Akár 14 milliárd euró feletti összegre is rúghat az autógyárakat sújtó uniós bírság, ha nem teljesítik a teljes modellpalettára 2021-től érvényes átlagos károsanyag kibocsátási határértékeket – írja a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet elemzése. Az Európai Unió 2020-tól új, szigorúbb, kilométerenként 95 grammos átlagos szén-dioxid kibocsátási határértéket vezet be az autógyártók személygépkocsi termékpalettájára. A kibocsátási normát fokozatosan vezetik be, azt 2021-től kell majd a járművek valós közúti üzemi terhelését a korábbinál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) tesztelési eljárás szerint teljesíteni. A határértéket nem teljesítő flottákra már…
Részletek>Címke: SUV
A Skoda is pályacsúcsot ért el
A Skoda Auto rekordszámú, 652 700 személygépkocsit adott el az első fél évben, ami 11,6 százalékkal több a tavalyi első hat havinál – derül ki a német Volkswagen csoporthoz tartozó cseh autógyártó közleményéből. A legkeresettebb modell a közép-kategóriás Octavia, amelyből 210 700, éves szinten 2,6 százalékkal több kelt el. A két SUV közül a Kodiaq egy év alatt a Skoda negyedik legkeresettebb modelljévé vált, és az első fél évben 77 900-at adtak el belőle. Nyugat-Európában a Skoda eladásai 5,9 százalékkal, 267 100 autóra emelkedtek. Ebből 93 ezer Németországban talált vevőre, ami…
Részletek>A Volkswagen erősít az SUV szegmensben
Az újautópiac bővülésének egyértelmű nyertese Magyarországon is a városi terepjárók (SUV) szegmense, a Volkswagen ebben a piaci kategóriában mostanra négy, jövőre pedig már öt modellel vesz részt – mondta Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria márkaigazgatója a márka prémium SUV-ja, az új Touareg bevezetése alkalmából. Ismertetése szerint az SUV-k értékesítése 2010 óta 160 százalékkal gyarapodott Magyarországon. A 2017-ben eladott 116 265 személyautóból 42 111 volt SUV, és az idei első negyedév eredményei alapján a trend tovább növekszik. A Datahouse korábban azt közölte, hogy az idei január-áprilisi időszakban eladott 43 664 személyautó 37…
Részletek>Audi Hungaria: csak egy százalékkal nőtt tavaly az árbevétel
Egy százalékkal, 7,136 milliárd euróra (2220 milliárd forint) növelte tavaly árbevételét az Audi Hungaria Zrt. – jelentette be a győri székhelyű társaság. A tájékoztatás szerint 1 965 165 motort gyártottak 2017-ban, ami 1,9 százalékkal több az előző évinél, míg a gyártósorokról legördült 105 491 jármű 16,5 százalékos csökkenést jelez. A tavaly december 31-i 12 307 fős létszám 5,8 százalékos bővülés eredménye, a 442 millió eurónyi beruházás 45 százalékkal haladja meg az előző évit. A 25 évvel ezelőtti cégalapítás óta a összberuházás volumene 8,753 milliárd euró. A társaság közölte: 2017-es adózás előtti…
Részletek>Folyamatosan nő az új személygépkocsik eladása Csehországban
Az idén szeptember végéig 205 511 darab új személygépkocsit adtak el Csehországban, 6,6 százalékkal többet, mint a múlt év azonos időszakában, szeptemberben éves összehasonlításban 1,4 százalékkal nőtt az értékesítés – közölte a cseh autóipari szövetség. A legnépszerűbb a SUV kategória, amely az összes eladás 23,5 százalékát tette ki az év első kilenc hónapjában, a második helyen az alsó középkategóriás kocsik vannak. A márkák közül a hazai Skoda volt a legkeresettebb. Az év első háromnegyedében 63 664 Skodát adtak el, ami éves összehasonlításban négy százalékos növekedés. A Skoda piaci részesedése 30,9…
Részletek>Csodás félévet tud maga mögött a Skoda Auto
Az eddigi legsikeresebb félévet tudja maga mögött a Skoda Auto cseh autógyár. A német Volkswagen konszernhez tartozó cég a január-júniusi időszakban összesen 585 ezer személygépkocsit adott el, ami éves szinten 15 600 kocsival több és 2,8 százalékos növekedést jelent – olvasható a Skoda Auto szerdán megjelent közleményében. A havi eladási rekordot június tartja, amikor 105 ezer autót adtak el, 6,5 százalékkal többet, mint egy éve. A legnagyobb érdeklődés az Octavi középkategóriás modellek iránt mutatkozott, ebből 205 300 darabot adtak el. Éves szinten azonban ez 6,5 százalékos csökkenés. A második helyen a Fabia…
Részletek>A SEAT az egyik leggyorsabban bővülő márka volt az idén Európában
A SEAT eladásai 13,7 százalékkal emelkedtek az idén az első fél évben, az elmúlt 16 évben nem látott bővüléssel az egyik leggyorsabban növekvő márka volt az európai piacon. A márka globálisan 246 500 autót értékesített az idén az első hat hónapban. A június is erős hónap volt: 45 200 eladott autóval 12,6 százalékos volt a növekedés – tájékoztatta a márka magyarországi importőre az MTI-t. A SEAT marketingért és értékesítésért felelős alelnöke, Wayne Griffith a kiemelkedő adatokat a cég eddigi legnagyobb termékoffenzívájával magyarázta, amelynek egyik fő eleme, hogy a tavaly bevezetett Ateca…
Részletek>