A Rail Cargo Hungaria (RCH) az idén már egymillió tonna ukrán gabonát fuvarozott – közölte a vasúti árufuvarozó társaság. A 80 százalékban kukoricából álló gabonaszállítmányok részaránya az Ukrajnából érkező áruforgalomban a tavalyi 2 százalékról 30 százalékra nőtt – tették hozzá. A tájékoztatás szerint a több mint 17 ezer vagonban érkezett ukrán szemes termény kétharmada magyarországi megrendelők telephelyére került, a fennmaradó rész Olaszország és Ausztria gabonatárolóiba ment tovább. Hangsúlyozták, hogy a Rail Cargo vállalatcsoport – amelynek tagja az RCH is – a háború kitörése óta prioritásként kezeli az Ukrajnából érkező élelmiszeripari…
Részletek>Címke: RCH
A Rail Cargo bővíti a miskolci TS Hungaria kapacitását
A Rail Cargo vasúti árufuvarozó cég 700 millió forint értékű kapacitásbővítő beruházást hajt végre vasúti járműjavító leányvállalatánál, a miskolci Technical Services Hungaria Kft.-nél (TS Hungaria) – jelentette be Kovács Imre, a Rail Cargo Austria igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke. Hozzátette, az eszközpark bővítését a TS Hungaria szolgáltatásai iránt dinamikusan növekvő piaci igények indokolják, a cég üzleti forgalma az év első harmadában 17 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának mértékét. A közleményben kiemelték, a vállalat világszínvonalú technológiával, modern esztergagéppel, automata ultrahangos tengely- és kerékvizsgáló berendezéssel…
Részletek>A Rail Cargo Hungaria 3,6 millió tonna áru fuvarozását érintő megállapodást kötött
A Rail Cargo Hungaria (RHC) részéről évi 3,6 millió tonna áru fuvarozását, a vállalat éves szállításának 12-14 százalékát érintő megállapodás született az ukrán vasútvállalattal – közölte az RHC. Korábbi közleményük szerint az Ukrzaliznica (UZ) az RHC ajánlatát elfogadva február végéig meghosszabbította a 2018-ra egyeztetett, határforgalmi tevékenységgel kapcsolatos költségek közös alkalmazását, az év elején bejelentett 50 százalékos áremelést pedig 10-15 százalékkal mérsékelték. Utóbbi a különböző költségtényezők közül csak a vontatási díjra vonatkozik. A határforgalmi díjat több tényező befolyásolja, ezért a módosítás összességében értendő, mértéke az egyes fuvarok közlekedtetésétől függ – írták.…
Részletek>A Rail Cargo Hungaria nem fogadja el az ukrán vasút áremelését
A Rail Cargo Hungaria (RCH) nem fogadja el az ukrán vasútnak (Ukrzaliznica) a határforgalom lebonyolítására vonatkozó áremelését, az árufuvarozó vállalat álláspontja szerint az intézkedés ultimátum jellege ellentétben áll a korábbi években kialakult jó partneri együttműködés gyakorlatával – közölte a Rail Cargo Hungaria. A társaság közleményében Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke, aki február közepétől a Rail Cargo Austria igazgatóságának is tagja felidézte, hogy az ukrán vasúttársaság olyan egyoldalúan előkészített díjemelést jelentett be közép-európai partnereinek, amely január 1-től mintegy ötven százalékkal növelte a határforgalom lebonyolításával kapcsolatos költségeket. A Rail…
Részletek>Drágul a vasúti árufuvarozás jövőre
Átlagosan hat-tíz százalékos díjemelésre készülnek jövőre a magyarországi vasúti árufuvarozók, ügyfeleikkel már egyeztetnek – írta a Világgazdaság. A lapnak a fuvarozók elmondták, hogy többet kell majd fizetniük a MÁV-nak a vontatáshoz használt villamos energiáért. E költségek a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) várhatóan 23 százalékkal nőnek, a GYSEV Cargónál 25 százalékkal, a CER Cargo Hungary pedig húsz százalékot jelzett. Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója elmondta, hogy a másik nagy, díjemelésre szorító tétel annak többletköltsége, hogy a pályafelújítások miatt a szerelvények kénytelenek a korábbinál hosszabb úton és hosszabb ideig közlekedni.…
Részletek>