Értik az idők szavát: a Trans-Sped Csoport fejlesztéseinek központjában a digitalizáció

Fülöp Zsolt ügyvezető igazgató, Fülöp Levente cégvezető és Fülöp Szabolcs ügyvezető

A legnagyobb, kizárólag hazai tulajdonban levő logisztikai vállalatcsoport, a Trans-Sped ismét sikeres évet zárt: a debreceni székhelyű, közel 250 közúti gépjárművel és 185 ezer négyzetméteres raktárkapacitással rendelkező cégcsoport nettó árbevétele 2018-ban meghaladta a 20,4 milliárd forintot. A 2018-as évben 2017-hez képest a Trans-Sped Csoport nettó árbevétele 7,5 százalékkal növekedett, így meghaladta a 20,416 milliárd forintot, üzemi eredménye pedig elérte a 780 millió forintot. A tisztán hazai tulajdonú, komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalatok között piacvezető pozíciót betöltő cégcsoport 2018-as évének középpontjában a fejlesztések és a digitalizáció állt. A cég hatékonyágának növelése…

Részletek>

Az ITM egyre keményebb: május óta harmincöt taxi rendszámát vonta be a hatóság

Május óta harmincöt taxi rendszámát vonta be a fokozott ellenőrzéseket végző hatóság – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A közleményben kiemelték, hogy a nyári tömegrendezvényekhez kapcsolódóan Budapesten, Sopronban és Zamárdiban összevont személyszállítói ellenőrzést végeztek négy régió közlekedési hatósági szakemberei az elmúlt két hétben. A közleményben részletezik, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium közúti ellenőrei június végén, július elején a Volt Fesztivál és a Balaton Sound helyszíneinek közvetlen közelében, valamint Budapest kiemelt közlekedési csomópontjainál, a Keleti Pályaudvar, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, a Népliget térségében dolgoztak. A megvizsgált 227 taxi…

Részletek>

MÁV: 1700 milliárd forintot szán a kormány vasúti fejlesztésre

MÁV InterCity vonat

A kormány 1700 milliárd forintot szán vasúti fejlesztésre a következő hat évben – mondta a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója. Loppert Dániel elmondta, hogy Debrecen, Miskolc és Pécs irányába történnek majd nagyobb pályafejlesztések. Hozzátette, a MÁV Zrt. a kormányzatnak elfogadásra beadott egy 2023-ig tartó stratégiát, amely bemutatja, hogy a vasúti közlekedés miként válhat versenyképessé a közúti közlekedéssel szemben. A stratégia szerint 2025-ig a menetidőt a Budapest és Debrecen, illetve a Budapest Miskolc vonalon is két óra alá csökkenti majd a társaság. Jelenleg a MÁV Zrt. 80 kilométeren tud gyorsvasúti sebességet garantálni,…

Részletek>

Lánchid-dosszié: megjelent a közbeszerzés közbeszerzési ajánlati felhívása

Megjelent pénteken a Lánchíd környezetének megújítására vonatkozó tervek elkészítésének közbeszerzési ajánlati felhívása, amivel újabb mérföldkövéhez érkezett a fejlesztés – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A közlemény szerint a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér esetében engedélyezési és kiviteli tervek, továbbá tenderdokumentáció, a József Attila utca esetében pedig megvalósíthatósági tanulmány készül. A tervezés során biztosítani kell, hogy olyan közfunkciókkal bíró, egységes közterület és zöldfelület jöjjön létre, amely szerves részét képezi a budai Várnegyed és a Belváros gyalogos-turisztikai zónájának – írták. A szabadidős, pihenési és turisztikai lehetőségek javítása érdekében megújulnak,…

Részletek>

A kombinált fuvarozás fejlesztésével évente 50 ezerrel kevesebb kamion járna az utakon

kamion

A vasúti, vízi és közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy ötvenezer kamionnal közlekedhetne kevesebb a magyarországi közutakon – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség szerint olyan ösztönző rendszert kellene kidolgozni, amely új forgalmakat generál a vasúti és vízi intermodális fuvarozási rendszerekre. Egyszerűbbé kell tenni és fel kell gyorsítani a vasúti határforgalmat, mert a tehervonatok esetenként akár kilenc órán át is egy-egy szomszédos ország határállomásán várakoznak. Szükség lenne egy olyan budapesti terminál megépítésére is, ahol a nem daruzható közúti pótkocsikat át lehetne rakni a vasútra – írták.…

