A Deutsche Post DHL csoport kitűzte 2020-ra vonatkozó bevételi céljait, bár a tervek elkészítésénél még nem számoltak a koronavírus hatásaival.
A kínai kormány bevezette a koronavírus terjedése ellen irányuló intézkedéseket, valamint a DPDHL csoport folyamatosan figyelemmel kíséri a hálózat volumenének alakulását. Az elmúlt hetekben gyengült a kereskedelem mértéke, nem csak a kínai, hanem átfogóan az ázsiai export és import kereskedelem; csökkenések Kínán kívül is várhatóak.
A csoport 2020. januári indulása nagyon jól sikerült, teljes mértékben fel volt készülve a kínai újévvel kapcsolatos hatásokra, amikor is a kínai kormány bevezette az intézkedéseket. A PostgParcel Németország, a DHL Supply Chain és a DHL e-kereskedelmi üzletága csak csekély mértékben érintett a koronavírus által kialakult helyzetben. Ezzel szemben a DHL Express és DHL Global Forwarding részlegeket érinti a járvány, különösen a Kínába érkező és onnan induló nemzetközi szállítmányokat. A krízis negatívan befolyásolja a csoport EBIT-jét is, ami számokban 60-70 millió eurót tesz ki.
Jelenleg még nem lehet pontosan felmérni a csoport 2020-as eredményeire gyakorolt hatásokat. Amennyiben a makrogazdasági helyzet ismét helyreáll, úgy az a logisztikai társaságokra is pozitív hatással lesz. Ha az elkövetkezendő hónapokban a helyzet romlani fog, akkor valószínűleg a negatív hatások meg fogják haladni az eddigi pozitív eredményeket. Konkrét értékeket csak a helyzet normalizálása után lehet majd számolni.
„A Deutsche Post DHL csoport a 2019-es évet nagyon jó eredményekkel zárta és sikeresen kezdte 2020. januárt is. Széles körű lefedettségünknek és átfogó portfóliónknak köszönhetően rugalmasabbak vagyunk, mint más vállalatok. Ugyanakkor egy ilyen nagyméretű válság, mint a koronavírus, hatással van a mi működésünkre is. Pillanatnyilag nehéz megítélni, hogy milyen hatással lesz ez üzleti életünkre, éppen ezért az idei évre kitűzött célszámoknál (még) nem kalkuláltunk a vírus bármilyen hatásával”- mondta Frank Appel vezérigazgató.
A Deutsche Post DHL továbbra is nyereséget és növekedést mutatott az elmúlt pénzügyi évben. A csoport bevétele 2,996-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, 63,3 milliárd euróra, ehhez pedig mind az 5 divízió hozzájárult. A csoport működési eredménye (EBIT) jelentősen (430,696) javult az előző évhez képest, amikor a bevételeket egyszeri hatások befolyásolták. A csoport EBIT-je elérte a 4,13 milliárd eurót, amely beleesik a kitűzött 4-4,3 milliárd eurós, 2019-es célértékbe.
A kihívásokkal teli makrogazdasági környezet ellenére, 2019-ben elértük a kitűzött célokat. Minden üzletág tovább növekedett és nagy előrelépést tettünk jövedelmezőségünk szempontjából” – mondta Appel. A Deutsche Post DHL továbbra is komoly összeget fektet be a fenntarthatósági célok elérése érdekében, 1,1 milliárd eurót az Express divízió repülőgép állományának megújításába.