Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt

Német márka

Országszerte mintegy 800 Tesla S tulajdonosnak kell Németországban visszafizetnie azt a 4000 eurós (mintegy 1,3 millió forint) kedvezményt, amelyet a jármű megvásárlásakor kaptak – közölte szerdán az ügyben illetékes német hatóság. A Tesla beperelte a német államot a döntés miatt. A döntés hátterében a kedvezményekről határozó német Szövetségi Gazdasági és Exportellenőrzési Hivatal (Bafa) és a Tesla közötti vita áll. Az elektromos hajtású autók után járó kedvezmény egyik feltétele ugyanis az, hogy az autó nettó listaárának kevesebbnek kell lennie 60 ezer eurónál. A legtöbb eladott Tesla S drágább ennél, de az…

Részletek>

Bővítik a müncheni repülőteret

Több mint 450 milló eurós beruházást indítanak a müncheni nemzetközi repülőtéren, a pénzt korszerűsítésére és bővítésre fordítják. A repülőteret üzemeltető társaság csütörtöki közleménye szerint felújítják az 1992-ben megnyitott 1-es terminál utasforgalmi részeit és építenek egy új utasmólót. A 320 méter hosszú építményen 12 beszállító folyosó lesz, a schengeni övezeten kívüli járatokat szolgálja majd ki. A fejlesztés révén 95 ezer négyzetméterrel bővül a terminál, az építkezés várhatóan az idén kezdődik, az új mólót legkorábban 2023-ban lehet használni. A költségeket 455 millió euróra (150 milliárd forint) becsülik, a beruházást saját forrásból finanszírozzák.…

Részletek>

Fővállalkozóként jelenik meg a KÉSZ Csoport a németországi Ruhr-vidéken

Fővállalkozóként jelenik meg a KÉSZ Csoport a németországi Ruhr-vidéken, az építőipari társaság egy csaknem százezer négyzetméteres területen induló ingatlanfejlesztési projektben vesz részt, az együttműködési megállapodást írták alá a német partnercéggel. A KÉSZ Csoport közleménye alapján a társaság a német gazdaság legfontosabb központjai között számon tartott Ruhr-vidék egyik nagyvárosában, Hernében fekvő Schamrockpark nevű terület fejlesztésében vesz részt a tulajdonos FAKT AG partnereként. A terület a Ruhrkohle AG (RAG) nevű bányatársasághoz tartozott, a vállalkozás központja volt, 26 épület áll rajta, köztük egy műemlék, a Mulvany villa. Az esseni központú FAKT AG az…

Részletek>

Nem is annyira rémisztőek az autópályadíjak Európában 2018 nyarán

Az üdülési szezon beindultával számos honfitársunk autóval utazik a szomszédos országokba, számukra hasznos információ, hogy a nyaralás célpontjai felé vezető úton mennyit és milyen módon fizethetnek az autópálya-használatért. Az autopalyamatrica.hu portál összegyűjtötte a nyári utazások legnépszerűbb célországainak autópályadíj-fizetéssel összefüggő alapvető tudnivalóit. A körképből kiderül: nincs két olyan ország, ahol ugyanannyit kellene fizetnünk az autópályákért, ám korántsem a hazai úthasználati jogosultság a legdrágább. A díjak beszedését alapvetően két módon oldják meg: matricás (időalapú) és kapus rendszerrel. Utóbbi általában jóval drágább, és bizonyos időszakokban komoly torlódások is kialakulnak, elég, ha a nyáron…

Részletek>

Dízelbotrány: rács mögött az Audi igazgatótanácsának elnöke

Rupert Stadler Audi

Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben. A müncheni ügyészség közleménye szerint Rupert Stadlert (képünkön) bűncselekmény nyomai eltüntetésének veszélye miatt kellett előzetes letartóztatásba helyezni. A társaság ellen szabálytalan motorvezérlő rendszerrel felszerelt dízelautók európai értékesítése miatt folytatnak eljárást.  Stadler május végén került a gyanúsítottak közé, akiknek száma így húszra emelkedett. Köztük van az igazgatótanács egy tagja, akinek nevét nem hozták nyilvánosságra. Nála és Stadlernél házkutatást is tartottak. Csalással és hamis állítások okirati hitelesítésében való közreműködéssel gyanúsítják őket. A VW dízelbotrányának 2015-ös…

