekkel csak nagyon lassan vagy…

Részletek>