A kormányzattal közös munkacsoport létrehozását, és a tervezett európai uniós jogszabályok kedvező alakítása érdekében a visegrádi országok közös fellépését kérik a magyar logisztikai iparág meghatározó szereplői abban az átfogó helyzetértékelésben, amelyet november elején nyújtottak be a Magyar Kormánynak. A szervezetek álláspontja szerint – az Európai Unió többi tagállamához hasonlóan – átfogó intézkedésekkel növelni kell a magyar logisztikai ágazat versenyképességét. A Nemzeti Logisztikai Összefogás elnevezésű dokumentumban szereplő problémák megoldása a szakmai becslések szerint legalább százmilliárd forint nemzetgazdasági többletbevételt eredményezne. A logisztikai iparág, mint Magyarország stratégiai ágazata a magyar GDP 6,3 százalékát…
Részletek>Címke: vízi
Logisztikai szövetség: átfogó dunai fejlesztési koncepcióra van szükség
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint mihamarabb átgondolt és megvalósítható dunai fejlesztési koncepcióra lenne szükség. Az MLSZKSZ pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott, a kiszámíthatatlan dunai vízállás miatt az idén az év 60 százalékában csak jelentős korlátozásokkal lehetett árut fuvarozni a Dunán, ami visszavetheti a magyarországi vízi árufuvarozás európai viszonylatban egyébként is alacsony piaci részarányát. Felidézik, Magyarországon a hajózható utak hossza 1484 kilométer, ami lényegében csak a Dunát jelenti, ez európai viszonylatban jó közepes vízi útsűrűséget jelenthetne, ha a teljes vízi út használható lenne. Míg a vízi…
Részletek>Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft.
Több millió eurós befektetéssel Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft., mintegy hathektáros területen – jelentette be Érd polgármestere szerdán, sajtótájékoztatón. T. Mészáros András méltatta Érd logisztikai elhelyezkedését, az autópályák közelségét, a vízi közlekedés lehetőségét, a vasúti összeköttetést és a repülőteret. Hangsúlyozta, hogy Érd számára ezek a fejlesztések, beruházások munkahelyeket teremtenek, így több itt élő embernek nem kell Budapestre ingáznia. Beszélt arról is, hogy az AVL fejlett, magas szintű technológiát hoz a településre, amely emeli az itteni intézmények színvonalát is, és kihatással van a helyi…
Részletek>A Duna extrém alacsony vízszintje gondot jelent vízi közlekedésben
A Duna extrém alacsony vízállása hátráltatja a hajózást, az árufuvarozók kapacitásuk egyharmadát tudják csak kihasználni, a személyszállító hajók forgalmát korlátozták, a kikötők kihasználtsága is csökken. Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége elnöke katasztrófálisnak nevezte a Duna mostani vízszintjét a vízi áruszállítással foglalkozó vállalkozások számára. A Duna egyes szakaszain – például Németországban -, már üresen sem tudnak közlekedni a hajók, a magyar szakaszon is vannak olyan gázlók, ahol nehezen lehet csak hajózni, itt a hajók szállítási kapacitásuk egyharmadát tudják csak kihasználni, ami a gazdaságosság határa alatt van – mondta Bencsik.…
Részletek>Temesváron vízi tömegközlekedés indult
Temesváron a pénteken kezdődött városnapok alkalmából – két éves késéssel – megindult a vízi tömegközlekedés a Bega-csatornán – közölte az Adevarul hírportál. Az utasok szállításáról egyenként ötvenférőhelyes, mosdóval is rendelkező, klimatizált katamaránokkal – kéttörzsű, alacsony merülésű hajókkal – gondoskodnak, amelyek legfeljebb óránként 12 kilométeres sebességgel közlekedhetnek. A vasárnapig tartó háromnapos ünnep idején ingyenesen lehet kipróbálni a kishajókat, a menterendszerű forgalom pedig hétfőtől indul be, a menetjegy 1 lejbe (70 forint) kerül majd. Nicolae Robu polgármester szerint Temesvár az első romániai város, amely bevezeti a vízi tömegközlekedést. Az erre a célra…
Részletek>Logisztikai szövetség: évi több tíz milliárd forint megtakarítást jelenthetne az intermodális fuvarozás fejlesztése
