Átadták a veszprémi 8-as főút déli elkerülő szakaszát és a 8-as utat, valamint a 82-es számú főutat összekötő szakaszt kedden. Ezzel biztonságosabbá és gyorsabbá vált a Balaton és a főváros közti közlekedés. Az útátadóval egybekötött sajtótájékoztatón a beruházást végző NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese, Nyul Zoltán közölte: a balatonfüredi és a litéri csomópontok között több ütemben épült meg a 7,5 kilométeres útszakasz, 25,3 milliárd forintból. A 8-as főutat a 82-essel összekötő 1,1 kilométeres szakasz csaknem hárommilliárd forintba került. Nyul elmondta, hogy a 8-as főutat a 82-es úttal összekötő új szakasz, a 8229-es…
Részletek>Címke: NIF
Négysávosra bővítették a 37-es főút egyik szakaszát
Átadták a négysávosra kibővített 37-es főút Újharagod és Bekecs közötti, tíz kilométer hosszú szakaszát a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Gesztely közelében. A főút Gesztely és Szerencs közötti 19 kilométeres szakaszának négysávosítási munkálatai 2021 májusában kezdődtek el, ezúttal pedig már tíz kilométeren nyitották meg a járműforgalom előtt mindegyik Miskolc, illetve Szerencs felé vezető forgalmi sávot. Úgy épült meg ez a fejlesztés, hogy a meglévő 37-es főút mellé építettek két új sávot, az eddig használt szakaszok pedig teljesen megújultak. A régi főút Gesztely és Szerencs között balesetveszélyes volt, az új szakasszal azonban Miskolctól egészen…
Részletek>Ismét elkészült az M76-os autóút egy szakasza
Elkészült az M76-os autóút három kilométeres szakasza Balatonszentgyörgy térségében. Az M7-es autópályát Zalaegerszeggel összekötő M76-os a zalaegerszegi járműipari tesztpálya részeként is működik majd, ugyanis egy tíz kilométeres szakaszt tesztútként alakítanak majd ki. Ez a rész alkalmanként teljesen lezárható lesz, így ott nagysebességű járművizsgálatokat is végezhetnek majd. A Balatonszentgyörgynél most elkészült három kilométeres szakasz rendkívül bonyolult a terepviszonyok és az út-vasút-csatlakozások miatt. Hasonlóan műszaki kihívást jelent a folytatás – már pályázatra meghirdetett – építése, mert a Kis-Balaton mellett kell megépíteni: remények szerint két év alatt elkészülhet. Nyul Zoltán, a NIF Zrt.…
Részletek>Csaknem 107 milliárd forintból épülhet meg az M44-es záró szakasza
A Hódút Kft. építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, Kecskemét-Szentkirály közti szakaszát csaknem nettó 107 milliárd forintért. A szerződést várhatóan még idén megkötik – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúrakezelő (NIF) Zrt. Az M44-es gyorsforgalmi út ezzel a szakasszal kapcsolódik be az M5-ös autópályába. Azt írták, a Kecskemét-Szentkirály közti szakasz 32,2 kilométer hosszú, 22,50 méter koronaszélességű lesz, 14 műtárgyat kell kialakítani. Az építkezés az 5. számú főúton létesítendő turbó típusú körforgalommal kezdődik, mely biztosítja a csatlakozást az M5-ös autópályával a Kecskemét-Észak csomóponton keresztül. A szakasz elején egy egyszerű pihenőhely épül. Nagykőrösig…
Részletek>Átadták az észak-balatoni vasútvonal villamosított szakaszát
Átadták az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakaszát. Az észak-balatoni vasútvonal első ütemben 55 kilométeren megújított szakaszán szombattól már villamos vontatással járhatnak a vonatok. A korszerűsített infrastruktúrának köszönhetően a korábbi székesfehérvári mozdonycsere megspórolásával akár húsz perccel csökken a menetidő Balatonfüredről Budapestre. Előkészületben van az északi parton az összesen mintegy 106 kilométeres Balatonfüred – Tapolca – Keszthely és Tapolca – Ukk vonalszakaszok felújítása, villamosítása is. Megjegyezte: a kapcsolódó közbeszerzésben már beérkeztek az ajánlatok, eredményes eljárás esetén megkezdődhet a tervezés, engedélyeztetés. A távlati cél a Balaton…
Részletek>Letették a Kalocsa-Paks új Duna-híd alapkövét
Letették a Kalocsa-Paks Duna-híd alapkövét csütörtökön, az új Duna-hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken. A 2024 nyarára elkészülő Kalocsa-Paks új Duna-híd, a huszadik híd lesz a Duna magyarországi szakaszán – közölte a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. A híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke 92 milliárd forint. A beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő…
Részletek>Új buszpályaudvart adtak át Dorogon
Átadták Dorog új buszpályaudvarát pénteken a város vasútállomása mellett. A 360 járatot kiszolgáló létesítménnyel intermodális közlekedési csomópont jött létre, közvetlen vasúti átszállással. Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte: az új vasúti átszállópontot évente 116 ezer buszjárat érinti, így az mintegy négymillió utasnak biztosíthat csatlakozást a vasúti közlekedéshez. Hozzátette, a vasútállomás megközelítését biztosító út kiépítésével lehetőség nyílt arra, hogy az autóbuszok közvetlenül a vágányokig vihessék az utasokat. A felújított vasútállomás előterében mindkét irányból három autóbusz-megállóhelyet létesítettek. Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, a MÁV és a Volánbusz közötti stratégiai…
Részletek>Január közepén érkezik a tram-train prototípusa
Január közepén érkezik meg az ország első vasút-villamosa, a jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train a gyártó Stadler Rail Valencia S.A.U. tájékoztatása szerint – közölte a MÁV Zrt. A közlemény szerint a 216 férőhelyes tram-train járművek Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként 50 kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással pedig már óránként 100 kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas…
Részletek>Átadták az M44 Békéscsaba és Kondoros közötti szakaszát a forgalomnak
Az eredetileg tervezettnél másfél hónappal korábban, péntek délutántól használhatják az autósok az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-Kondoros közötti 17,6 kilométeres szakaszát – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A 17,6 kilométeren egy bazaltbeton pályaszerkezettel készült turbó körfogalom, egy különszintű csomópont, két vadátjáró és hét híd épült meg. Kétsoprony térségében új pihenőt alakítottak ki, Békéscsabán pedig bővült a mérnökségi telep, amelynek feladata az elkészült szakasz üzemeltetése lesz – tudatták. A kivitelező Duna Aszfalt Kft. január végéig, a szerződésben szereplő befejezési határidőig a Kondorosnál lévő ideiglenes csomópont elbontásán, a Fürjesi csomópontban…
Részletek>Közlekedési központ épült Kaposváron
Közösségi közlekedési központ épült Kaposváron, a 17,7 milliárd forintos beruházás elemeit már használatba is vették az utazók – mondta a város polgármestere. Szita Károly beszámolt arról, hogy a belváros legforgalmasabb részének átalakításával járó fejlesztéssel könnyebbé, biztonságosabbá vált az ott naponta megforduló 32 ezer ember közlekedése. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: elsőként a kaposvári készült el Magyarország közlekedési központjai közül, amelyek célja, hogy a lehető legkisebb fennakadással lehessen váltani a közlekedési módok között. Az egy helyre került távolsági, helyi járatú autóbuszállomást és vasútállomást a közös peronon az utazók kényelmesebben elérhetik.…
Részletek>