Horvátországban az év elejétől augusztus végiéig 47 ezer 167 új személygépkocsit adtak el, ami 21,8 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban – közölte a Promocija Plus intézet. Csak augusztusban 3200 új autót adtak el, ami 31,5 százalékos növekedést jelent éves szinten. Az adatok szerint továbbra is a Volkswagen márka a piacvezető 15 százalékos részesedésével. Ezt követi a Renault 9,9 és az az Opel 9,6 százalékkal. A legkeresettebb modell a Skoda Octavia (2464), majd a Renault Clio (2249), a Volkswagen Polo (1712), a Volkswagen Golf (1677) és az Opel Astra…
Részletek>Címke: kutatás
Az emberek készen állnak az együttműködésre a robotokkal – nem is van nagyon más választásuk
Az emberek 93 százaléka elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén, és kész együttműködni velük – derül ki az Oracle és a Future Workplace kutatócég közös felméréséből. Fehér Csaba, az Oracle portfolió igazgatója a kutatásról elmondta, az eredmények jól mutatják, hogy az emberek nem félnek a mesterséges intelligencia használatától, a robotokkal való kapcsolattartástól, illetve a munkájuk elvesztésétől a mesterséges intelligencia miatt. Az 1320 humánerőforrás-vezető és munkavállaló megkérdezésével készített felmérés szerint a megkérdezettek készen állnak a mesterséges intelligencia (AI) használatára. A kutatásból az is kiderült, hogy jelentős különbség van a mesterséges intelligencia…
Részletek>Az online rendelt termékek kiszállításának drágulását jósolja egy felmérés
Az online vásárlásoknál a logisztikai cégek már tavaly év végén emelték a kézbesítések árát, a tendencia 2018 első negyedévében is folytatódott és az év hátralévő részében is folytatódik, amelyet az online vásárlók is megéreznek majd – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei második tanulmányából. A magyar vásárlók tavaly mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba gyakran ingyen, de a marketingcélú ingyenes szállítás arra késztette a kereskedőket, hogy a termék árába épített szállítási díj a lehető legalacsonyabb legyen, így…
Részletek>A globális kereskedelem további fejlődését jelzi előre a DHL
A globális kereskedelem és a világgazdaság kilátásait előrejelző mutatót dolgozott ki a DHL és az Accenture. A DHL Global Trade Barometer (globális kereskedelmi barométer) elnevezésű mutató nagy mennyiségű logisztikai adaton alapul, amelynek elemzését és értékelését mesterséges intelligencia végzi. A két cég hosszú távú együttműködésbe kezdett annak érdekében, hogy negyedévente publikálják az index értékeit. A DHL Global Trade Barometer olyan alapanyagok és alkatrészek kereskedelmi adatait használja fel, amelyek további ipari feldolgozás alapjául szolgálnak – például ruhacímkék, lökhárítók vagy mobileszközök érintőképernyője. Ezek vonatkozásában az index a világkereskedelem több mint 75 százalékát bonyolító…
Részletek>A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek
A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek, amelyeknek alapvető részei lesznek az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek – derül ki a CBRE ingatlantanácsadó Kiskereskedelem jövője 2030 című kutatásából. Ismertetik, a bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább a fogyasztók elvárásaira összpontosítanak, és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet. A hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) pedig fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére. Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és…
Részletek>A repülőterek biztonságához járulnak hozzá egy uniós kutatás magyar résztvevői
A repülőterek biztonsági rendszerében alkalmazott okostechnológiák külső támadások elleni védelmét modellezi egy uniós program magyar kutatócsoportja – közölte a részt vevő két magyar szervezet egyikeként a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. Az okostechnológiák mára stratégiailag kiemelt középületekben, közlekedési infrastruktúrákban és telekommunikációs hálózatokban is jelen vannak, mivel azonban ezeket hétköznapi használatra fejlesztik ki, szélsőséges esetekben – természeti csapások, kibertámadások – működésképtelenné válhatnak. Ennek megakadályozására mesterséges immunrendszert kell kiépíteni az egymáshoz kapcsolódó okostechnológiák számára, amelynek birtokában a rendszer képes lesz akár önmagát vezérelve is elhárítani, blokkolni a veszélyt – áll…
Részletek>