A közutak környezeti terhelésének, útfelújítási igényének csökkenésével éves szinten több tízmilliárd forintos megtakarítást is hozhatna az intermodális fuvarozás fejlesztése – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ). A szövetség szerint ehhez a nagy távolságú, az ezer kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20 százalékát kellene vasútra és vízi útra terelni. A közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések fejlesztésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költséget takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Az…
Részletek>Dávid: a vasútnak versenyképes alternatívát kell nyújtania
A vasúti személy- és áruszállításnak versenyképes alternatívát kell nyújtania a közúti közlekedéssel szemben, ehhez pedig szükség van a vasút digitalizációjára, a járműpark további korszerűsítésére és a szakképzett munkaerő megszerzésére, megtartására – mondta Dávid Ilona, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a HUNGRAIL Vasútakadémia tavaszi konferenciájának megnyitóján. Hozzátette: a célok elérése érdekében növelni kell a vasúti forgalom részarányát, valamint a jelenleg 3500 kilométeres villamosított szakasz hosszát. Dávid közölte, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesületben tömörített vasúti szektorban érdekelt vállalatok több pontban foglalták össze a fejlesztendő területeket. Az egyesület…
Részletek>Megkezdődött a dunai hajózási szezon
Megkezdődött a dunai hajózási szezon: a fővárosban vasárnap harminc hajóval kezdődött a „kirajzás”, a vízi járműveken ezer hátrányos helyzetű gyerek is hajózott — mondta Völner Pál. Az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke azt mondta: a flottához, a Dunán állomásozó hajók számához képest, jól használjuk ki a lehetőségeket, évente mintegy 2,5 millió ember veszi igénybe a különböző vízi szolgáltatásokat. Közlése szerint az egyik legfőbb turisztikai attrakció a Dunáról megtekinteni Budapest nevezetességeit, például a Gellért-hegyet és a Parlamentet. Csak a szállodahajók fedélzetéről évente mintegy 200 ezer utas…
Részletek>Elindította Budapest és az észak-spanyolországi Santander közötti járatát a Ryanair
Elindította új, közvetlen repülőjáratát Budapestről az észak-spanyolországi Santanderbe a Ryanair ír diszkont légitársaság. „Ez az új összekötetés nagyszerű lehetőség megnyitni Kantábriát egy csodálatos város és ország számára” – hangsúlyozta Ínigo de la Serna, spanyol fejlesztési miniszter a járatnyitás alkalmából rendezett santanderi ünnepségen. A légitársaság hetente kétszer közlekedik majd a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér és a santanderi Seve Ballesteros Repülőtér között. Utóbbi fejlesztésére, épp az újabb úti célok és az így egyre növekvő utasforgalom miatt 6,6 millió eurót (2 milliárd forint) költenek 2021-ig – jelentett be az eseményen a spanyol politikus. De…
Részletek>A Belgrád-Budapest vonal nélkül is kevesebb, mint három hét alatt Kínából Franciaországba érkezett a GEFCO első zárt tehervonata
Az ipari logisztika globális szereplőjeként és Európa vezető autóipari logisztikai vállalataként ismert GEFCO Csoport első, Kínából induló konténervonata 11 ezer kilométernyi utazást követően megérkezett Franciaországba. A kínai Vuhanból induló, negyven lábas konténereket szállító vonat kevesebb, mint három hét alatt érkezett meg a GEFCO-partner PSA-hoz az észak-franciaországi Dourges-ba. A tehervonat 2017. november 3-án hagyta el a kínai Vuhan városát, hogy Kazahsztánon, Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül haladjon tovább. A szerelvény Dostyk (Kazahsztán) és Brest (Fehéroroszország) között a United Transport and Logistics Company (UTLC) vasúttársaságokat tömörítő konzorcium 1520* mm-es nyomtávú pályáján haladt. A…
Részletek>