Részletek>

Dízelbotrány: megbírságolták egymilliárd euróra a Volkswagen csoportot Németországban

Egymilliárd euró (~320 milliárd forint) bírság megfizetésére kötelezte a németországi Braunschweig ügyészsége a Volkswagen csoportot (VW) dízelüzemű motorokkal összefüggő szabálytalanságok miatt, a járműgyártó társaság közölte, hogy elfogadja a döntést. A VW közleménye szerint a bírságot azért vetették ki, mert a társaság megsértette felügyeleti kötelezettségeit a motorfejlesztő részleg tevékenységével kapcsolatban. Az ügyészségi nyomozás megállapítása szerint ez az egyik oka annak, hogy a VW 2007 és 2015 között 10,7 millió olyan – az Egyesült Államokban és Kanadában EA 288 Gen3 jelzésű, más térségekben pedig EA 189 jelzésű motorral szerelt – járművet értékesített,…

Részletek>

Termeléskorlátozásra kényszerül a Volkswagen az új fogyasztás-, és kibocsátásmérési szabvány miatt

A termelés átmeneti korlátozására kényszerül a Volkswagen német autógyár a wolfsburgi központi üzemében szeptemberben, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP). A társaság szerdai közleménye szerint Herbert Diess, a Volkswagen csoport (VW) vezérigazgatója a wolfsburgi üzem dolgozóinak gyűlésén elmondta, hogy hatalmas feladat az átállás a WLTP szabványra, ezt mutatja, hogy egyedül a Volkswagen márkánál több mint kétszáz modellvariációt kell rendkívül rövid idő alatt újra levizsgáztatni és engedélyeztetni. Az új típusú eljárás az eddiginél sokkal összetettebb és hosszabb, nagyjából háromszoros…

Részletek>

Az új autók értékesítésének korlátozására kényszerült a Porsche

porsche

Az új autók értékesítésének átmeneti korlátozására kényszerült a Porsche, a német gyártó pénteki közleménye alapján a fennakadást az okozta, hogy a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP). A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap a hírportálján pénteken azt jelentette, hogy a Porsche teljes egészében felfüggesztette az újautó-értékesítést Európában, mert rosszul mérte fel az átálláshoz szükséges technikai műveleteket. A társaság cáfolta a FAZ értesülését, német hírportálokon ismertetett állásfoglalása szerint csak korlátozzák a kínálatot. A gyártó szerint a fennakadás annak tulajdonítható, hogy…

Részletek>

Nem végeznek az idén a dízelautók vezérlő szoftverének frissítésével Németországban

A korosabb dízelautók motorvezérlő szoftverének a károsanyag-kibocsátási értékek javítását szolgáló frissítését nem fogják tudni az idén a teljes kijelölt állományra elvégezni, marad belőle a jövő évre is – közölte az autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Passauer Neuen Presse lapnak adott interjúban, ami kedden jelent meg az online kiadásban. Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt,…

Részletek>

Dízelbotrány: kisbuszok visszahívására kötelezték a Daimlert

Mercedes Benz

A versenytárs Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányához hasonló rendellenességre hivatkozva több ezer kisbusz visszahívására kötelezte a Daimler német járműgyártó csoportot a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA). A társaság közölte, hogy nem történt jogsértés. A Daimler közölte, hogy a KBA megítélése szerint az 1,6 literes, Euro 6 környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt Mercedes-Benz Vito kisbuszoknál nem felel meg az előírásoknak két programbeállítás a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében. Ezért a hatóság 6300 ilyen jármű visszahívására és szervízelésére kötelezte a céget. A Daimler vitatja a KBA megállapításait, és kész bíróság előtt rendezni a…

Részletek>