Részletek>

Új Tisza-híd épül Szolnokon

Elkezdődik Szolnokon a Csáklya úti Tisza-híd és a hozzá csatlakozó, Szandaszőlőst elkerülő út tervezése, a kormány az előkészítésre 1 milliárd 670 millió forintot biztosít az Innovációs és Technológiai Minisztériumon keresztül – jelentette be a minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Mosóczi László ismertette: a híd és az elkerülő út megépítése mintegy 25-30 milliárd forintba kerül, és öt-hat éven belül készül el. Emlékeztetett arra, hogy jelentős útfejlesztési program zajlik országszerte mintegy 3200 milliárd forintból, ennek az összegnek mintegy hatvan százalékát a magyar költségvetés biztosítja. Cél, hogy 2023-ra minden magyarországi településről harminc percen belül…

Részletek>

Kikötőt és logisztikai bázist létesít Magyarország Triesztben

Kikötőt és logisztikai bázist létesít Magyarország Triesztben, hogy a tengerentúlra exportáló magyar vállalatok gyorsan és akadálymentesen szállítmányozhassanak – mondta a külgazdasági és külügyminiszter. Szijjártó Péter a V4+ Logisztikai Fórum megnyitó ünnepségén bejelentette, hogy Magyarország az olaszországi Triesztben 32 hektáros területen kikötőt és logisztikai bázist hoz létre. A 60-100 millió euró közötti beruházással megteremtik a megfelelő infrastrukturális feltételeket ahhoz is, hogy a magyar cégek 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz. Hozzátette, hogy az adásvételi szerződést július elején írhatja alá a kormány. A külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy…

Részletek>

Európai Bíróság: uniós jogot sért a német autópályadíjakra vonatkozó szabályozás

Közösségi jogot sért a gyakorlatilag kizárólag külföldieket terhelő autópályadíjak németországi bevezetése – mondta ki keddi ítéletében az Európai Bíróság. A Németországban két évvel ezelőtt elfogadott díjfizetési rendszer alapgondolata, hogy a németeknek és a külföldieknek is kell úthasználati díjat fizetniük, de a belföldi autósokat a gépjárműadó csökkentésével tehermentesítik. Ausztria – Hollandia támogatásával – az Európai Bírósághoz fordult az ügyben, mondván, a szabályok gyakorlatilag diszkriminálják a külföldi autósokat, nekik kell tulajdonképpen kizárólag fizetniük az úthasználatért. A luxembourgi bírák kedden a felperesnek adtak igazat, így a német hatóságoknak módosítaniuk kell vagy visszavonniuk a kifogásolt…

Részletek>

Bekeményített a szállításügyi miniszter

építőipar

Év végéig átadják a forgalomnak a Szászsebes és Torda közötti autópálya 1-es szakaszát – közölte Răzvan Cuc, Románia szállításügyi minisztere. A tárcavezető a közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) igazgatójával, Narcis Neagával együtt ellátogatott a sztráda építőtelepére. Újságírói kérdésre válaszolva mindketten megerősítették, hogy a Szászsebes-Torda autópálya Szászsebes és Gyulafehérvár közötti 1-es szakaszát év végéig átadják a forgalomnak. Itt jelenleg hetven százalékban készültek el a munkálatok. A Gyulafehérvár és Nagyenyed közötti 2-es szakaszon zajló munkával elégedetlen volt a miniszter, és közölte az építővel, hogy szerződést bontanak, amennyiben a következő két hétben…

Részletek>

Európai bizottsági javaslat a gépjárművek valós vezetési feltételek melletti kibocsátásvizsgálatára

dízel

Az Európai Bizottság megismételt javaslatot nyújtott be, hogy a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra (RDE) vonatkozó vizsgálatok bizonyos elemei beépüljenek az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa jogszabályaiba – közölte az uniós bizottság. 2018 decemberében az Európai Unió Bírósága megsemmisítette a valós vezetési feltételek melletti kibocsátások vizsgálatára vonatkozó, 2017 szeptemberében bevezetett uniós jogszabályok egyes rendelkezéseit. A bíróság megítélése szerint ugyanis az úgynevezett megfelelési tényezőket nem az uniós bizottságot végrehajtási hatáskörrel felruházó, úgynevezett komitológiai eljárással, hanem rendes jogalkotási eljárás keretében kellett volna elfogadni. A megsemmisítés részleges volt, az RDE-szabályozási csomag…

Részletek>