Termeléskorlátozásra kényszerül a Volkswagen az új fogyasztás-, és kibocsátásmérési szabvány miatt

A termelés átmeneti korlátozására kényszerül a Volkswagen német autógyár a wolfsburgi központi üzemében szeptemberben, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP). A társaság szerdai közleménye szerint Herbert Diess, a Volkswagen csoport (VW) vezérigazgatója a wolfsburgi üzem dolgozóinak gyűlésén elmondta, hogy hatalmas feladat az átállás a WLTP szabványra, ezt mutatja, hogy egyedül a Volkswagen márkánál több mint kétszáz modellvariációt kell rendkívül rövid idő alatt újra levizsgáztatni és engedélyeztetni. Az új típusú eljárás az eddiginél sokkal összetettebb és hosszabb, nagyjából háromszoros…

Részletek>

Dízelbotrány: egyre sárosabb az Audi

Audi

Újabb szabálytalanságokat tártak fel a német Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Audi belső vizsgálatán az autógyártó csoport dízelbotrányával kapcsolatban, a társaság keddi közleménye szerint az ügy több tízezer kocsit érint, köztük új gyártmányokat, amelyek értékesítését ideiglenesen leállították. A belső vizsgálaton a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló szoftveres megoldást találtak A6-os és A7-es típusú luxusautóknál, amelyekbe Euro-6 besorolású, hathengeres, Gen2 evo jelzésű dízelmotort építettek be. A vizsgálati eredményről tájékoztatták a német közúti közlekedési hatóságot (KBA) és a típusengedélyt kiadó luxemburgi hatóságot. A szabálytalanul működő motorvezérlő rendszerrel szerelt új gyártmányokat egyelőre nem szállítják ki, hanem…

Részletek>

Új vezérigazgató a Volkswagen csoportnál

Új vezérigazgató kinevezéséről és a vállalatvezetés átszervezéséről döntött a német Volkswagen csoport (VW) felügyelőbizottsága. A járműgyártó társaság közleménye szerint a VW-t a 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta irányító Matthias Müllert a csoport névadó márkájának eddigi igazgatója, Herbert Diess váltja a vezérigazgatói tisztségben, azonnali hatállyal. A napok óta várt bejelentésről a német sajtóban megjelent elemzések szerint Matthias Müllerrel az lehetett a legnagyobb gond, hogy nem volt jó kommunikátor, több interjúban szerencsétlenül fogalmazott. A vállalatnál az a kifogás is hallható vele szemben, hogy a fáradtság jeleit mutatta. Nagy érdeme, hogy átvezette a dízelbotrány…

Részletek>

Eladási rekorddal javított eredményén tavaly a svéd Scania

Eladási rekord mellett növelte forgalmát és nyereségét, valamint javította gazdálkodási mutatóit tavaly a Scania svéd haszongépjármű-gyártó vállalat – közölte a Scania Hungária Kft. A Scania 2017-ben az előző évihez képest 12 százalékkal 90,7 ezerre növelte járműeladásait, ami új rekord. A megrendelés-állomány tavaly 28 százalékkal 109 ezerre emelkedett és a cég történetében első alkalommal lépte át a 100 ezres határt. Az értékesítési árbevétel 15 százalékkal 119,7 milliárd svéd koronára (12 milliárd euró) emelkedett tavaly, az üzemi eredmény pedig ezzel párhuzamosan megduplázódott, 97 százalékkal 12,4 milliárd euróra nőtt. A cég bevételarányos jövedelmezősége…

Részletek>

Német lap: továbbra is a Volkswagen a világ legnagyobb autógyártója

Továbbra is a Volkswagen csoport (VW) a világ legnagyobb autógyártója, a német társaság tavaly minden korábbinál több gépjárművet adott el, és rekordnagyságú bevételre tett szert – írta a Bild am Sonntag című vasárnapi német lap a VW belső, előzetes adataira hivatkozva. A VW nem nyilvános számításai alapján nagyjából 10,7 milliót gyártmányt értékesítettek 2017-ben, ami történelmi csúcs és nagymértékű növekedés az egy évvel korábbi 10,3 millióhoz képest. A VW így második éve a világ legnagyobb autógyártója. A Toyota ismét a második, a japán társaság 10,4 millió autót adott el 2017-ben. A VW…

Részletek>

Az Európai Bizottság 880 millió euróra büntette a Scaniát

Kartellezés miatt 880 millió eurós (körülbelül 274 milliárd forintos) bírságot szabott ki a Scania svéd autóipari vállalatra szerdán az Európai Bizottság. A brüsszeli testület vizsgálata megerősítette, hogy a Scania és öt másik európai gyártó 1997-től 14 éven át „egyeztetett időpontban vezette be az új károsanyag-kibocsátási technológiákat, és megállapodtak teherautóik nagykereskedelmi áráról”. Négy másik kartellező – a Daimler, a Volvo, a DAF és az Iveco – a bírság tíz százalékos csökkentése fejében korábban elismerte, hogy jogellenesen járt el, a MAN pedig mentesült a pénzbüntetés alól, mert felhívta a figyelmet a szabálysértésre,…

Részletek>

Rekordszintű árbevételt ért el a Scania tavaly

Rekordszintre, közel 104 milliárd svéd koronára nőtt a Scania autóipari cég tavalyi árbevétele világszinten, ami tíz százalékkal haladja meg a 2015-ös bevételt – közölte a Scania Hungária Kft. A vállalat üzemi eredménye ugyanakkor 34 százalékkal, 6,38 milliárd svéd koronára csökkent 2016-ban éves összehasonlításban. Az adózás előtti eredmény 35 százalékkal 5,96 milliárd, a mérleg szerinti eredmény pedig 52 százalékkal 3,24 milliárd svéd koronára süllyedt. A közleményben Martin Lundstedt, a Scania elnök-vezérigazgatója rámutatott: a Scania nettó értékesítési árbevétele rekordszintűre, közel 104 milliárd svéd koronára nőtt. Az átadott tehergépkocsik és autóbuszok száma is minden…

Részletek>

Nagyobb forgalom mellett csökkent a Scania kilenc havi eredménye

Növekvő árbevétel mellett fejlesztési kiadások és egyszeri tételek miatt csökkent a Scania teherautó gyártó vállalat eredménye az év első kilenc hónapjában – jelentette be a Scania Hungária Kft. Az év első három negyedévében a Scania Group nyolc százalékkal 75,2 milliárd svéd koronára növelte értékesítési árbevételét, miközben üzemi eredménye 47 százalékkal 3,7 milliárd koronára, nyeresége pedig 71 százalékkal 1,4 milliárd koronára csökkent. A csoport értékesítési árbevétele a harmadik negyedévben tíz százalékkal 25,1 milliárd svéd koronára emelkedett az egy évvel korábbi 22,8 milliárd koronáról. A negyedévet a Scania 2,3 milliárd korona, az előző évinél három százalékkal…

Részletek>