A Lidl Magyarország 14,2 milliárd forintért értékesített magyar bort tavaly

Lidl

A Lidl Magyarország belföldön és külföldön összesen 14,2 milliárd forintért értékesített magyar bort, a forgalom öt év alatt csaknem 60 százalékkal nőtt. Az áruházlánc közleménye szerint az exportforgalom elérte a 15 millió palackot, külföldön a furmint, a királyleányka és a szürkebarát a legnépszerűbb magyar borfajta. A kínálat széleskörű, családi pincészetek és nagy borászatok termékeit egyaránt forgalmazzák, 2018-tól 2022-ig több mint 60 milliárd forint bevételhez juttatva őket. A Lidl jelenleg Európa 16 országában több mint 200 féle magyar bort árusít. Az áruházlánc csaknem egy évtizede döntött arról, hogy a magyar beszállítók…

Részletek>

Primavera: már a reptéren és a kifutópályán is

Nyár eleje óta a budapesti reptéren átutazó hazai és külföldi közönség Primavera ásványvizet is vásárolhat a Heinemann Duty Free boltokban. Ez a márka lesz a hivatalos „ásványvizes” támogatója a Budapest Airport által szeptemberben szervezett nemzetközi Runway Run 5.0 futóversenynek is. A Primavera és a zászlóshajó Mizse forgalmazója, a Magyarvíz Kft. sikeres első félévet zárt: mennyiségben 9,6 százalékkal nőttek eladásai a tavalyi I-VI. hónaphoz képest – ezzel túlszárnyalta a hazai ásványvízpiac 2,4 százalékos össznövekedését, és az idei nyár rekordforgalmat hozott. Újabb ásványvízmárka a reptéren A Magyarvíz Ásványvíz Kft., a Heinemannal kötött…

Részletek>

Harminc év, és több lehet a műanyag az óceánokban, mint a hal

A műanyagpalackok iránti kereslet növekedését a palackozott víz iránti csillapíthatatlannak tűnő vágy hajtja, valamint a nyugati, “folyton úton” életmód átterjedése Kínára és az ázsiai-csendes-óceáni régióra. A The Guardian című brit napilap birtokába jutott friss adatok szerint 2016-ban több mint 480 milliárd műanyag üdítőspalackot adtak el világszerte. Egy évtizeddel korábban ez a szám még nagyjából 300 milliárd volt, és az Euromonitor International kutatócég legfrissebb becslései szerint 2021-re eléri az 583,3 milliárdot. Az üdítős és vizespalackok többsége a műanyagtermékek gyártásában széles körben használt, és újrahasznosítható polietilén-tereftalát (PET) felhasználásával készül. A palackok begyűjtésére…

Részletek>

A UPS szállítja Európa legjobb borait a világnak

Megújult szolgáltatásával a UPS most már az Európán-kívüli fogyasztók számára is közvetlenül szállít borokat. A UPS bővíti szolgáltatás-portfólióját, így mostantól az alkoholos italok, borok és sörök közvetlenül juthatnak el a fogyasztókhoz a világ bármely pontján. A borszakértők és ínyencek így kedvenc italaikat a UPS Express vagy Standard szolgáltatások igénybevételével, akár közvetlenül a szőlőültetvényekről is beszerezhetik. A 2017-es VINEXPO / IWSR Global Study 2015-2020 felmérése szerint a kínai borimport 2016 és 2020 között várhatóan nyolcvan százalékkal emelkedik majd, a teljes ázsiai csendes-óceáni térség pedig közel 13 százalékos importnövekedésre számíthat. Olaszország, Franciaország…

Részletek>

Másfélmilliárd forintos fejlesztésbe kezd a Juhász Testvérek Pincészet Egerszalókon

Másfél milliárd forintból borászati központot épít Egerszalókon a Juhász Testvérek Pincészet. A központban létesül egy hiper reduktív, azaz oxidációmentes technológia, egy laboratórium, egy elektropneumatikus töltősor és egy nagy teljesítményű címkéző sor. A központ irodaházában vendéglátásra is alkalmas bemutatótermet alakítanak ki, és lesz egy 3000 négyzetméteres, modern raktárépület is. A várhatóan két év alatt elkészülő, összesen 3400 négyzetméteres központban 25 új munkahely is létesül. Juhász Attila ügyvezető igazgató az ünnepségen arról beszélt, hogy cégük számára fontos a fejlődés, ám az nem mehet a minőség kárára. A leendő borászati központ is a…

Részletek>