Tovább nőtt az eladott új autók száma Horvátországban

Skoda

Horvátországban az év elejétől augusztus végiéig 47 ezer 167 új személygépkocsit adtak el, ami 21,8 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban – közölte a Promocija Plus intézet. Csak augusztusban 3200 új autót adtak el, ami 31,5 százalékos növekedést jelent éves szinten. Az adatok szerint továbbra is a Volkswagen márka a piacvezető 15 százalékos részesedésével. Ezt követi a Renault 9,9 és az az Opel 9,6 százalékkal. A legkeresettebb modell a Skoda Octavia (2464), majd a Renault Clio (2249), a Volkswagen Polo (1712), a Volkswagen Golf (1677) és az Opel Astra…

Részletek>

Az emberek készen állnak az együttműködésre a robotokkal – nem is van nagyon más választásuk

Az emberek 93 százaléka elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén, és kész együttműködni velük – derül ki az Oracle és a Future Workplace kutatócég közös felméréséből. Fehér Csaba, az Oracle portfolió igazgatója a kutatásról elmondta, az eredmények jól mutatják, hogy az emberek nem félnek a mesterséges intelligencia használatától, a robotokkal való kapcsolattartástól, illetve a munkájuk elvesztésétől a mesterséges intelligencia miatt. Az 1320 humánerőforrás-vezető és munkavállaló megkérdezésével készített felmérés szerint a megkérdezettek készen állnak a mesterséges intelligencia (AI) használatára. A kutatásból az is kiderült, hogy jelentős különbség van a mesterséges intelligencia…

Részletek>

Az online rendelt termékek kiszállításának drágulását jósolja egy felmérés

Az online vásárlásoknál a logisztikai cégek már tavaly év végén emelték a kézbesítések árát, a tendencia 2018 első negyedévében is folytatódott és az év hátralévő részében is folytatódik, amelyet az online vásárlók is megéreznek majd – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei második tanulmányából. A magyar vásárlók tavaly mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba gyakran ingyen, de a marketingcélú ingyenes szállítás arra késztette a kereskedőket, hogy a termék árába épített szállítási díj a lehető legalacsonyabb legyen, így…

Részletek>

A globális kereskedelem további fejlődését jelzi előre a DHL

A globális kereskedelem és a világgazdaság kilátásait előrejelző mutatót dolgozott ki a DHL és az Accenture. A DHL Global Trade Barometer (globális kereskedelmi barométer) elnevezésű mutató nagy mennyiségű logisztikai adaton alapul, amelynek elemzését és értékelését mesterséges intelligencia végzi. A két cég hosszú távú együttműködésbe kezdett annak érdekében, hogy negyedévente publikálják az index értékeit. A DHL Global Trade Barometer olyan alapanyagok és alkatrészek kereskedelmi adatait használja fel, amelyek további ipari feldolgozás alapjául szolgálnak – például ruhacímkék, lökhárítók vagy mobileszközök érintőképernyője. Ezek vonatkozásában az index a világkereskedelem több mint 75 százalékát bonyolító…

Részletek>

A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek

kosár, beszerzésimenedzser-index

A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek, amelyeknek alapvető részei lesznek az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek – derül ki a CBRE ingatlantanácsadó Kiskereskedelem jövője 2030 című kutatásából. Ismertetik, a bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább a fogyasztók elvárásaira összpontosítanak, és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet. A hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) pedig fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére. Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és…

Részletek>

A repülőterek biztonságához járulnak hozzá egy uniós kutatás magyar résztvevői

A repülőterek biztonsági rendszerében alkalmazott okostechnológiák külső támadások elleni védelmét modellezi egy uniós program magyar kutatócsoportja – közölte a részt vevő két magyar szervezet egyikeként a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. Az okostechnológiák mára stratégiailag kiemelt középületekben, közlekedési infrastruktúrákban és telekommunikációs hálózatokban is jelen vannak, mivel azonban ezeket hétköznapi használatra fejlesztik ki, szélsőséges esetekben – természeti csapások, kibertámadások – működésképtelenné válhatnak. Ennek megakadályozására mesterséges immunrendszert kell kiépíteni az egymáshoz kapcsolódó okostechnológiák számára, amelynek birtokában a rendszer képes lesz akár önmagát vezérelve is elhárítani, blokkolni a veszélyt – áll…

Részletek>