Minimum tíz százalékos díjemelésre kényszerülnek a magyar fuvarozó vállalkozások jövőre az akár harminc százalékos mértéket meghaladó útdíj-emelés és egyéb költségnövekedések miatt – közölték a fuvarozói érdekképviseletek. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége által aláírt közleményben a szervezetek emlékeztetnek, hogy a 2019-re vonatkozó módosított útdíj rendeletek a hivatalos bejelentések szerint 5,8 százalékos díjemelést jelentenek. Kiemelik, hogy a környezetvédelmi kedvezmények rendszerének átalakításával az új rendszer bevezetése ennél jóval drasztikusabb díjemelkedést jelent. A teljes gépjárműparkot érintő útdíj-emelkedés leginkább a belföldi…
Részletek>Címke: útdíj
Útdíjfizetési szolgáltató: 1400 milliárd forintot fizettek be a magyar utakat használók öt év alatt
A magyarországi úthasználatból bruttó 1400 milliárd forint közvetlen költségvetési bevétel folyt be öt év alatt – mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) vezérigazgatója. Az adatokat ismertetve kiemelte: az e-útdíj rendszerben a tehergépjárművek által megtett távolság a 15 milliárd kilométert is meghaladta öt év alatt. Emellett a NÚSZ 75 millió e-matricát adott el a 3,5 tonna alatti járművekre; ennek hetven százaléka heti matrica volt, aminek több mint felét külföldiek vették meg. Bartal Tamás hangsúlyozta: a hazai úthálózatot a külföldi fuvarozók, illetve a személyautóval utazók jelentős számban veszik igénybe, a…
Részletek>EP: az útdíjnak idő helyett távolság alapúnak kell lennie
Az útdíjat a használat időtartama alapján kivető országoknak távolság alapú díjazásra kell átállniuk 2023-tól a nehézgépjárművek és a 2,4 tonnánál nehezebb teherautók, 2027-től pedig a kisteherautók és a minibuszok esetében – döntött az Európai Parlament (EP). Az Európai Parlament tájékoztatása szerint az EP plenáris ülésén 398 szavazattal, 179 ellenszavazat és 32 tartózkodás mellett elfogadott szabálytervezet szerint 2021-től a nehézgépjárművekre és a nagyobb teherautókra útdíjat kiszabó tagállamoknak az útdíjak mellett a közlekedésből származó lég- és zajszennyezés miatt is díjat kell szedniük. 2026-tól ezt a díjat az összes járműkategóriára be kell vezetni.…
Részletek>NÚSZ: új szolgáltatással elkerülhető a bírság
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) új fejlesztésének eredményeképpen egyre több, az útdíjbevallásban közreműködő cég tud kényelmi szolgáltatásokat bevezetni a fuvarozóknak, ezek segítségével közvetlenül a járművezető telefonjára érkezhetnek olyan jelzések, mint a fedélzeti egység meghibásodása, az alacsony fizetési egyenleg vagy a jogosulatlan úthasználat. A NÚSZ Zrt. szerdai közleményében felidézte: a teherjárművekre vonatkozó e-útdíjrendszer indulása óta több olyan szolgáltatást vezettek be, amelyek segítséget nyújtanak a teherjárművek vezetőinek, hogy útdíjfizetési kötelezettségüknek minél könnyebben és pontosabban tudjanak eleget tenni. Ide tartozik a bírságriasztás, amelynek aktiválásával a NÚSZ figyelmezteti az érintettet, hogy még nem váltott…
Részletek>Külföldiek fizetik a magyar útdíj csaknem felét
E-matricából és e-útdíjból bruttó 162 milliárd forint bevétele származott a költségvetésnek az idei első fél évben, nyolc százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban, a magyar utak használati díjának 47 százalékát külföldiek fizették meg – mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója. Kiemelte: az idén is folytatódott az útdíjbevételek növekedése, ennek oka döntően a díjköteles utak forgalmának erősödése, ami összefüggésben áll a magyar gazdaság teljesítményének bővülésével. Június végéig az e-matricából befolyt bruttó 46 milliárd forint 11 százalékkal, a 3,5 tonnánál nagyobb járművek után fizetett e-útdíjból származó bruttó 116…
Részletek>Nem is annyira rémisztőek az autópályadíjak Európában 2018 nyarán
Az üdülési szezon beindultával számos honfitársunk autóval utazik a szomszédos országokba, számukra hasznos információ, hogy a nyaralás célpontjai felé vezető úton mennyit és milyen módon fizethetnek az autópálya-használatért. Az autopalyamatrica.hu portál összegyűjtötte a nyári utazások legnépszerűbb célországainak autópályadíj-fizetéssel összefüggő alapvető tudnivalóit. A körképből kiderül: nincs két olyan ország, ahol ugyanannyit kellene fizetnünk az autópályákért, ám korántsem a hazai úthasználati jogosultság a legdrágább. A díjak beszedését alapvetően két módon oldják meg: matricás (időalapú) és kapus rendszerrel. Utóbbi általában jóval drágább, és bizonyos időszakokban komoly torlódások is kialakulnak, elég, ha a nyáron…
Részletek>Rekord e-útdíjbevétel az első fél évben
Idén is folytatódott a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerből származó bevételek erőteljes emelkedése: a megszolgált útdíj június 30-ig befolyt bruttó 108,3 milliárd forintos összege ugyanis közel 12 százalékkal haladja meg a tavalyit – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. Ezzel június 30-ig az e-útdíj bevételekre vonatkozó idei költségvetési elvárás közel 57 százaléka teljesült. A tájékoztatás szerint a növekedést a díjköteles úthálózat forgalmának erősödése mellett részben az okozta, hogy új szakaszokkal bővült a fizetős utak köre. A 3,5 tonna feletti teherjárművek tulajdonosai vagy üzembentartói az év első hat hónapjában összesen 4,7…
Részletek>Az Európai Bizottság a károsanyag-kibocsátás alapján állapítaná meg az útdíjakat
A károsanyag-kibocsátás mértéke alapján állapítaná meg az útdíjakat az Európai Bizottság (EB). A napokban közzétett úgynevezett mobilitási és közlekedési reformcsomagban szereplő javaslat értelmében így a jövőben a megtett távolság után kellene fizetni az utak használatáért. A brüsszeli testület szerint az „Európa mozgásban” elnevezésű kezdeményezéscsomag „javítaná a forgalom biztonságát, méltányosabbá tenné az úthasználati díjakat, mérsékelné a légszennyezést, a közlekedési dugókat, csökkentené a vállalkozásokat terhelő bürokráciát és az illegális foglalkoztatást, továbbá megfelelő körülményeket és pihenőidőt biztosítana a dolgozók számára.
Részletek>